لیفت با نخ بهتر است یا هایفو؟ برای خانم های بالای 40 سال کدام بهتر است؟

تاریخ انتشار - ۲۹ دی ۱۳۹۸

زمانیکه به خودمان در آینه نگاه کنیم و ببینیم که علائم پیری روی پوست صورتمان ظاهر شده چه احساسی داریم؟ خطوط لبخند عمیق تر شده اند؛ گونه ها افتاده اند؛ غبغب در حال شکل گرفتن است و ...! مطمئناً به این فکر می‌افتیم که از چه روش هایی برای از بین بردن این علائم پیری و جوانسازی پوست خود استفاده کنیم؟ از خودمان می پرسیم لیفت با نخ بهتر است یا هایفو؟ آیا باید خودم را زیر تیغ جراحی ببرم؟ برای خانم های بالای ۴۰ سال کدام بهتر است؟




همانطور که حتما به ذهن خودتان هم رسیده، روش‌های مختلفی برای لیفت پوست و رفع افتادگی های آن وجود دارد.  روش‌های درمانی مختلف می‌توانند تاثیر و نتایج متفاوتی روی کشیدن و جوانسازی پوست داشته باشند. اما چطور باید یکی از این روش های درمانی را انتخاب کرد؟ در این مطلب قصد داریم به یکی از مهمترین سوالات شما پاسخ بدهیم: لیفت با نخ بهتر است یا هایفو؟
بیایید با روش هایفو صورت بیشتر آشنا شویم و سپس آن را با لیفت با نخ مقایسه کنیم و در نهایت تصمیم بگیریم  برای خانم های بالای ۴۰ سال کدام بهتر است.

لیفت صورت با هایفو چگونه است؟

هایفو  از انرژی التراسوند متمرکز با شدت بالا برای لیفت صورت استفاده می کند. این تکنولوژی برای سفت شدن پوست در ناحیه هدف کاملا موثر است. اثر میکرو ترمال هایفو، نقاط یکنواختی را در عمیق ترین لایه های پوست به دمای بالا می رساند و در نتیجه رشد کلاژن را تحریک کرده و به کشیدن پوست و لیفت صورت در ناحیه درمان شده کمک می کند.
 اصلی ترین لایه که هدف لیفت صورت با هایفو قرار می گیرد؛ لایه SMAS پوست است. این لایه از ساختارهای مهم صورت و پوست حمایت می کند. لیفت صورت با جراحی زیبایی نیز همین لایه را هدف قرار می‌دهد. هایفو صورت از طریق جوانسازی این لایه و در نتیجه کاهش علائم پیری، بهترین تاثیر را روی پوست شما خواهد داشت.

نتایج هایفو صورت

برخی از بیماران، نتایج هایفو صورت را بلافاصله بعد از جلسه درمانی مشاهده میکنند اما معمولاً این تأثیر به علت تورم خفیفی است که بعد از درمان روی پوست ظاهر می شود. نتایج واقعی لیفت صورت با هایفو حدود ۳ تا ۶ ماه بعد روی پوست صورت ظاهر شده و اثرات لیفتینگ و جوانسازی پوست تا زمانی که تولید کلاژن جدید ادامه داشته باشد؛ ماندگار است.

عوارض جانبی هایفو

درد و ناراحتی جزئی ممکن است در طول درمان با هایفوتراپی احساس شود. البته با اعمال کرم بی حس کننده موضعی، درد به طور قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. هیچگونه دوره نقاهت و ریکاوری بعد از هایفو وجود ندارد چون نه سوزنی وارد بدن میشود و نه لایه سطحی پوست تحت تاثیر قرار می گیرد. مشاهده تورم خفیف روی پوست و یا قرمز شدن حدوداً یک تا دو هفته بعد از هایفو تراپی طبیعی است اما به حدی نیست که توجه دیگران را جلب کند. به ندرت اتفاق می‌افتد که بیماران در برخی از نواحی پوست صورت، کبودی‌های مشاهده کنند. بنابراین تمام بیماران می‌توانند بدون نیاز به استراحت بلافاصله بعد از جلسه هایفوتراپی فعالیت‌های طبیعی خود را آغاز کنند.

لیفت با نخ بهتر است یا هایفو؟ برای خانم های بالای 40 سال کدام بهتر است؟


هایفو به اندازه عمل جراحی زیبایی در لیفت صورت موثر است؟

پاسخ به این سوال بستگی به میزان مشکلات پوستی و نحوه ترمیم پوست خودتان دارد. معمولاً برای خانمهای بالای ۴۰ سال که خطوط عمیق صورت و چین و چروک های آنها یا افتادگی پوست در ناحیه غبغب بسیار شدید نباشد نتایج هایفو و لیفت صورت به اندازه عمل جراحی خواهد بود. هایفوتراپی می تواند تا حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد از افتادگی پوست یا عمق چین و چروک ها را کاهش دهد. البته ترکیب روش هایفوتراپی با سایر روش های درمانی مانند تزریق بوتاکس می‌تواند نتایج مشاهده شده برای لیفت صورت را به جراحی زیبایی نزدیک کند.

آیا می توان هایفو را در آرایشگاه‌ها انجام داد؟

یکی از مزایای لیفت صورت با هایفو محدود بودن استفاده از آن توسط پزشکان متخصص و جراحان زیبایی است. خوشبختانه لیفت صورت با هایفو حتماً باید توسط پزشکانی که به ساختار پوست و بافت صورت آشنایی کامل دارند؛ انجام گیرد. بنابراین هر اپراتوری در سالن های زیبایی و آرایشگاه ها اجازه استفاده از این دستگاه را ندارد. به همین علت عوارض جانبی بعدد از هایفوتراپی به حداقل می‌رسد. اگر انرژی مورد استفاده در دستگاه هایفو در ناحیه هدف بسیار زیاد باشد؛ احتمال ایجاد سوختگی و باقی ماندن جای زخم وجود خواهد داشت و از طرف دیگر اگر اپراتور دستگاه از انرژی بسیار کمی استفاده کند؛ تاثیری در لیفت صورت مشاهده نخواهد شد و فقط هزینه اضافی توسط بیمار پرداخت شده است.

ماندگاری نتایج هایفوتراپی

نتایج یک جلسه درمانی هایفوتراپی معمولاً بین ۹ تا ۱۲ ماه باقی می ماند و در صورت نیاز، پزشک متخصص توصیه می‌کند که پس از شش ماه یک جلسه تکمیلی هایفوتراپی انجام دهید تا اثرات جلسه اولیه درمان، ماندگاری بیشتری داشته باشد.

آیا هایفو برای خانمهای بالای ۴۰ سال مناسب است؟

هایفوتراپی برای افرادی که پوست صورت آنها به تازگی علائم پیری را نشان داده است؛ کاملا موثر عمل می کند اکثر خانم های بالای ۴۰ سال، زمانی که خطوط اخم و لبخند توجه آنها را به خود جلب می کند و احساس می کنند افتادگی پوست در نواحی مختلف صورت و گردن آنها مشاهده شده، به فکر هایفوتراپی می‌افتند. چون درمان با هایفو بهترین و موثرترین روش لیفت صورت بدون عوارض جانبی و دوران نقاهت است.

لیفت با نخ چگونه است؟

لیفت صورت با نخ شامل قرار دادن چندین نخ در لایه های پوست و کشیدن و لیفت بافتهای پوست می شود. نخ های متنوعی برای اهداف متفاوت در لیفت صورت طراحی شده اند که برخی از از مشهورترین انواع آن ها عبارتند از:
1. نخ های کره ای  PDO 
‏ نخهای PDO یا پلی دیوگزانون ( (polydioxanone نوعی از نخ های لیفت صورت هستند که به طور کامل و به تدریج جذب بدن می‌شوند. در این نخ ها، خار های بسیار ریزی طراحی شده که به کشیدن بافتهای پوست و همچنین افزایش مقاومت کششی و لیفتینگ حداکثر پوست کمک می کند. طراحی‌ خارها برای کاربردهای مختلف لیفت صورت متفاوت است. خارهای یک جهته، دو جهته، مارپیچی و غیره کاربرد های متفاوتی دارند و میزان اثربخشی آنها در لیفت صورت نیز متفاوت است.
2. نخ سیلوئت
نخ نرم سیلوئت از پلی ال لاکتیک اسید ساخته شده است. ساختار این نخ زیر پوست مانند یک داربست عمل کرده و خارهای آن نخ های سیلوئت را در محل مورد نظر زیر پوست نگه می دارند. این خارها با تحریک رشد کلاژن به اثربخشی بیشتر لیفت با نخ کمک می کنند.

نتایج لیفت با نخ

تاثیر لیفت صورت با نخ معمولاً بلافاصله بعد از اتمام جلسه درمانی به طور کامل مشاهده می شود البته با گذشت زمان نتایج بهتری نیز مشاهده خواهد شد چون کلاژن به تدریج اطراف نخ ‌ها تولید شده و به ترمیم پوست صورت کمک می‌کند.

عوارض جانبی لیفت با نخ

پیش از شروع فرآیند از بی‌حسی موضعی توسط کرم‌ها و پمادهای مخصوص استفاده می شود. به همین علت معمولاً بیمار طی فرایند درمان دردی احساس نمی کند. البته چون لیفت صورت با نخ تا حدودی یک عمل تهاجمی به شمار می آید؛ احساس کمی درد و ناراحتی طبیعی است. بعد از عمل لیفت با نخ نیز مشاهده تورم، کبودی و اثر سوزن هایی که وارد پوست شده مشاهده می شود. این عوارض جانبی به مدت ۲ تا ۴ هفته روی پوست باقی خواهند ماند. البته اگر پوست شما چندان حساس نباشد می توانید فعالیت های طبیعی خود را بعد از لیفت با نخ آغاز کنید. اما معمولاً بیماران حداقل ۲۴ ساعت در منزل استراحت می کنند تا علائم فروکش کند.

آیا لیفت با نخ را می‌توانم در آرایشگاه‌ها انجام دهم؟

در حال حاضر کلینیک‌ها زیبایی و سالنهای آرایشی عمل لیفت با نخ را به راحتی انجام می دهند. هر چند توصیه می‌شود که لیفت با نخ توسط پزشکان متخصص و جراحان زیبایی انجام گیرد اما کلینیکهای زیبایی و آرایشگاه ها نیز می توانند مجوز لازم برای لیفت با نخ را بگیرند. در صورتیکه لیفت صورت با نخ توسط پزشک متخصص انجام نگیرد؛ احتمال بروز عفونت، کبودی های شدید و بی حس شدن نواحی مختلف پوست صورت وجود دارد.



ماندگاری نتایج لیفت با نخ

در صورتی که لیفت صورت را با نخ های کره ای PDO و نخ های نرم Silhouette انجام دهید تا زمانی که نخ ها جذب بدن نشده باشند؛ اثرات آن باقی میماند. فرایند جذب شدن نخ ها در بدن بیماران متفاوت است اما معمولاً نتایج لیفت با نخ حدود یک تا دو سال باقی می ماند.

کدام روش برای خانم های بالای ۴۰ سال بهتر است: لیفت با نخ یا هایفو؟

صورت تنها از پوست ساخته نشده است. زیر پوست ترکیبی از بافت‌های مختلف چربی، سلولیت و عضلات همراه با لیگامنت ها قرار گرفته اند. افزایش سن، علائم پیری را روی پوست صورت نمایان میکند. برای خانم های بالای ۴۰ سال مهم ترین لایه پوست که باید تحت تاثیر قرار بگیرد تا به جوانسازی و لیفت صورت کمک کند؛ لایه فیبروعضلانی SMAS است. در حال حاضر تنها روش درمانی زیبایی که بدون عمل جراحی و غیر تهاجمی فقط با ارسال امواج اولتراسوند و گرم کردن لایه SMAS روی لیفت صورت تاثیر می‌گذارد؛ هایفوتراپی است. سایر روشهای جوانسازی پوست مانند رادیوفرکانس فقط لایه های سطحی پوست را تحت تاثیر قرار می دهند. روش‌هایی که می‌توانند لایه SMAS را تحت تاثیر قرار دهند مانند لیفت با نخ یا عمل جراحی، روش های تهاجمی هستند که با عوارض جانبی زیادی همراه است.

چرا هایفو از لیفت با نخ بهتر است؟

هایفو صورت با روشی غیر تهاجمی و انتخابی لایه SMAS را هدف قرار داده و بدون عمل جراحی موجب لیفت این لایه می شود. تاکنون هیچ روش غیر جراحی به اندازه هایفوتراپی دقت بالایی نداشته است. اسکن التراسوند تعبیه شده در دستگاه های هایفو دقیقا نواحی از لایه SMAS را که باید هدف قرار بگیرد؛ مشخص کرده و انرژی مورد نیاز برای لیفت لایه فیبروعضلانی را تعیین می کنند. چون هایفو می ‌تواند تولید کلاژن را افزایش دهد؛ مشاهده نتایج آن حدوداً تا شش ماه بعد نیز ادامه دارد و ماندگاری نتایج آن با روشهای تهاجمی دیگر مانند لیفت با نخ قابل مقایسه است.

آیا هایفوتراپی بهترین انتخاب برای لیفت صورت خانم های بالای 40 سال است؟

زمانی که انتخاب بهترین روش لیفت صورت برای خانمهای بالای ۴۰ سال مطرح باشد باید روشی را انتخاب کرد که با کمترین عوارض جانبی بیشترین تأثیر را داشته باشد. بیماران در دهه ۴۰ سالگی خود به روشی نیاز دارند که بتواند علائم پیری خفیف مشاهده شده در نواحی مختلف صورت آنها را به روشی غیرتهاجمی از بین ببرد. با توجه به اینکه در دهه چهل سالگی، افتادگی پوست و عمق خطوط و همچنین چین و چروک ها به حدی نرسیده که نیاز به عمل جراحی زیبایی باشد؛ می توان با استفاده از هایفوتراپی نه ‌تنها به رفع علائم پیری کمک کرد بلکه روند پیری را با تحریک کلاژن سازی و افزایش خاصیت الاستیسیته پوست معکوس کرد.
معمولاً جراحان زیبایی به بیمارانی که در دهه چهل سالگی به دنبال یک روش موثر برای لیفت صورت هستند؛ هایفوتراپی را توصیه می کنند. برای لیفت صورت و گردن و درمان افتادگی پوست در دهه چهل سالگی باید لایه SMAS هدف قرار بگیرد. بنابراین هایفوتراپی می تواند بهترین انتخاب باشد چون علاوه بر از بین بردن افتادگی خفیف و چین و چروک ها، به ترمیم بافت پوست و تولید کلاژن در بلند مدت کمک کرده و نتایج آن تا دو سال نیز باقی می ماند. از طرف دیگر امواج آلتراسونیک دستگاه هایفو می تواند چربی های زیر پوست را هدف قرار داده و با از بین بردن چربی های زیر پوست به فرم دهی بهت و کشیدن پوست صورت کمک کند.

من به تازگی وارد ۴۰ سالگی شده ام می خواهم بدانم کدام روش بهتر است: لیفت با نخ یا هایفو؟

برای بسیاری از زنان و مردان، وارد شدن به سن چهل سالگی زمانی است که ترجیح می دهند به ظاهر و زندگی شخصی خود اهمیت بیشتری بدهند و به دنبال روش‌هایی برای مقابله با پیری هستند. با وارد شدن به دهه چهل سالگی رسیدن به نتایج مطلوب برای جوانسازی پوست فقط با آرایش کردن یا استفاده از کرم های گوناگون امکان پذیر نیست. بنابراین معمولا خانم های بالای ۴۰ سال به دنبال پیدا کردن بهترین روش برای لیفت صورت خود هستند.
انتخاب بهترین روش لیفت صورت بهتر است پس از مشورت با پزشک متخصص انجام گیرد اما به طور کلی می توان گفت در صورتی که علائم پیری به تازگی روی صورت شما ظاهر شده اند؛ هایفوتراپی می تواند بهترین گزینه برای رفع چین و چروک های جزئی، کاهش خطوط اخم و لبخند، از بین بردن غبغب و به طور کلی لیفت ‌صورت باشد.
لیفت با نخ یک روش تقریباً تهاجمی است که ممکن است عوارض جانبی بسیار زیادی از جمله کبودی و باقی ماندن جای زخم روی صورت به همراه داشته باشد. در صورتی که هایفوتراپی بدون هیچ گونه عوارض جانبی انجام میگیرد و با هدف قرار دادن عمیق ترین لایه پوست، نتایج و اثرات ماندگاری تقریباً مشابه با عمل جراحی زیبایی دارد.



مشاوره رایگان

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید