من هایفوانجام دادم ولی تاثیری مشاهده نمی کنم! چه کنم؟

تاریخ انتشار - ۲۹ دی ۱۳۹۸

هایفوتراپی با کمک به تولید کلاژن های بیشتر در پوست به بازگشت خاصیت کشسانی و جوان سازی آن کمک می کند. بنابراین مشاهده نتایج هایفو صورت به طور معمول بیشتر از عمل جراحی زیبایی زمان می برد. اگر به تازگی هایفو انجام داده اید ولی تاثیری مشاهده نمی کنید باید این نکته را به خاطر داشته باشید که نتایج هایفوتراپی مانند روشهای جراحی تهاجمی به سرعت قابل مشاهده نیست.




هایفوتراپی یک روش غیر تهاجمی و بدون نیاز به عمل جراحی است که از امواج آلتراسونیک با فرکانس بالا و ایجاد حرارت مستقیم در نواحی خاصی از پوست صورت یا گردن به جوان سازی آنها کمک می کند. حرارت ایجاد شده توسط هایفو، تولید کلاژن جدید را تحریک کرده و به تدریج با گذشت زمان روی کشیدن و لیفت پوست به طور طبیعی و ترمیم ضایعات پوستی در نواحی هدف تاثیر می گذارد. هرچند فرایند تولید کلاژن در ابتدا به سرعت انجام می گیرد؛ اما نتایج کشیدن و جوانسازی پوست بعد از تولید کلاژن به روش هایفو مدتی زمان می برد.
اکثر بیماران بلافاصله بعد از هایفوتراپی تغییرات چندانی روی پوست خود مشاهده نمی کنند اما محسوس نبودن تغییرات به معنای عدم اثربخشی هایفو نیست. بلکه نداشتن عوارض جانبی و عدم نیاز به پانسمان از مزایای هایفوتراپی به شمار می‌آید و بیماران از اینکه بدون تغییرات ناخوشایند در صورت می توانند بلافاصله بعد از جلسه درمانی با هایفو سرکار برگردند؛ کاملاً راضی هستند. البته احساس سوزش یا خارش در نواحی مختلفی که تحت درمان قرار گرفته بعد از هایفوتراپی طبیعی است و پس از چند ساعت از بین می رود. نتایج واقعی جوانسازی پوست با هایفو سه تا شش ماه بعد مشخص می شود فقط باید کمی صبور باشید.

برای مشاهده نتایج هایفو باید صبور باشید!

هایفو صورت برای تمام انواع پوست با کمترین عوارض جانبی فرآیندی ایمنی و مطمئن است که نتایج آن در طولانی مدت مشاهده می‌شود. بنابراین اگر بعد از جلسه هایفوتراپی تاثیری مشاهده نکردید نباید نگران باشید. تکنولوژی آلتراسوند مورد استفاده در هایفو با حرارت دادن بافت های عمیق پوست در طولانی مدت به تشکیل فیلم های کلاژن جدید و کشیدن و جوانسازی پوست کمک میکند. تولید کلاژن طبیعی به پوست شما طراوت و تازگی می بخشد و خاصیت کشسانی آنرا بهبود بخشیده و رنگ آن را باز میکند. با افزایش سن کلاژن های قدیمی خاصیت کشسانی خود را از دست داده و نمی توانند در مقابل جاذبه زمین مقاومت کنند؛ در نتیجه پوست شل و افتاده می شود. با گذشت زمان و سپری شدن حدود ۲ تا ۳ ماه از هایفوتراپی، کلاژن های قبلی با کلاژن های جدید جایگزین شده و درنتیجه خاصیت کشسانی پوست افزایش پیدا میکند. همان طور که فرآیند ساخت کلاژن ادامه می یابد؛ طی شش ماه بعد از هایفو صورت، نتایج واقعی ظاهر می شود.
اگر بلافاصله بعد از انجام هایفوتراپی تاثیری مشاهده نکردید باید ۳ تا ۶ ماه منتظر بمانید. بعد از گذشت این مدت تغییرات قابل توجهی در حالت کشسانی پوست و رنگ آن مشاهده خواهید کرد. برخی از بیماران بعد از چند ماه، یک روز که از خواب بیدار شدند؛ با نگاه کردن در آینه، معجزه هایفو را مشاهده کردند. برخی دیگر نیز بازخوردهای مثبت را بعد از چند ماه از دوستان و آشنایانشان دریافت کردند که چطور ظاهرشان اینقدر نسبت به قبل تغییر کرده است؛ درصورتیکه شاید خودشان تغییر چندانی در صورت خود ندیده باشند.
اثرگذاری روش هایفو برای هر فرد متفاوت است و کلاژن برای هر شخص به میزان متفاوتی تولید می شود. بنابراین معمولا متخصصین یک بازه ۳ تا ۶ ماه را برای بیماران درنظر می گیرند تا تغییرات را مشاهده کنند. درصورتیکه کلاژن به میزان کافی در پوست تولید شود؛ نتایج هایفو صورت بعد از دو ماه کاملا مشهود خواهد بود. برخی از بیماران حتی بعد از یک جلسه درمانی با هایفو به نتایج مطلوب خود برای جوانسازی پوست می رسند اما درصورتیکه احساس می کنید با یک جلسه هایفوتراپی تمام مشکلات پوستی شما برطرف نشده؛ می توانید سالی یک بار جلسات هایفو را تکرار کنید.

من هایفوانجام دادم ولی تاثیری مشاهده نمی کنم! چه کنم؟

از هایفو انتظارات واقعی داشته باشید!

یکی از مزایای هایفو درمان مشکلات پوستی به طور طبیعی است بنابراین باید از هایفو صورت انتظارات واقعی داشته باشید. از بین رفتن کامل چین و چروک های عمیق یا خطوط اخم و لبخند بلافاصله بعد از هایفو تراپی امکان پذیر نیست بلکه نتایج درمان با هایفو حداقل ۲۰ روز بعد مشاهده می شوند. میزان اثرگذاری درمان با هایفو روی این نوع مشکلات پوستی به روند ترمیم پوست خود بیمار نیز بستگی دارد. نباید انتظار داشته باشید که هایفوتراپی دقیقاً مانند عمل جراحی زیبایی تمام پوست صورت شما را بلافاصله بعد از اتمام جلسه درمانی، صاف و یکدست کند. نتایج کشیدن پوست با هایفو ممکن است ۳ تا ۶ ماه زمان ببرد چون اثرگذاری انرژی حرارتی روی تولید کلاژن های جدید در طولانی مدت به از بین رفتن چین و چروک ها و ضایعات پوستی دیگر کمک می کند.
بعد از گذشت حدوداً سه ماه از یک جلسه هایفوتراپی می‌توانید انتظار مشاهده نتایج زیر را داشته باشید:
کشیده شدن پوست در نواحی دکلته، گردن، اطراف دهان و چشم ها و پیشانی
کاهش چین و چروک ها، پف کردگی و سیاهی دور چشم
لیفت پوست و افزایش حالت کشسانی آن
لیفت گونه ها و و بهبود شکل صورت
بهبود ظاهر خط چانه
کاهش جای آکنه و جوش
چهار تا هشت سال جوان تر شدن هر ناحیه از پوست
افزایش گردش خون و تولید کلاژن در پوست
تحریک سلول های پوستی و جوانسازی صورت
از بین بردن غبغب و کاهش چربی های صورت و گردن
روشن تر و شفاف تر شدن پوست صورت
اگر انتظار داشتید هایفو بتواند چین و چروک های بسیار عمیق صورت شما را به طور کامل صاف کند ممکن است حتی بعد از ۲ تا ۳ ماه نیز تاثیر هایفو را مشاهده نکنید. با این وجود مطمئناً انجام هایفو به کشیده تر شدن و شفاف تر شدن پوست شما کمک کرده است و می توانید نظرات مثبت اطرافیان خود را به وضوح در این خصوص بشنوید. اگر فکر میکنید کاندید مناسبی برای هایفوتراپی نیستید و انتظار نتایج غیر ممکن از این روش دارید بهتر است سراغ روش‌های تهاجمی و عمل جراحی بروید.

مطمئن شوید که کاندید مناسبی برای هایفوتراپی بودید

به خاطر داشته باشید که کاندید مناسب برای هایفوتراپی افرادی هستند که علائم پیری آنها به تازگی نمایان شده است. معمولاً بین ۴۰ تا ۵۰ سالگی که علائم پیری خفیف روی صورت، گردن و اطراف چشم مشاهده می‌شود؛ بهترین سن برای هایفوتراپی می باشد و نتایج به دست آمده از این روش برای بیمارانی که علائم پیری روی پوست صورت آنها بسیار شدید باشد ممکن است چندان رضایت بخش نباشد. انجام جلسات تکمیلی نیز برای کاهش چین و چروک های عمیق یا افتادگی بسیار شدید پوست نباید زودتر از شش ماه انجام بگیرد و حتی توصیه می شود که بیماران مدت زمان بیشتری منتظر بمانند تا چرخه تحریک و تولید مجدد کلاژن پایان یابد. بنابراین بهتر است پیش از اقدام به هایفوتراپی با متخصص مشورت نمایید تا مطمئن شوید که تاثیر هایفو در درمان مشکلات پوستی شما مطابق انتظارتان باشد.
در صورتی که پوست شما تا حدودی دچار چین و چروک شده و یا افتادگی خفیف در خط ابرو یا پلک چشم خود مشاهده می کنید؛ نشانه های پیری پوست آغاز شده است و شما کاندید مناسبی برای هایفوتراپی هستید. علائم معمولاً در اواخر دهه ۳۰ سالگی و بعد از آن روی پوست صورت مشاهده می‌شود. هایفو می‌تواند تا حد زیادی افتادگی پوست صورت و بدن شما را برطرف کند. جوانسازی پوست با هایفو برای بالا بردن ابرو، کاهش افتادگی پوست و چین و چروک ها در نواحی مختلف صورت، گردن، سینه، بازوها، داخل و خارج ران و هر ناحیه دیگری که اثرات پیری خفیف تا متوسط روی آن مشاهده می شود؛ موثر است.



نتایج هایفو را با عمل جراحی مقایسه نکنید!

تاثیر هایفو روی جوانسازی و کشیدن پوست صورت و همچنین لاغری در مطالعات مختلفی ثابت شده و سابقه طولانی دارد. بنابراین اگر هایفوتراپی انجام داده اید ولی تاثیری مشاهده نمی کنید شاید می خواهید نتایج درمان با Hifu را با عمل جراحی مقایسه کنید. پس بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که هایفو بدون هیچ گونه عمل جراحی و برش، لایه های عمیق پوست را تحت تاثیر قرار داده و می تواند لایه SMAS  که هدف اصلی جراحان پلاستیک و زیبایی است؛ تحت تاثیر قرار دهد. نحوه عملکرد هایفو با ایجاد حرارت در این لایه پوست و تحریک کلاژن سازی انجام می گیرد و مانند عمل جراحی، برشی در پوست ایجاد نمی شود. بنابراین اگر انتظار دارید صورت شما به اندازه دوستان یا آشنایان تان که عمل جراحی زیبایی انجام داده اند؛ تغییر کند ممکن است حتی بعد از چند ماه تاثیری مشاهده نکنید.
برخلاف عمل جراحی، لیفت صورت با هایفو بسیار ایمن تر و ارزان تر است. به همین علت به شدت گسترش پیدا کرده است. همچنین هایفوتراپی برخلاف بسیاری از روشهای مزوتراپی که نیاز به چندین جلسه درمانی دارند؛ فقط طی یک جلسه به کشیدن پوست و جوانسازی صورت کمک میکند. بنابراین بهتر است تمام مزایا و معایب روش های مختلف لیفت صورت را در نظر بگیرید و در نهایت روش مناسب خود را انتخاب کنید.

به یک کلینیک معتبر مراجعه کنید!

اگر چند ماه از هایفوتراپی شما گذشته و تاثیری مشاهده نمی‌کنید بهتر است به یک کلینیک معتبر مراجعه کنید. اگر در خصوص کلینیک قبلی تحقیقات مناسبی انجام نداده باشید ممکن است از دستگاه های HIFU چینی و یا کارتریج های غیر اوریجینال برای شما استفاده کرده باشند. در این صورت اثرگذاری هایفو به اندازه‌ای که انتظار داشتید؛ نخواهد بود. بهتر است مجدداً با متخصص یک کلینیک معتبر مشورت کنید و در نهایت تصمیم بگیرید که آیا نیاز به تکرار جلسات هایفوتراپی دارید یا خیر. توجه به این نکته مهم است که هایفوتراپی حتما باید توسط یک متخصص پوست انجام گیرد چون اثرگذاری هایفو، زمانی رضایت بخش خواهد بود که اپراتور با ساختمان کامل پوست و نواحی مختلف صورت، گردن و بدن آشنا باشد تا بتواند انرژی های آلتراسوند را در نقاط هدف متمرکز کند. در غیر این صورت احتمال دارد حتی بعد از گذشت چند ماه نتیجه‌ای از هایفوتراپی خود نگیرید.

از روشهای مکمل استفاده کنید!

برخی از بیماران مشکلات و ضایعات پوستی بسیار زیاد و عمیقی دارند؛ در این شرایط معمولاً متخصص هایفو به آنها توصیه می کند که برای مشاهده اثرات و نتایج رضایت بخش از روش‌های مکمل همراه با هایفوتراپی استفاده کنند. اگر شما هم چند ماه است که هایفوتراپی انجام داده اید اما تاثیری مشاهده نمی کنید می توانید از روش هایی مانند رادیو فرکانس یا تزریق بوتاکس و ژل به عنوان روش های مکمل استفاده کنید تا چین و چروک های عمیق و ضایعات پوستی شدید خود را برطرف نمایید. به این ترتیب مشاهده می کنید که اثرات جوانسازی و کشیدن پوست با روش هایفو نیز به خوبی خود را نشان خواهد داد.

چرا بلافاصله بعد از هایفو صورت تأثیری مشاهده نمیکنم؟

اپلیکاتور های بکار رفته در دستگاه هایفو با ارسال اشعه التراسوند انرژی را از لایه های سطحی پوست گذرانده و بدون آسیب رساندن به سطح روی پوست به لایه هدف در عمق پوست می رسند. زمانیکه انرژی لیزر در نقطه هدف متمرکز می شود به حرارت تبدیل شده و روی عضلات و رشد مجدد کلاژن تاثیر می گذارد. این اثر گذاری در طولانی مدت موجب کشیده شدن پوست و کاهش نشانه های پیری خواهد شد. هایفو صورت به نحوی عمل می کند که انرژی آلتراسونیک در لایه‌های عمیق پوست که چربی ها در آن تجمع یافته اند؛ نفوذ کرده و بافت های مرتبط را تحت تاثیر قرار دهد. هایفوتراپی موجب می‌شود بافت‌ها به یکدیگر بچسبند و با ایجاد یکنواختی موجب لیفتینگ افتادگی پوست در نواحی مختلف صورت و بدن می شود. دستگاه HIFU دقیقا همان لایه از پوست را هدف قرار می‌دهد که جراحان پلاستیک با یک عمل جراحی تهاجمی آن لایه را کشیده و جوان سازی پوست را انجام میدهند. با توجه به اینکه هایفوتراپی یک عمل غیر تهاجمی است و می‌تواند در کشیدن پوست جایگزین عمل جراحی زیبایی شده و برای آب کردن چربی های بدن نیز به جای لیپوساکشن مورد استفاده قرار بگیرد نباید انتظار داشته باشید که نتایج درمان با هایفو بلافاصله بعد از جلسه درمانی مشاهده شود.

آیا بعد از هایفو لاغری تاثیر آن را مشاهده خواهیم کرد؟

در روش هایفو لاغری نیز از هایفوتراپی استفاده می‌شود تا مقدار دقیقی از انرژی را به لایه های چربی پوست رسانده و با رساندن دمای بافت‌های چربی به بیش از ۶۰ درجه سانتی گراد موجب تخریب آنها شود. بادی اسکالپتینگ با دستگاه هایفو از لایه سطحی پوست عبور کرده و به لایه چربی در عمق ۱۳ تا ۱۶ میلیمتری نواحی مختلف بدن مانند شکم و باسن، داخل یا خارج ران می رسد. با تخریب سلولهای چربی در ناحیه درمان شده سایز بدن کاهش پیدا می‌کند اما مشاهده نتایج هایفو حداقل دو هفته زمان می‌برد. در صورتی که میزان سلول های چربی در ناحیه درمان شده زیاد باشد؛ دفع آنها از طریق گردش خون و سیستم لنفاتیک بدن ممکن است تا ۶ هفته نیز زمان ببرد. به علاوه فرآیند تولید کلاژن و سنتز الاستین که به افزایش خاصیت کشسانی پوست، شفافیت و کشیده شدن آن کمک می‌کند نیز تا سه ماه بعد ادامه خواهد داشت. بنابراین نباید انتظار داشته باشید که بعد از هایفو لاغری تاثیر آن را بلافاصله مشاهده کنید. بادی اسکالپتینگ با هایفو، همزمان با کشیدن پوست کاملا موثر است. اما برای مشاهده نتایج باید کمی صبور باشید!

مشاوره رایگان

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید