بهترین و موثرترین روش جوانسازی پوست

تاریخ انتشار - ۳۰ دی ۱۳۹۸

آیا شما هم نگران افتادگی‌پوست خود هستید؟ هیچ کس دوست ندارد که در نگاه دیگران پیر به نظر برسد. افتادگی پوست نتیجه کاهش تولید کلاژن در اثر روند پیری پوست است که در نواحی گردن و چانه گونه ها و پلک روی صورت مشاهده می شود. احتمالاً در مورد روش های ضد پیری از دوستان و آشنایانتان زیاد شنیده‌اید اما باید بدانید که تمام روش های جوانسازی پوست نمی تواند برای هر نوع پوستی مناسب باشد. برخی از روشهای جوانسازی مانند هایفوتراپی عملکرد بهتری دارند و برخی دیگر با وجود گران بودن ممکن است روی پوست شما تاثیری نداشته باشند. بهترین و موثرترین روش جوانسازی پوست باید برای شما به طور خاص توسط پزشک متخصص یا جراح زیبایی پس از بررسی مشکلات پوستی و میزان پیری پوست شما تعیین شود. برای اینکه بدانید چگونه بهترین و موثرترین روش جوانسازی پوست خود را انتخاب کنید؛ در این مطلب متداول ترین روشهای ضد پیری را بررسی کرده ایم تا در یک انتخاب مناسب به شما کمک کنیم.




اگر به شما بگویند درمانی راحت مقرون به صرفه و بدون نیاز به عمل جراحی برای لیفت صورت وجود دارد نظرتان چیست آیا فوق‌العاده نیست که فقط طی یک جلسه درمانی بتوانید پوست خود را به حالت اولیه بازگردانید؟ از خودتان می پرسید آیا چنین روشی وجود دارد؟ بله! هایفوتراپی یا همان امواج اولتراسوند متمرکز با شدت بالا قادر به لیفت و کشیدن پوست صورت طی یک عمل غیر تهاجمی و بدون عوارض جانبی یا دوران نقاهت است و به همین علت اکثر متخصصین پوست و مو هایفو را بهترین و موثرترین روش جوانسازی پوست می دانند که جایگزین عمل جراحی زیبایی شده است.
اگر به دنبال روشی جایگزین برای عمل جراحی لیفت صورت بدون نیاز به جراحی میگردید؛ هایفو یک روش مبتکرانه و موثر است که بسیار راحت انجام می شود و با اثر گذاری روی عمیق ترین لایه های پوست به شفاف شدن و کشیدن پوست صورت، گردن، پلک چشم و سایر نواحی بدن کمک می کند. نتایج به دست آمده بعد از هایفو کاملاً طبیعی به نظر می رسند. 
هرچند روش های بسیار زیادی وجود دارد که در جوانسازی و کشیدن پوست موثر است اما هایفوتراپی به دلایل زیر بهترین و موثرترین روش جوانسازی پوست به شمار می‌آید:

1. عملکرد

در روش هایفوتراپی از انرژی آلتراسوند برای کشیدن و جوانسازی پوست استفاده می‌شود. التراسوند نوعی انرژی است که با ایمنی کامل و بدون هیچ گونه درد و عوارض جانبی می تواند عمیق ترین لایه های پوست را تحت تاثیر قرار داده و تمام علائم پیری پوست روی صورت و گردن را به طور کامل از بین ببرد.

2. کوتاه بودن زمان درمان

هایفو تراپی فقط طی یک جلسه برای کل صورت انجام می گیرد و بدون عوارض جانبی، دوران نقاهت و درد، روی جوانسازی پوست و لیفت صورت موثر است. 

3. ایمن بودن

ایمنی، راحتی، مقرون به صرفه بودن و عدم نیاز به عمل جراحی، HIFU را به بهترین و موثرترین روش جوانسازی پوست تبدیل کرده است. هایفو برای انواع پوست مناسب است و می تواند با ایمنی کامل در جوانسازی و سفت شدن پوست، لیفت ابرو ها، از بین بردن خطوط عمیق و چین و چروک ها و بستن منافذ باز روی پوست حتی برای سیاهپوستان موثر باشد.

4. تنوع کاربرد

از هایفو صورت می توان برای درمان مشکلاتی مانند چین و چروک های اطراف لب، افتادگی پلک چشم، افتادگی پوست گردن، چین و چروک ها و خطوط عمیق پیشانی و دور چشم، قرمزی و خشکی پوست، منافذ بزرگ و تغییر رنگ پوست در نواحی مختلف استفاده کرد.

5. بدون عوارض جانبی و دوران نقاهت

هایفوتراپی یک درمان بدون عمل جراحی و غیر تهاجمی است. در این روش از امواج آلتراسوند برای لیفت صورت و تغییر رنگ پوست و کاهش افتادگی های پوست در نواحی مختلف بدون هیچ گونه عوارض جانبی و دوران نقاهت ای استفاده می شود. مهمترین نکته در خصوص هایفوتراپی این است که یک درمان غیر تهاجمی است که فقط با استفاده از نفوذ امواج به عمیق ترین لایه پوست که در عمل جراحی مورد هدف قرار می گیرد؛ به لیفت صورت کمکم میکند. طی جلسه هایفوتراپی هیچگونه برشی روی پوست ایجاد نمی‌شود؛ به همین علت عوارض جانبی و دوران نقاهت خاصی ندارد.

6. سازگار با انواع پوست

HIFU با تمام انواع پوست ها سازگار است به طوری که رنگ پوست تاثیری در درمان با هایفو ندارد. به همین علت نتایج جوانسازی پوست با هایفو تراپی روی افرادی با پوست بسیار تیره نیز کاملاً مشهود است.

بهترین و موثرترین روش جوانسازی پوست


البته برای تشخیص بهترین و موثرترین روش جوانسازی پوست بهتر است با یک متخصص پوست و مو یا جراح‌زیبایی مشورت کنید تا توضیحات کاملی در خصوص روش‌های مختلف جوانسازی پوست به شما بدهد و بتوانید با توجه به شرایط خودتان مناسب ترین روش را انتخاب کنید. در ادامه برخی از روش های لیفت صورت را باهایفوتراپی مقایسه کرده ایم:

1. کشیدن پوست با لیزر 

استفاده از لیزر نه تنها می تواند پوست شما را تحریک کند بلکه با تحت تاثیر قرار دادن لایه عضلانی یا همان SMAS قادر است نتایج بهتر و عمیق تری روی جوانسازی و ترمیم پوست شما داشته باشد. لیزر ها معمولاً با گرم کردن لایه درمی و تحریک تولید کلاژن همزمان با خنک کردن سطح پوست به منظور جلوگیری از هرگونه آسیب دیدگی طی جلسه درمانی عمل می کند.
مزایای کشیدن پوست با لیزر: مقرون به صرفه بودن، درمان بدون درد و امکان استفاده از لیزر در تمام نواحی صورت و گردن 
معایب روش لیزر نسبت به هایفوتراپی: تعداد جلسات بسیار زیاد برای رسیدن به نتیجه مطلوب

2. تزریق در چین و چروک

 این نوع تزریق ها در نواحی منتخب پوست صورت به کاهش چین و چروک ها و خطوط اطراف چشم پیشانی، خطوط اطراف دهان و هر ناحیه ای که چین و چروک روی آن وجود داشته باشد؛ کمک می کنند. در حقیقت تزریق این مواد جای خالی زیر پوست را پر کرده و ظاهر آن را جوان و زیبا نشان می‌دهد.
مزایا: به طور گزینشی روی هر عضله ای از صورت که مورد هدف قرار گرفته باشد؛ عمل می کند.
معایب نسبت به روش هایفو: هزینه بالا، ماندگاری بسیار کم نتایج در حد چند ماه

3. میکرونیدلینگ 

درمان با القای کلاژن یا میکرونیدلینگ، روشی است که با یک وسیله دستی که به میکرونیدل ها مجهز است؛ روی نواحی مختلف صورت با تحریک کلاژن و الاستین و نئوواسکولاریزاسیون به جوان سازی پوست کمک میکند. در برخی از کلینیکها سرم هایی نیز در ناحیه تحت درمان تزریق می شود که حاوی هیالورونیک اسید، فاکتورهای رشد و ضد پیری می باشد. معمولا برای رسیدن به نتیجه رضایتبخش، چند جلسه میکرونیدلینگ طی یک ماه انجام می گیرد.
مزایا: ایمن بودن، تاثیر فوق العاده، مقرون به صرفه بودن
معایب نسبت به هایفو صورت: دوره نقاهت طولانی، اثربخشی فقط برای علائم پیری خفیف و جزئی

4. ومپایر لیفت

در روش ومپایر فیس لیفت از توانایی بهبود خود بدن با افزایش خون رسانی به پوست استفاده می شود. در این روش فاکتور های رشد و پروتئین های موجود در خون تحریک می شوند تا پوست آسیب دیده را ترمیم کنند. ومپایر لیفت برای کنترل علائم پیری با تحریک کلاژن سازی می تواند برای تمام انواع پوست بکار رود.
مزایا: جوانسازی و ترمیم پوست با روند طبیعی خود بدن بدون استفاده از هیچ گونه ماده خارجی
معایب نسبت به هایفوتراپی: عدم اثر بخشی روی تمام علائم پیری، امکان مشاهده کبودی و احساس درد به مدت طولانی بعد از جلسه درمانی

5. فتو فیشال یا IPL تراپی

در روش IPL از انرژی نور پالسی متمرکز لیزر استفاده می‌شود تا جوانسازی پوست صورت و تحریک کلاژن انجام گیرد.
مزایا: بدون دوران نقاهت، بدون درد
معایب نسبت به هایفو صورت: عدم اثر بخشی روی تمام علائم پیری پوست

6. لیفت با نخ

 لیفت با نخ یک روش تقریباً تهاجمی است که در حال حاضر جایگزین عمل جراحی زیبایی صورت شده است. در روش لیفت با نخ از نخ های مخصوصی برای کشیدن پوست استفاده می شود که می تواند افتادگی های پوست در نواحی مختلف مانند چانه، گردن، گونه و نواحی دیگر را از بین ببرد. این روش تقریباً سریع انجام می‌گیرد و نسبت به عمل جراحی خطر کمتری دارد.
مزایا: طی یک جلسه درمانی انجام می گیرد، مشاهده نتایج آن فوری است.
معایب نسبت به هایفوتراپی: عوارض جانبی و دوره نقاهت طولانی دارد.

7. پیلینگ 

در روش‌های پیلینگ از مواد شیمیایی برای لایه برداری پوست استفاده می شود. این روش می تواند برای پوست هایی که علائم پیری به تازگی روی آنها مشاهده شده مناسب باشد اما برای افرادی که چین و چروک های عمیق دارند؛ تاثیر چندانی نخواهد داشت.
مزایا: آغاز کردن روند ضد پیری در پوست
معایب نسبت به روش HIFU: عدم اثربخشی روی تمام علائم پیری، طولانی بودن دوران نقاهت به مدت چند روز، عوارض جانبی شدید

8. ‏CO2 فرکشنال

 روش CO2 فرکشنال از لیزر برای لایه برداری پوست استفاده می کند و می تواند لایه های عمیق تر پوست را تحت تاثیر قرار دهد و به تحریک تولید کلاژن نیز کمک کند.
مزایا: امکان استفاده برای کل صورت در یک جلسه
معایب نسبت به هایفو صورت: دوران نقاهت طولانی حدود یک هفته همراه با عوارض جانبی

9. لایه برداری با الماس

در روش لایه برداری با الماس همانطور که از نام آن پیداست؛ برای لایه برداری پوست مرده و آسیب دیده از الماس استفاده می شود. این روش پوست را شاداب تر نشان داده و البته فقط برای افرادی که علائم بیماری خفیف روی پوست آنها دیده می شود؛ مناسب است.
مزایا: جوانسازی پوست طی یک جلسه
معایب نسبت به روش هایفو: عدم اثربخشی روی تمام انواع پوست ها، عوارض جانبی و دوره نقاهت طولانی

10. تزریق بوتاکس

با تزریق بوتاکس یا هیالورونیک اسید که یک ماده سازگار با پوست است می توان نواحی مختلف پوست را برجسته کرد و حالت کشسانی پوست را بهبود بخشید.
مزایا: موثر برای مرطوب کردن و جوانسازی پوست های خشک، بهبود آبرسانی و حالت کشسانی پوست
معایب نسبت به هایفو صورت: عدم تاثیر روی علائم شدید پیری پوست

11. تزریق فیلر پوستی

تزریق پرکننده های پوستی یا ژل های قابل تزریق حاوی هیالورونیک اسید، با افزایش حجم گونه ها و لب ها و سایر نواحی صورت می ‌توانند به جوانسازی پوست صورت کمک کنند.
مزایا: مشاهده نتایج فوری، تکمیل درمان طی یک مرحله، نتایج بلند مدت
معایب نسبت به HIFU: گران بودن، مشاهده عوارض جانبی در اثر استفاده از ژل های نامناسب

12. RF فرکشنال

در آر اف فرکشنال از فرکانس رادیویی برای تحریک کلاژن سازی در لایه های عمیق پوست استفاده می شود به طوریکه به اپیدرم پوست آسیبی نخواهد رسید و حرارت دستگاه فقط روی لایه های هدفگذاری شده اثر می گذارد.
مزایا: بی خطر، تاثیر گذاری مناسب 
معایب نسبت به هایفوتراپی: تعداد جلسات زیاد برای رسیدن به نتیجه مطلوب



چرا هایفو بهترین و موثرترین روش جوانسازی پوست

تحقیقات مربوط به هایفوتراپی در طول زمان نشان داده است که لیفت صورت با هایفو کاملا مقرون به صرفه و ایمن است و نتایج آن برای تمام بیماران رضایت بخش بوده است. برخی از مهم ترین مزایای هایفو که آن را به عنوان بهترین و موثرترین روش جوانسازی پوست مشهور کرده، عبارتند از:
غیر تهاجمی بودن بدون نیاز به برش یا عمل جراحی
عدم خونریزی بینی یا آسیب رسانی به بافت پوست
دوره نقاهت کوتاه و ریکاوری سریع 
امکان انجام فعالیت های طبیعی بلافاصله بعد از اتمام جلسه درمانی
ریسک بسیار پایین و ایمن بودن به علت داشتن تاییدیه FDA
نفوذ امواج اولتراسوند به بافت پوست بدون هیچگونه آسیب دیدگی و فقط تخریب بافت های هدف
کوتاه بودن مدت زمان جلسه درمانی
امکان اثرگذاری به صورت جزئی یا کلی روی هر ناحیه از پوست
امکان تکرار جلسه در صورت نیاز
ایجاد نتایج کاملا طبیعی روی پوست
کمک به سلامت، استحکام و جوان تر کردن پوست

مشاوره رایگان

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید