سن مناسب برای هایفو! از شایعه تا واقعیت این روش جوانسازی

تاریخ انتشار - ۵ بهمن ۱۳۹۸

زمانی که بخواهید در یک کلینیک زیبایی یا در مطب پزشک، برای اولین بار با روش هایفوتراپی آشنا شوید؛ مطالب گوناگونی در خصوص این روش درمانی خواهید شنید. تبلیغات بسیار زیادی در خصوص قدرت دستگاه هایفو برای ۱۰ تا ۲۰ سال جوان تر کردن پوست صورت وجود دارد که معمولاً در شبکه های اجتماعی مختلف و برای تبلیغ کلینیک ها یا مراکز زیبایی نوشته می شود. این تبلیغات گسترده و گاهی اوقات ضد و نقیض بیمارانی را که به دنبال اطلاعات واقعی برای تصمیم گیری درخصوص سن مناسب برای هایفو می‌گردند؛ گمراه می‌کند. در این مقاله راهنمای جامعی در خصوص سن مناسب برای هایفو جمع آوری کرده ایم تا از شایعه تا واقعیت این روش جوان سازی پوست مطلع شوید.




در حقیقت باید گفت عوامل بسیار زیادی در اثرگذاری روش هایفو برای جوان سازی پوست وجود دارد که شاید یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در مشاهده نتایج آن، سن مناسب برای هایفو باشد. اما مهمتر از آن روند پیری و شدت و عمق علائم پیری مانند افتادگی پوست، چین و چروک ها و خطوط اخم و لبخند است که روی صورت ظاهر شده است. 
جوانسازی پوست نیز مانند هر روش زیبایی درمانی دیگری باید طبق شرایط هر بیمار تعیین شود. بنابراین نمی توان برای همه بیماران یک نوع درمان را تجویز کرد. در صورتی که به یک متخصص پوست یا جراح زیبایی مراجعه کنید می ‌تواند با بررسی پوست و نیازهای خاص شما توصیه کند که از کدام روش جوانسازی پوست استفاده کنید. با این حال با مطالعه راهنمای سن مناسب برای هایفوتراپی تا حدودی می توانید بهترین انتخاب را برای روش جوانسازی پوست خود داشته باشید. اگر می خواهید از شایعه تا واقعیت روش جوانسازی با هایفوتراپی را بدانید و سن مناسب برای هایفو را تشخیص دهید؛ خواندن این مقاله را از دست ندهید:
دهه بیست سالگی
واضح است که اگر در دهه بیست سالگی خود قرار دارید؛ دلیلی ندارد که به فکر استفاده از روشهای جوانسازی پوست مانند هایفوتراپی بیفتید. اگر برخی از کلینیکها فقط برای به دست آوردن سود بیش‌تر شما را تشویق می‌کنند که هایفوتراپی در دهه بیست سالگی می تواند جلوی روند پیری شما را در دهه ۳۰ سالگی بگیرد بهتر است به این شایعات توجه نکنید. بهترین مراقبتی که می‌توانید در دهه بیست سالگی از پوست خود داشته باشید؛ حفظ سلامت و مرطوب نگه داشتن آن با استفاده از کرم‌های مناسب تجویز شده توسط پزشک متخصص پوست و مو است.
اگر دهه بیست سالگی زندگی خود را سپری می کنید؛ پوست صورت شما در بهترین وضعیت خود قرار دارد. به خوبی آب رسانی می شود و سلامتی و بافت طبیعی خود را حفظ کرده است. در دهه بیست سالگی پوست شما همچنان جوان است و کلاژن ها به اندازه کافی در پوست تولید می‌شوند تا به سفت ماندن و جوان ماندن آن کمک کنند. بنابراین نیازی نیست که در این سن گول شایعات مختلف را بخورید و با مشاهده تبلیغات کاذب که شما را تشویق می‌کنند؛ هزینه اضافی بابت روش های جوانسازی پوست حتی هایفوتراپی بپردازید؛ اقدام به لیفت صورت یا هر روش دیگری بنمایید.
اگر احساس می کنید در دهه بیست سالگی پوست شما شادابی و لطافت خود را از دست داده است بهتر است به یک متخصص پوست مراجعه کنید. در این سن به راحتی می توانید با استفاده از کرم های مناسب سلامت پوست خود را بازگردانید. نوشیدن مقدار زیادی آب و مواد حاوی فیبر مانند کاهو می تواند به بازگشت شادابی و لطافت پوست شما کمک کند. اگر مدت زیادی در معرض نور آفتاب قرار میگیرید؛ حتما از کرم های ضدآفتاب استفاده کنید. مشاهده آکنه در دهه بیست سالگی روی پوست کاملا طبیعی است. بهتر است برای درمان آن به جای مراجعه به کلینیک ها یا مراکز زیبایی که شما را تشویق به استفاده از روشهای گرانقیمت مانند هایفوتراپی می‌کنند به یک متخصص پوست مراجعه کنید و با صرف هزینه مختصر و استفاده از کرم های مناسب سن خودتان، مشکلات پوستی را کنترل کنید.
شما هنوز راه طولانی در پیش دارید و خیلی زود است که بخواهید به فکر کاهش علائم پیری روی پوست خود باشید. چون هنوز روند پیری روی پوست شما آغاز نشده است. بهتر است بعد از سن ۳۰ سالگی به دنبال روش‌هایی مانند هایفوتراپی برای جوانسازی پوست خود باشید.
درمان های متداول برای جوانسازی پوست در دهه بیست سالگی
استفاده از لایه بردار ها برای تحریک تولید کلاژن 
آبرسانی به پوست استفاده از کرم های مخصوص برای از بین بردن آکنه یا جای جوش 
درمان های خانگی به عنوان مثال گذاشتن پوست میوه های مختلف روی صورت 
استفاده از لیزر موهای زائد به منظور صاف تر و شاداب تر نشان دادن پوست 
مصرف ویتامین ها و مکمل های حاوی مواد معدنی مانند آمینو اسید ها که به طور ۱۰۰ درصد جذب بدن می‌شود و به شادابی و لطافت پوست کمک می کنند
استفاده از کرم های ضدآفتاب با SPF بالاتر از ۳۰ برای جلوگیری از آفتاب سوختگی و خشک شدن پوست
نوشیدن آب به میزان کافی و مصرف میوه جات و سبزیجات
دهه سی سالگی
در اواسط دهه ۳۰ سالگی خطوط لبخند و خط اخم و چین و چروک ها کم کم شروع به عمیق تر شدن می کنند و نواحی که بیشتر در معرض آفتاب قرار گرفته اند؛ دچار خشکی می شوند. این دهه معمولا با تغییرات هورمونی در زنان همراه است. مطالعات نشان می‌دهد که در عصر حاضر زنان در دهه ۳۰ سالگی، اولین فرزند خود را به دنیا می‌آورند و دوره شیردهی و بارداری خود را طی می کنند. چون در دهه ۳۰ سالگی میزان تولید هیالورونیک اسید رو به کاهش می گذارد؛ سن مناسب برای هایفوتراپی از همین دهه آغاز می شود. به محض اینکه علائم پیری مانند کاهش حجم نواحی مختلف پوست مانند گونه ها یا گودی زیر چشم را مشاهده کردید؛ می‌توانید برای هایفوتراپی به متخصص مراجعه کنید. دقت کنید فقط زمانی که علائم پیری روی صورت شما مشاهده شد؛ سن مناسب برای هایفو یا هر دستگاه جوانسازی پوست دیگر آغاز شده است.


سن مناسب برای هایفو! از شایعه تا واقعیت این روش جوانسازی

درمان های متداول در دهه سی سالگی برای جوانسازی پوست

علاوه بر رعایت مواردی که در دهه بیست سالگی به آنها اشاره کردیم در دهه ۳۰ سالگی می توانید از روشهای زیر برای جوانسازی پوست خود استفاده کنید:
تزریق فیلر پوستی یا بوتاکس: از این روش می‌توان برای کاهش خطوط اخم و لبخند و چین و چروک ها با هدف قرار دادن چین و چروک هایی که در اثر جابجایی عضلات یا چین و چروک هایی که به علت کاهش حجم صورت ایجاد شده استفاده کرد.
هایفوتراپی: روش هایفو می تواند با تحریک تولید کلاژن و الاستین در عمیق ترین لایه های پوست و همچنین از بین بردن سلول های چربی به جوانسازی پوست شما کمک کرده و روند ضدپیری را آغاز کند. معمولاً سن مناسب برای هایفو بعد از ۳۵ سالگی در نظر گرفته می شود و در این سنین هایفوتراپی بهترین و موثرترین روش جوانسازی پوست خواهد بود.
دهه ۴۰ سالگی
اگر در دهه چهل سالگی قرار دارید خطوط اخم و لبخند و چین و چروک هایی که در دهه ۳۰ سالگی مشاهده کردید؛ عمیق‌تر شده‌اند. احتمالاً علائم خشکی پوست و هایپرپیگمنتیشن در اثر قرار گرفتن پوست در معرض آفتاب نیز روی صورت شما بیشتر دیده می شود. همچنین حجم بیشتری از صورت شما کاهش یافته است. این علائم پوست زنان و مردان را در دهه چهل سالگی تقریباً به طور یکسان تحت تاثیر قرار می‌دهد. نوسانات هورمونی و کاهش استروژن در این دهه از زندگی روی عملکردهای سلول‌های مهمی در پوست تاثیر می‌گذارد و تولید ملانوسیت ها کراتینوسیت ها کلاژن و الاستین را کاهش می دهد. به همین علت معمولاً سن مناسب برای هایفو تا پایان دهه چهل سالگی که علائم پیری شدت و عمق زیادی پیدا نکرده است؛ ایده آل است.



درمان های متداول در دهه چهل سالگی برای جوانسازی پوست

خوشبختانه در دهه ۴۰ سالگی به راحتی می توانید با استفاده از دستگاه هایفو به جوانسازی و ترمیم پوست صورت خود کمک کنید. اگر همزمان از درمان هایی که برای دهه ۲۰ و ۳۰ سالگی اشاره شد استفاده کنید؛ نتایج به مراتب بهتری را مشاهده خواهید کرد. از سایر روش‌های مناسب برای جوانساطی و لیفت صورت در دهه ۴۰ سالگی می توان به لیفت با نخ اشاره کرد که هرچند یک روش تقریباً تهاجمی به شمار می‌آید اما می‌تواند نتایج فوری در کشیدن و جوانسازی پوست داشته باشد.
دهه پنجاه سالگی
در دهه پنجاه سالگی علائم پیری کاملاً قابل توجه و محسوس خواهند بود که احتمالاً هایپرپیگمنتیشن و رگهای عنکبوتی را نیز روی پوست خود مشاهده خواهید کرد. در دهه پنجاه سالگی منافذ باز پوست به شدت خود را نشان می‌دهند و خشکی پوست نیز شدیدتر خواهد بود و خطوط اخم و لبخند و چین و چروک ها نیز عمیق تر می شود. چون یائسگی در همین دهه برای زنان اتفاق می‌افتد میزان استروژن به شدت در بدن آنها کاهش یافته و به خشکی پوست منجر می شود.
بهتر است برای هایفوتراپی در این دهه از زندگی کاملا از شایعه تا واقعیت این روش جوان سازی پوست را بررسی کنید. همه ما دوست داریم که در دهه پنجاه سالگی بتوانیم جوانی و شادابی پوست خود را مثل قبل بازگردانیم. هرچند هایفوتراپی می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در جوانسازی و کشیدن پوست داشته باشد اما بهتر است این واقعیت را بپذیرید که سلول‌های آسیب‌دیده و مرده شما در نواحی مختلف مانند گردن، گونه، پلک چشم و غیره بسیار زیاد است و هایفوتراپی ممکن است بتواند تا حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد در کاهش افتادگی پوست به شما کمک کند. اگر درمان هایی که برای دهه های قبلی اشاره کردیم را همزمان با هایفوتراپی انجام دهید احتمال مشاهده نتایج جوانسازی پوست تا میزان رضایت بخشی برای شما وجود دارد. در غیر این صورت نباید از هایفو انتظار معجزه داشته باشید.
دهه شصت سالگی
نگرانی ها در خصوص افتادگی پوست به خصوص در ناحیه گردن و غبغب، پلک چشم، گونه ها و همچنین عمیق شدن چین و چروک ها و خطوط روی پیشانی، اطراف چشم یا خط لبخند در دهه شصت سالگی بسیار بیشتر می‌شود به طوریکه پوست شما به نظر کاملا خشک می رسد. در این شرایط، پزشک متخصص ویتامین های مختلفی مانند ویتامین A و E را همراه با مصرف مقدار زیادی آب توصیه می کند تا بتواند رطوبت پوست را مجدداً تامین کند. معمولاً سن مناسب برای هایفو قبل از دهه ۶۰ سالگی تعریف می شود. بعد از سن ۶۰ سالگی پیشنهاد می‌شود که حجم صورت با روش هایی مانند تزریق بازگردانده شود و همچنین از روش‌های تهاجمی تر مانند لیفت با نخ برای کشیدن پوست استفاده شود. تمام روش‌های درمانی که در دهه های قبلی اشاره شد را می‌توان بعد از 60 سالگی به کار برد اما با افزایش سن، اثربخشی سایر روش های درمانی نیز کاهش پیدا خواهد کرد. در صورتی که علائم پیری روی صورت شما بسیار شدید است بهتر است به گزینه عمل جراحی زیبایی نیز فکر کنید.

سن مناسب برای هایفو؟

انتخاب سن مناسب برای هایفو باید بر اساس شرایط پوستی توسط پزشک متخصص تعیین شود تا بهترین نتایج به دست آید. در کلینیک های مختلف تبلیغات گوناگونی در خصوص هایفو از شایعه تا واقعیت وجود دارد اما بهتر است برای اطمینان از اثر بخش بودن هایفوتراپی پیش از شروع درمان با یک پزشک متخصص مشورت کنید.
به طور کلی، سن مناسب برای هایفو به عنوان بهترین و موثرترین روش جوانسازی پوست، دهه ۳۰ سالگی تا پایان ۵۰ سالگی است. چون در این برهه زمانی پوست شما شروع به نشان دادن علائم پیری می کند. معمولاً علائم پیری با کاهش میزان تولید الاستین و کلاژن در نواحی گردن، گونه، پیشانی، اطراف چشم، دور لب و ناحیه غبغب مشاهده می شود. روش هایفو با استفاده از انرژی التراسوند و حرارت دادن عمیق ترین لایه های پوست می‌تواند به تحریک تولید کلاژن، کشیدن پوست، کاهش افتادگی پوست، کاهش چین و چروک ها و هر نوع ضایعه پوستی دیگری کمک کند.
با وجود اینکه سن مناسب برای هایفو تقریباً بعد از ۳۵ سالگی تا اوایل دهه ۶۰ سالگی تعیین شده است اما پوست هر شخصی روند پیری متفاوتی دارد و برخی از بیماران باید در اوایل دهه ۳۰ سالگی درمان با هایفو را شروع کنند. پوست برخی از بیماران نیز حتی تا اوایل دهه شصت سالگی هنوز علائم پیری چندانی را از خود نشان نداده است و همچنان هایفوتراپی می‌تواند به عنوان بهترین روش جوانسازی پوست برای آنها مورد استفاده قرار گیرد.
به هرحال افزایش تولید کلاژن و خاصیت کشسانی پوست در هر سنی می‌تواند به کشیدن پوست و رفع افتادگی آن کمک کند. به همین علت هایفوتراپی را می توان در هر سنی که علائم پیری شامل افتادگی پوست، چین و چروک ها و خطوط اخم و لبخند مشاهده می شود آغاز کرد. هایفوتراپی می‌تواند با کمترین عوارض جانبی بدون درد و دوران نقاهت بیشترین تاثیر را در لیفت پوست و جوانسازی صورت داشته باشد این روش درمانی به طور قابل توجهی افتادگی پوست در نواحی گردن و غبغب را کاهش می‌دهد و روند ضدپیری را در پوست آغاز می‌کند. نتایج هایفوتراپی چند ماه بعد از جلسه درمانی به طور کامل روی پوست مشاهده می شوند و بیش از دو سال نیز ماندگاری دارند.

مشاوره رایگان

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید