آیا از هایفوتراپی برای لاغری هم استفاده می شود؟

تاریخ انتشار - ۱۳ بهمن ۱۳۹۸

امواج آلتراسوند متمرکز با شدت بالا (HIFU) در عصر حاضر به عنوان یکی از بهترین روش های کشیدن پوست جوانسازی صورت بدون عوارض جانبی شناخته می شود اما می‌دانستید که از همین تکنولوژی می‌تواند برای کاهش سایز و لاغری بدن نیز استفاده کرد؟ اگر به تازگی درباره لاغری با هایفو در تبلیغات مختلف شنیده اید؛ احتمالا از سوالات مختلفی در ذهن شما وجود دارد که قصد داریم در این مقاله به آنها پاسخ بدهیم.




مدت زمان بسیار زیادی است که افراد چاق به دنبال آب کردن چربی های موضعی نواحی مختلف بدن خود با روش های سریع مانند لیپوساکشن هستند. در عصر جدید، هایفو بادی اسلیمینگ به عنوان یکی از روش‌های غیر تهاجمی و بدون درد برای لاغری موضعی جایگزین لیپوساکشن شده است.
پیکرتراشی بدن با دستگاه هایفو توسط اشعه التراسوند به منظور از بین بردن سلولهای چربی تجمع یافته در نواحی مختلف بدن انجام می گیرد. پیکرتراشی بدن با هایفو و کشیدن پوست همزمان با هم توسط امواج التراسوند متمرکز با شدت بالا به روشی کاملا موثر و ایمن در دستگاه هایفو طراحی شده است. انرژی امواج اولتراسوند میتوانند چند سانتی متر زیر سطح پوست نفوذ کرده و بدون درد یا ایجاد عوارض جانبی آزاردهنده به کاهش سایز ۳ تا ۸ سانتیمتری در یک تا سه ناحیه از بدن کمک کنند. نتایج لاغری با هایفو حدودا 45 روز بعد از جلسه درمانی مشاهده میشود.

نتایج هایفوتراپی برای لاغری

هایفو بدن می‌تواند سلولهای چربی را در ناحیه تحت درمان به طور دائم از بین ببرد. هایفوتراپی معمولاً در یک جلسه روی سه ناحیه از بدن تاثیر می گذارد و به طور متوسط ۴ تا ۶ سانتیمتر از سایز ناحیه تحت درمان را طی سه ماه بعد از جلسه درمانی کم می کند. هرچند نتایج هایفوتراپی برای لاغری طی یک تا دو هفته اول کاملاً محسوس است اما نتایج واقعی آن ۳ تا ۴ ماه بعد مشخص خواهد شد.

عوارض جانبی لاغری با هایفو

‏ هایفو بدن عوارض جانبی جزئی و خفیف ایجاد می کند معمولاً بیماران درد و ناراحتی چندانی حین لاغری با هایفو احساس نمی کنند قرمزی تورم و گاهی اوقات کبودی بعد از جلسه درمانی کاملاً طبیعی است و طی چند ساعت یا حداکثر چند روز به طور طبیعی از بین خواهد رفت

دوره نقاهت بعد از هایفو بدن

از هایفوتراپی برای لاغری موضعی و کاهش سایز به طور موثری می توان استفاده کرد. لاغری با هایفو دوران نقاهت یا ریکاوری خاصی ندارد و بیماران می توانند فعالیت های طبیعی خود را بلافاصله بعد از جلسه درمانی کنند و حتی سر کار برگردند.

هایفوتراپی برای لاغری چگونه کار میکند؟

هایفو بادی اسلیمینگ روشی است که در آن حرارت از طریق امواج متمرکز آلتراسوند با شدت بالا به سلولهای چربی زائد در نواحی هدف منتقل می شود. به این ترتیب لایه چربی اضافی زیر پوست در نواحی مختلف بدن مانند بازو ها، پهلو، شکم و غیره آب شده و توسط بدن دفع می شوند. با این روش، هایفو می توانند به کاهش سایز و لاغری موضعی و همچنین پیکرتراشی بدن کمک کند. 





کاندید مناسب برای هایفو بدن

به طور ایده آل تمام افرادی که به دنبال کاهش سایز موضعی در نواحی مختلف بدنشان هستند که چربی تجمع یافته زیر پوست آن وجود دارد؛ نتایج فوق‌العاده‌ای از هایفو لاغری می گیرند. هدف درمان هایفو بدن، کاهش موضعی چربی های تجمع یافته و کانتورینگ بدن است. این فرایند روش مناسبی برای افرادی است که رژیم غذایی مناسب و تمرینات ورزشی مداومی را دنبال می کنند و هدف آنها کاهش وزن قابل توجه در کل بدن نمی باشد.
مهمترین نکته‌ای که در هایفوتراپی برای لاغری باید به آن توجه کنید؛ این است که لاغری با هایفو فقط برای کاهش وزن موضعی موثر است. چون سلول های چربی در نواحی هدف تحت تاثیر قرار می‌گیرند. بنابراین هایفوتراپی نمی تواند به عنوان روشی موثر برای کاهش چربیهای کل بدن برای افرادی که به چاقی مفرط مبتلا هستند موثر باشد. اگر تابحال روش های دیگر کاهش سایز موضعی مانند بادی ایکالپتینگ را امتحان کرده‌اید اما به نتیجه نرسیده اید؛ بهتر است طی یک جلسه مشاوره در کلینیک تخصصی هایفو شرایط خود را بررسی کنید تا مشخص شود آیا کاندید مناسبی برای هایفوتراپی هستید یا خیر.

ماندگاری نتایج لاغری با هایفو

همانطور که پیش از این اشاره کردیم؛ نتایج لاغری با هایفو حدود ۲ تا ۳ ماه بعد از جلسه درمانی مشاهده خواهد شد. تا زمانی که سبک زندگی سالم را رعایت کنید؛ رژیم غذایی مناسب داشته باشید و تمرینات ورزشی انجام دهید؛ نتایج لاغری با هایفو می تواند ماندگار باشد. در صورتی که به چند جلسه درمانی برای نواحی مختلف بدن و پیکر تراشی نیاز داشته باشید؛ بهتر است فواصل جلسات حداقل ماهی یک بار تنظیم شود تا ماندگاری نتایج لاغری با هایفو افزایش یابد.

کاهش سایز با هایفو چقدر است؟

هر جلسه هایفوتراپی برای کاهش ۲۰ تا ۴۰ درصد از چربی های موضعی نواحی مختلف بدن موثر است.اما بهتر است پیش از شروع جلسات درمانی با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا یک برنامه درمانی مناسب برای شما ما تهیه شود. اگر به چاقی مفرط دچار باشید یا چربی بسیار زیادی در یک ناحیه از بدن شما تجمع یافته باشد؛ شاید هایفوتراپی آنطور که انتظار داشته باشید؛ موثر نباشد. 

از جلسه لاغری با هایفو چه انتظاری باید داشته باشیم؟

ابتدا ژل آلتراسونیک به ناحیه هدف مالیده می شود تا به دستگاه هایفو کمک کند با هند پیس مخصوص، امواج اولتراسوند را به لایه های چربی هدف ارسال کند. با نفوذ امواج اولتراسوند به لایه‌های هدف، سلول های چربی آب می شوند. هندپیس مخصوص برای هر ناحیه از بدن مانند بازوها، شکم یا پهلوها مورد استفاده قرار می گیرد و به مدت دو دقیقه نزدیک سطح پوست نگه داشته میشود. معمولا این عمل سه بار برای هر ناحیه تحت درمان تکرار می شود. احساس گرما، لرزش خفیف و سوزش حین درمان کاملاً طبیعی است. در اثر حرارت ایجاد شده اکثر بیماران، نفوذ امواج آلتراسونیک را با احساس سوزش یا سوزن سوزن شدن پوست تجربه می کنند. هایفوتراپی به لایه سطحی پوست هیچ گونه آسیبی نمی رساند.
هایفو سه بعدی چیست؟
هایفو سه بعدی، پیشرفته ترین تکنولوژی مورد استفاده برای آب کردن چربی های زائد بدن طی یک جلسه درمانی است که با یک روش غیر تهاجمی، بسیار سریع و بدون عوارض جانبی انجام می گیرد. این تکنولوژی می ‌تواند انرژی آلتراسونیک را تا ۸ میلیمتر زیر پوست نیز ارسال کند و چربی های تجمع یافته را از بین ببرد. فرکانس بالای امواج اولتراسوند به کار رفته در دستگاه هایفو سه بعدی موجب گرم شدن لایه های زیرین پوست و تخریب موثر سلول های چربی و به طور همزمان کشیدن پوست در ناحیه تحت درمان میشود. سلول های تخریب شده از طریق فرآیند دفع طبیعی بدن یا سیستم لنفاتیک تا حدود سه ماه بعد از جلسه درمانی از بدن خارج می شوند.

آیا هایفو بادی اسکالپتینگ می‌تواند جایگزین لیپوساکشن شود؟

اگر به دنبال یک روش غیر تهاجمی و موثر جایگزین لیپوساکشن میگردید؛ هایفوتراپی برای لاغری می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. ‏HIFU نسبت به لیپوساکشن نتایج طبیعی تری دارد و بدون نیاز به برش و عمل جراحی روی پوست انجام می گیرد. تنها یک جلسه درمانی بدون نیاز به دوره نقاهت یا ریکاوری با هایفوتراپی کافیست تا به کاهش ۲۰ تا ۴۰ درصد از چربی های موضعی هر ناحیه از بدن شما کمک کند. پیکرتراشی بدن با هایفو برای از بین بردن چربی های موضعی، کشیدن و صاف کردن پوست در ناحیه تحت درمان کاملا موثر و ایمن است.



‏ هایفوتراپی برای لاغری کدام نواحی بدن مورد استفاده قرار می گیرد؟

زیر بازو 
پهلو ها 
داخل و خارج ران 
ساق پا 
شکم 
سینه 
باسن
غبغب
زیربغل

تفاوت لاغری با هایفو نسبت به سایر روش‌های پیکر تراشی بدن چیست؟

سایر روش‌های پیکرتراشی بدن مانند کول تک نیاز به چندین جلسه درمانی دارند در صورتیکه هایفو بدن با یک روش غیر تهاجمی فقط طی یک جلسه درمانی، تاثیر قابل توجهی در کاهش چربی های بدن دارد.
تکنولوژی بکار رفته در هایفو امکان کشیدن و از بین بردن افتادگی های پوست بعد از لاغری را به طور همزمان با کاهش سایز امکان پذیر می سازد. به طوریکه بعد از آب شدن چربی ها، پوست ناحیه تحت درمان صاف و کشیده به نظر خواهد رسید.
به علت استفاده از انرژی آلتراسونیک در تکنولوژی دستگاه هایفو، تحریک تولید کلاژن در لایه های عمیق پوست افزایش می یابد و آب شدن چربی ها، از بین رفتن سلولیت و افزایش خاصیت کشسانی پوست طی یک جلسه همزمان با هم انجام میگیرد.
هایفو بادی اسکالپتینگ یک روش منحصر به فرد، سریع، دقیق و از همه مهم‌تر بدون درد برای کاهش چربی، پیکرتراشی بدن و کشیدن پوست است و برخلاف سایر روش های پیکرتراشی بدن عوارض جانبی بسیار خفیفی دارد.

مزایای هایفوتراپی برای لاغری

مدت زمان درمان کوتاه کمتر از ۳۰ دقیقه برای هر ناحیه از بدن مانند شکم یا ران پا 
عوارض جانبی خفیف 
بدون دوران نقاهت 
بدون درد حتی عدم نیاز به مالیدن کرم بی حسی موضعی 
مشاهده نتایج در کوتاه مدت و ماندگاری طولانی مدت لاغری با هایفو 
مقرون به صرفه بودن 
روش ایده آل برای پیشگیری و حفظ وزن بدن 
ایده آل برای کاهش سایز بیمارانی که دارای چربی موضعی در نواحی مختلف بدن خود هستند

هایفو بدن چه تفاوتی با هایفو صورت دارد؟

برای کشیدن پوست و جوانسازی صورت با هایفو، انرژی التراسوند باید به لایه های زیرین پوست در عمق 1.5 تا ۳ میلیمتری نفوذ کند. البته تکنولوژی جدید هایفو تا حدی پیشرفت کرده که با استفاده از کارتریج های مخصوص، انرژی هایفو تا عمق 4.5 میلیمتری یا همان لایه SMAS نیز نفوذ کرده و عضلات و لایه چربی موجود در زیر پوست را به طور کامل تحت تاثیر قرار می دهد. هدف هایفو صورت، تحریک کلاژن سازی بیشتر و حرارت دادن لایه های عمیق پوست به منظور افزایش تاثیر خودترمیمی در پوست است. در روش هایفو صورت معمولاً هدف از درمان از بین بردن چین و چروک ها خطوط عمیق و افتادگی پوست و جای بخیه، جای آکنه و غیره است. نتایج هایفو صورت بعد از حدود سه ماه به طور کامل قابل مشاهده است و چون آسیبی به سطح پوست نمیرساند؛ هیچ‌گونه عفونت زخم یا عوارض جانبی شدید دیگری نخواهد داشت. جلسه درمانی هایفوتراپی برای کشیدن پوست صورت بسیار سریع است و اثربخشی نتایج آن فقط طی یک جلسه درمانی مشاهده می‌شود.
در هایفو لاغری از کارتریج هایی که میتوانند انرژی آلتراسوند را به لایه های عمیق تر پوست تا حد ۸ و ۱۳ میلیمتر منتقل کنند؛ استفاده می شود. روش هایفوتراپی برای لاغری لایه چربی را با انرژی التراسوند هدف قرار داده و با گرم کردن آن، سلول های چربی را تخریب میکند. هایفو بدن برای کانتورینگ بدن بخصوص بعد از دوران حاملگی، از بین بردن چربی های ناحیه شکم، پهلو ها، ران پا، زیر باسن و هر ناحیه دیگری که چربی تجمع یافته وجود داشته باشد؛ ایده آل است. نتایج هایفو لاغری کاملا موثر است و می تواند ۲ تا ۴ سانتی متر از چربی های موضعی ناحیه هدف را کاهش داده و همزمان به کشیدن پوست نیز کمک کند.

آیا هایفو لاغری دردناک است؟

جلسه لاغری با هایفو اصلاً دردناک نیست به طوریکه حتی بیماران نیازی به مالیدن کرم بی حسی موضعی نیز نخواهند داشت و برخی از بیماران احساس می کنند که انرژی الکتریکی ضعیفی به بدن آنها منتقل می شود و شاید احساس سوزن سوزن شدن یا سوزش در پوست داشته باشند. اما تمام علائم کاملاً قابل تحمل است و بستگی به ناحیه تحت درمان در صورت یا بدن ممکن است متفاوت باشد. در هر صورت اگر تصور می‌کنید؛ نسبت به درد بسیار حساس هستید بهتر است با مشورت پزشک از مسکن های مناسب پیش از شروع جلسه درمانی استفاده کنید.

آیا پیکرتراشی بدن با هایفو ایمن است؟

کانتورینگ بدن با هایفو یک روش کاملا ایمن و موثر است که بدون عمل جراحی و به صورت غیر تهاجمی انجام می گیرد. دستگاه هایفو از سال ۲۰۱۲ با هدف لاغری و کشیدن پوست مورد تایید FDA قرار گرفته است و چون آسیبی به لایه سطحی پوست نمی رساند؛ هیچ گونه عارضه جانبی شدیدی نداشته و دوران نقاهت یا ریکاوری نیز ندارد.

قیمت هایفو لاغری چقدر است؟

قیمت لاغری با هایفو بر اساس شرایط بیمار و میزان چربی تجمع یافته، نوع کارتریج مورد استفاده و ناحیه از بدن که تحت درمان قرار می‌گیرد؛ تعیین می شود. معمولاً طی یک جلسه هایفوتراپی توصیه می شود که حداکثر سه ناحیه از بدن تحت درمان قرار گیرد. پکیج های هایفوتراپی مختلفی با قیمت های مناسب در کلینیک تخصصی هایفو برای لاغری ارائه شده است. میتوانید برای اطلاع از قیمت هایفو لاغری به بخش تعرفه های سایت مراجعه کنید.

مشاوره رایگان

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید