آنچه باید درباره هایفو واژینال تایتنینگ بدانید

تاریخ انتشار - ۲۰ بهمن ۱۳۹۸

هایفو واژینال تایتنینگ یک روش بدون عمل جراحی با کیفیت بالا است که از شات های انرژی آلتراسوند برای نفوذ به پوست در هر جلسه درمانی استفاده می کند. دستگاه هایفو واژینال با تحریک کلاژن سازی، لیفتینگ و تایتنینگ واژن را تضمین می نماید. هندپیس دستگاه هایفو واژینال به نحوی طراحی شده که رول تعبیه شده در سر آن، چرخش ۳۶۰ درجه ای دارد و نتایج قابل توجه و یکنواختی را در کل واژن ایجاد می‌نماید. تکنولوژی هایفو واژینال، لایه درمال (Dermal) و SMAS پوست را هدف قرار داده و به کشیدن بافت‌های عضلانی و سوپرفیشال با تحریک کلاژن سازی کمک می کند. آنچه باید درباره هایفو واژینال تایتنینگ بدانید این است که در نتیجه جوانسازی واژن با HIFU، لیفت پوست طی ۹۰ روز بعد از جلسه هایفو تراپی واژن مشاهده خواهد شد معمولاً ماندگاری نتایج هایفو واژینال تایتنینگ به طور متوسط بین ۲ تا ۴ سال است.




چرا هایفو واژینال تایتنینگ

مدت زمان جلسه درمانی هایفو واژینال بسیار کوتاه است و به روشی غیر تهاجمی و بدون درد انجام می گیرد. نیازی به هیچگونه دوره نقاهت یا ریکاوری بعد از جلسه هایفو واژن وجود ندارد.  هایفوتراپی می‌تواند به فزایش عملکرد و حالت کشسانی پوست واژن کمک کند.

چه کسانی کاندید مناسبی برای هایفو واژینال هستند؟

عواملی مانند افزایش سن، افزایش وزن، کشیدن سیگار، بچه دار شدن عمل جراحی و هیسترکتومی می تواند موجب کاهش خاصیت کشسانی واژن شده و مشکلات زیادی را برای بیماران به وجود آورد. عواملی که ذکر شد می تواند موجب کاهش تولید کلاژن طبیعی در پوست و در نتیجه شل شدن و افتادگی پوست واژن شود همچنین درصورتی که فیبر ها نتوانند پوست را سفت و کشیده نگه دارند؛ بیماران دچار شل شدگی و افتادگی پوست واژن خواهند شد. تمام افرادی که به هر علتی واژن آنها نیاز به جوانسازی و افزایش الاستیسیته دارد می توانند از هایفو واژینال کمک بگیرند. هایفوتراپی واژینال یکی از بهترین و موثرترین روش های جوانسازی واژن و کشیدن پوست آن است که با یک فرآیند غیرتهاجمی ساده می تواند عملکرد و ظاهر نواحی واژینال را را بهبود بخشد.

آیا بعد از هایفو واژینال می توانم سر کار برگردم؟

مهمترین مزیت هایفو واژینال نسبت به سایر روشهای جوانسازی واژن این است که هیچ‌گونه دوره نقاهت و ریکاوری ندارد بنابراین می توانید بلافاصله بعد از جلسه هایفوتراپی سرکار خود برگردید و حدوداً سه روز بعد از جوانسازی واژن روابط زناشویی را آغاز کنید. 
البته توصیه می‌شود که طی ۲۴ ساعت اول بعد از هایفو واژن از انجام فعالیت های شدید بدنی خودداری کنید. همچنین بعد از جلسه هایفوتراپی واژینال معمولاً به بیماران توصیه می شود که به مدت ۲۴ ساعت از استعمال هر نوع کرم یا ماده شیمیایی روی واژن خود خودداری نمایند چون احتمال سوزش وجود خواهد داشت اما بعد از ۲۴ ساعت تمامی عوارض جانبی به طور کلی ناپدید شده و بیماران می ‌توانند روال عادی زندگی روزمره خود را ازسر بگیرند.

هزینه هایفوتراپی واژینال چقدر است؟

هزینه هایفو واژینال بستگی به نوع مشکلات پوستی، سن و نوع پوست بیمار دارد. معمولاً هایفو واژینال برای جوانسازی پوست واژن فقط طی یک جلسه انجام می گیرد اما در صورتی که بیمار برای درمان مشکلات واژن مانند بی اختیاری ادرار به تعداد جلسات بیشتری نیاز داشته باشد؛ هزینه هایفو واژینال نیز افزایش خواهد یافت.

 چرا هایفو واژینال از عمل جراحی یا لیزر بهتر است؟

عمل جراحی واژن به علت تهاجمی بودن درد شدیدی دارد و دوره ریکاوری آن نیز طولانی است. لیزر واژن نیز با روش CO2 فرکشنال یا RF درد زیادی دارد و به علت بی حسی موضعی دوره ریکاوری آن نیز طولانی می باشد. هرچند روش آر اف فرکشنال با عمق نفوذ چند میلی متری می تواند نتایج فوق العاده ای در جوانسازی پوست واژن داشته باشد و بازدهی آن نیز در کوتاه مدت مشاهده می‌شود با این وجود عوارض جانبی و دوره نقاهت آن نسبت به هایفو بیشتر است. هایفو واژینال، انرژی را به لایه های عمیق پوست منتقل کرده و بدون عوارض جانبی اثربخشی طولانی مدتی دارد و دوره نقاهت آن نیز در حد چند ساعت است. دلیل دیگر بهتر بودن هایفو واژینال از عمل جراحی یا لیزر، اثربخشی روی لایه های هدف در عمق مناسب 3.5 تا ۴ میلیمتری پوست و رساندن دمای سلولهای عضلانی و سوپر فیشال تا ۴۳ درجه سانتیگراد است که می تواند تحریک کلاژن سازی را در عمق مناسب افزایش داده و جوانسازی پوست را در طولانی مدت بهبود ببخشد.

آنچه باید درباره هایفو واژینال تایتنینگ بدانید

مزایای هایفو واژینال تایتنینگ نسبت به  لیزر

اثر جوانسازی بهتر 
تحریک کلاژن سازی در عمق 4.5 میلیمتری پوست 
ایمنی بیشتر انتقال انرژی حرارتی مستقیم و یکنواخت به سلولهای هدف 
طراحی پیشرفته با امکان تنظیم انرژی شات و پراکندگی و یکنواختی نفوذ انرژی به لایه های مختلف پوست
طراحی ساده و کنترل راحت تنظیمات دستگاه 
درمان مشکلات مختلف زنانگی طی یک  جلسه 

‏هایفو واژینال چه مشکلاتی را درمان میکند؟

شل شدگی و افتادگی پوست واژن 
بی اختیاری ادرار 
خشکی واژن 
عفونت های واژینال 
مشکلات بعد از یائسگی
افتادگی رحم بعد از زایمان

مزایای هایفوتراپی واژن

تکنولوژی جدید و پیشرفته برای واژینال تایتنیگ
کارایی و ایمنی بالا در جوانسازی پوست واژن 
کاربری راحت و یوزر فرندلی بودن تنظیمات دستگاه
امکان تنظیم میزان نفوذ امواج التراسوند به عمق 1.5 (Lamina propria) ، 3 (Fibro muscular)  یا 4.5 (SMAS) میلیمتری پوست
بدون درد و خونریزی 
عدم مشاهده عوارض جانبی و بدون نیاز به دوره نقاهت و ریکاوری
جوانسازی واژن طی یک جلسه ۲۰ دقیقه ای
ماندگاری نتایج واژینال تایتنینگ بیش از ۱۲ ماه

مکانیسم جوانسازی پوست بعد از هایفو واژن چگونه است؟

هایفو یکی از پیشرفته ترین تکنولوژی های واژینال تایتنینگ است که از امواج اولتراسوند متمرکز با فرکانس بالا استفاده کرده و مانند هایفوتراپی صورت در کشیدن پوست واژن نیز موثر و موفق عمل کرده است. امواج متمرکز التراسوند در لایه هدف زیر پوست همگرا شده و می‌توانند به کشیدن، جوانسازی و لیفت پوست واژن طی یک جلسه حدودا ۳۰ دقیقه ای موثر واقع شوند.
سه هفته بعد از جلسه هایفو واژینال فرایند کلاژن سازی تقریباً تکمیل شده و نتایج سفت شدن و جوانسازی پوست واژن مشاهده می شود. این نتایج تا یک سال بعد از جلسه هایفوتراپی نیز باقی خواهند ماند چون کلاژن های جدید همچنان تور تولید شده و مکانیسم خود ترمیمی بدن در پوست ادامه خواهد داشت. به علت ایجاد دمای بالا تا حد ۶۰ درجه سانتیگراد در نواحی هدف، سلول های مورد نظر زیر پوست تخریب شده و بدن برای ترمیم آنها کلاژن جدید تولید می‌کند. این کلاژن‌سازی موجب سفت شدن و کشیده شدن پوست واژن میشود.
نتایج بعد از هایفو واژینال تایتنینگ
آنچه باید درباره هایفو واژینال تایتنینگ بدانید این است که به طور متوسط نتایج بعد از هایفو واژینال تایتنینگ از سه هفته تا سه ماه بعد مشاهده خواهد شد. مطالعات مختلف نشان داده اند که بیش از ۲۰ درصد پوست واژن توسط هایفوتراپی جوان سازی شده و کشیدن پوست در نواحی مختلف آن مشاهده می شود .



نظر بیماران در مورد هایفوتراپی واژینال تایتنینگ

من هایفوتراپی واژینال در مرکز تخصصی هایفو برای رفع افتادگی پوست واژن انجام دادم. درمان با دستگاه هایفو برای جوانسازی پوست واژن و کشیدن پوست آن کاملاً برایم موثر بود. از اینکه بعد از جلسه هایفوتراپی واژینال بدون هیچ عوارض جانبی به خانه برگشتم واقعا خوشحال بودم. جلسه هایفو واژینال درد چندانی نداشت و من حتی بعد از یک سال نتایج جوان سازی پوست را مشاهده می کردم .
بعد از این که دخترم را به دنیا آوردم؛ به علت افتادگی رحم دچار بی اختیاری ادرار شده ام. پزشک متخصص به من توصیه کرد که هایفو واژینال انجام دهم تا عضلات واژن سفت شوند و بی اختیاری ادرارم درمان شود. من از عمل جراحی می ترسیدم و تصور می کردم هایفو واژینال نیز مثل عمل جراحی درد داشته باش.د جلسه هایفو فقط طی ۲۰ دقیقه انجام گرفت وقتی متخصص به من گفت که درمان با هایفو پایان یافته واقعاً تعجب کردم. نتایج هایفو واژینال برای درمان بی اختیاری ادرار من حدوداً یک ماه بعد جواب داد و مشکلم حل شد.
من ترشحات زیادی در ناحیه واژن داشتم و مجبور بودم چند بار ناحیه واژنم را در روز بشویم تا تمیز شود. زمانی که به پزشک زنان مراجعه کردم به من توصیه کرد که هایفوتراپی واژن انجام دهم تا با سفت شدن عضلات داخل واژن مشکل من برطرف شود. با توجه به اینکه سن من بالای ۴۰ سال بود؛ تصور می کردم هایفوتراپی برای مناسب نباشد اما پزشک متخصص نتایج آن را کاملا تضمین کرد. خوشبختانه  فقط با یک جلسه هایفوتراپی مشکل ترشحات بیش از حد من برطرف شد.
من ۵۳ سال سن دارم و بی اختیاری ادرار آزارم میدهد. بعد از اینکه پزشک زنان مرا معاینه کرد؛ برایم توضیح داد که عضلات واژن دچار شل شدگی شده و باید تحت هایفوتراپی واژینال قرار بگیرم؛ تا بی اختیاری ادرارم برطرف شود. بعد از اینکه یک جلسه هایفو انجام دادم حدودا سه ماه بعد تغییراتی در ناحیه واژن من ایجاد شد که منجر به درمان بی اختیاری ادرار من شد.
بعد از اینکه دخترم را به دنیا آوردم احساس می کردم دچار افتادگی رحم شده ام و به پزشک متخصص مراجعه کردم و از او خواستم که با عمل جراحی، جوانسازی واژن را برایم انجام دهد. بعد از معاینه، پزشک زنان به من توصیه کرد که هایفوتراپی واژینال انجام بدهم. از اینکه به توصیه او عمل کردم واقعا خوشحالم بعد از یک جلسه هایفوتراپی واژینال تایتنینگ بدون نیاز به عمل جراحی افتادگی رحم من برطرف شده است.

چه زمانی هایفوتراپی واژینال انجام دهیم؟

با افزایش سن، ناحیه واژن شل شدگی و افتادگی پوست شده و خاصیت کشسانی آن کاهش پیدا می کند. این عوامل موجب می شود زنان با مشکلاتی مانند بی اختیاری ادرار، افتادگی رحم و درد یا عفونت در ناحیه واژن مواجه شوند. در صورت بروز هر کدام از این مشکلات انتخاب هایفوتراپی واژینال می تواند کاملا موثر باشد. این روش بدون نیاز به عمل جراحی و غیر تهاجمی به بهبود کیفیت زندگی بیماران و افزایش اعتماد به نفس آنها در برقراری رابطه کمک خواهد کرد.
افتادگی رحم مهمترین عاملی است که زنان را تشویق به استفاده از هایفوتراپی واژینال می‌نماید. بافت واژن نیز دقیقا مانند پوست صورت از فیبر های کلاژن تشکیل شده است. بعد از به دنیا آوردن فرزندان و همچنین با افزایش سن، تحت فشار قرار گرفته؛ کشیده و ضعیف می‌شوند. در نتیجه شل شدگی پوست واژن و افتادگی رحم اتفاق می‌افتد. مطالعات مختلف نشان داده است که تقریباً نصف بیشتر زنان بعد از به دنیا آوردن فرزندان دچار افتادگی رحم می شوند. بهترین و موثرترین روش درمان افتادگی رحم و شل شدگی پوست واژن بعد از زایمان، هایفو واژینال تایتنینگ است همچنین زنانی که به خشکی واژن یا عفونت واژن مبتلا هستند می توانند اثرات مثبتی از هایفو واژینال مشاهده نمایند.

هایفو واژینال چه تاثیری دارد؟

بهبود قدرت عضلات و خاصیت کشسانی بافت واژن 
افزایش کلاژن سازی و خاصیت کشسانی پوست 
بهبود کنترل ادرار 
رفع خشکی و عفونت واژینال

آیا هایفو واژن ایمن است؟

دستگاه هایفو به علت استفاده از انرژی التراسوند هیچگونه عوارض کوتاه مدت یا بلند مدتی برای بیماران ندارد. مطالعات مختلف طی ۵۰ سال گذشته روی درمان هایی که توسط دستگاه هایی با امواج اولتراسوند صورت گرفته نشان می‌دهد که هایفوتراپی ایمن ترین و موثرترین روش جوانسازی پوست به خصوص در ناحیه واژن است.

چند جلسه برای جوانسازی واژن با هایفو مورد نیاز است؟

تعداد جلسات مورد نیاز برای جوانسازی واژن با هایفو برای هر بیمار متفاوت است که باید بعد از معاینه توسط پزشک متخصص تعیین شود. اکثر افراد طی یک جلسه هایفوتراپی بعد از حدود سه ماه به نتیجه مطلوب می‌رسد اما در صورتیکه نتیجه مطلوب حاصل نشود سه جلسه هایفوتراپی هر سه یا چهار ماه یکبار تکرار شود تا ماندگاری نتایج افزایش یابد.

هایفو واژینال تایتنینگ برای چه کسانی ممنوع است؟

هایفو واژینال تایتنینگ بهتر است برای زنانی که از سلامت عمومی کافی برخوردار هستند و سن آنها بالای ۳۰ سال است؛ انجام می گیرد. معمولاً جوانسازی واژن با هایفو برای زنان باردار و شیرده ممنوع است و بهتر است حداقل سه ماه بعد از به دنیا آوردن فرزندان هایفوتراپی واژینال تایتنینگ انجام داد.

آیا جوانسازی واژن با هایفو واقعا موثر است؟

تاثیر جوانسازی واژن با هایفو در افراد مختلف متفاوت است و به عواملی مانند سن و سبک زندگی، رژیم غذایی، سابقه درمانی و میزان کلاژن موجود پیش از شروع هایفوتراپی در پوست بیمار بستگی دارد. اما حتی یک جلسه هایفو واژینال برای مشاهده اثرات جوانسازی پوست در ناحیه واژن طی سه ماه بعد کفایت می‌کند و تاثیر هایفوتراپی واژینال کاملا تضمین شده است.



مشاوره رایگان

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید