هایفوتراپی غبغب بهترین راه از بین بردن غبغب بدون عمل جراحی

تاریخ انتشار - ۲۳ بهمن ۱۳۹۸

اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که با وجود رعایت رژیم غذایی و انجام ورزش های مختلف برخلاف تمام تلاش‌های بی‌وقفه ای که برای تناسب اندام خود انجام داده اید؛ بازهم تجمع چربی در ناحیه غبغب شما را آزار میدهد؛ اعتماد به نفس شما را کاهش داده و انگیزه تان برای ادامه سبک زندگی سالم را از دست داده اید؛ هایفوتراپی غبغب و رفع افتادگی پوست گردن می‌تواند یکی از مشکل ترین نواحی برای درمان شدن با روشهای متداول مانند رعایت رژیم غذایی و ورزش کردن باشد. گاهی اوقات تجمع چربی در ناحیه غبغب هیچ ربطی به افزایش یا کاهش وزن ندارد و می‌تواند در اثر عوامل کنترل نشده مانند سن یا ژنتیک افراد ایجاد شود. رفتن زیر تیغ عمل جراحی هر چند گزینه موثری است اما برای همه مطلوب نیست چون نیاز به دوره نقاهت و ریکاوری طولانی مدتی دارد. پس چه باید کرد؟ آیا هایفوتراپی غبغب بهترین راه از بین بردن غبغب بدون عمل جراحی کدام است؟ بیایید روش های مختلف رفع غبغب بدون عمل جراحی را با دقت بیشتری بررسی کنیم:




هایفوتراپی غبغب

غبغب در اثر فرآیند پیر شدن بدن در ناحیه گردن مشاهده می شود. همانطور که سن ما بالا می رود میزان تولید کلاژن به شدت کاهش می‌یابد و ناحیه چانه و پوست گردن شروع به از دست دادن خاصیت کشسانی خود می کنند. در نتیجه پوست گردن شل شده و چربی زیر آن تجمع پیدا می‌کند و غبغب. ایجاد می شود با استفاده از انرژی التراسوند متمرکز که به عنوان بهترین راه از بین بردن غبغب بدون عمل جراحی شناخته می شود؛ فقط طی یک جلسه می ‌توان به از بین بردن غبغب و جوان سازی صورت و رفع افتادگی پوست گردن کمک کند. هایفو غبغب هیچگونه دوره ریکاوری طولانی مدت و عوارض جانبی آزاردهنده‌ای ندارد و بیمار بدون نیاز به گذراندن دوره نقاهت یا ریکاوری بلافاصله بعد از جلسه هایفوتراپی غبغب می تواند سر کار برگردد. جلسه درمانی هایفو کمتر از ۲۰ دقیقه زمان می‌برد و نتایج آن در کاهش و از بین بردن غبغب بدون عمل جراحی کاملا موثر و تضمین شده است.
دستگاه هایفو می تواند لایه های ساختاری و بسیار عمیق پوست مانند سیستم Superficial Musculo-Aponeurotic  یا همان لایه SMAS را هدف قرار دهد. پیش از ابداع دستگاه هایفو متخصصین فقط با عمل جراحی زیبایی قادر بودند که لایه SMAS پوست را دستکاری کرده و برای از بین بردن غبغب و لیفت پوست روی آن تاثیر بگذارند. خوشبختانه هایفو بدون نیاز به عمل جراحی و با روشی کاملاً غیر تهاجمی تا عمق ۴ میلیمتری پوست نفوذ کرده و با امواج اولتراسوند متمرکز با شدت بالا، سلول‌های چربی تجمع یافته زیر پوست را با ایجاد حرارت آب کرده و به علت تحریک کلاژن سازی در لایه ساختاری پوست به لیفت و رفع افتادگی آن نیز کمک می‌کند. حدوداً سه ماه بعد در جلسه هایفوتراپی نه‌تنها مبلغ به طور کامل از بین میرود بلکه پوست شفاف تر شده و کشیده و جوان به نظر میرسد.
 هایفو غبغب برای از بین بردن چین و چروک های روی پوست گردن یا سفت شدن آن بسیار موثر است. نتایج درمان با هایفو فقط طی یک جلسه درمانی بعد از ۶ تا ۱۲ هفته با شروع تولید کلاژن که به لیفت پوست کمک میکند؛ قابل مشاهده است. بزرگترین مزیت هایفو برای از بین بردن غبغب این است که عوارض جانبی بسیار کمی دارد که طی چند روز به طور طبیعی ناپدید میشوند. هایفوتراپی غبغب برای افرادی که آستانه درد بسیار پایینی دارند کاملا ایده آل است و حتی افرادی که به داغ شدن یا سوزش پوست حساس هستند؛ طی جلسه هایفوتراپی چندان آزار نخواهند دید چون مدت زمان جلسه هایفو غبغب کمتر از ۲۰ دقیقه به سرعت تمام شده و نیازی به تکرار ندارد. به همین علت هایفوتراپی غبغب بهترین راه از بین بردن غبغب بدون عمل جراحی است.

لیپولیز یا انجماد چربی Cryolipolysis)Fat Freezing)

یک دیگر از روش های درمانی کاهش غبغب، کرایولیپولیز یا همان دستگاه کول اسکالپتینگ است که برای انجماد چربی موضعی نواحی مختلف بدن مورد استفاده قرار می گیرد. انجماد چربی یک روش غیر تهاجمی بدون نیاز به عمل جراحی است که از لحاظ پزشکی برای هدف قرار دادن چربی ها در نواحی موضعی بدن با استفاده از تکنولوژی خنک سازی تایید شده است. این فرآیند به صورت کنترل شده دمای ناحیه تحت درمان را تا منفی ۱۰ درجه سانتیگراد پایین می‌آورد و به این ترتیب سلول‌های چربی را طی یک فرآیند طبیعی تخریب می‌کند. کرایولیپولیز می تواند یک روش مناسب برای کاهش چربی غبغب از طریق انجماد و تخریب سلول‌های چربی باشد.
دستگاه کول اسکالپتینگ، بافت های چربی تجمع یافته در ناحیه غبغب زیر پوست را هدف قرار داد و با کشتن آنها از طریق فرآیند طبیعی که آپوپتوزیس یا مرگ طبیعی سلول نام دارد به از بین بردن غبغب کمک میکند. نتایج از بین بردن غبغب با کول اسکالپتینگ معمولاً بدون بازگشت است و دائمی می باشد. سلول های چربی که با انجماد، تخریب می شوند؛ از طریق سیستم لنفاتیک بدن دفع می شوند و در نتیجه از بین می رود. این روش از بین بردن غبغب در میان سلبریتی ها و بازیگران ایرانی نیز مورد استفاده قرار گرفته است.
کول اسکالپتینگ مانند هایفوتراپی غبغب برای افرادی که امکان مرخصی گرفتن از سر کار خود را ندارند بسیار مناسب است چون عوارض جانبی خاصی ندارد و دوره نقاهت آن نیز در حد چند دقیقه بعد از جلسه درمانی است. جلسات درمانی کرایولیپولیز می تواند با چند هدف به منظور کاهش چربی و کشیدن پوست به طور همزمان انجام گیرد. استفاده از دستگاه کول اسکالپتینگ کاملاً ایمن، موثر و تقریباً بدون درد است و چون یک روش غیر تهاجمی به شمار می آید و دوره نقاهت و ریکاوری ندارد؛ بسیار متداول شده است.

چرا هایفوتراپی غبغب بهتر از کول اسکالپتینگ است؟

بزرگترین عیب از بین بردن غبغب با روش کول اسکالپتینگ تعداد جلسات درمانی بیشتر آن نسبت به هایفوتراپی غبغب است. برای تکمیل درمان کول اسکالپتینگ حداقل به سه تا چهار جلسه درمانی نیاز است. در صورتی که هایفو غبغب فقط طی یک جلسه می تواند به رفع غبغب و کشیدن پوست شما کمک کند.

رادیوفرکانس Radio Frequency

 روش رادیو کنفرانس برای افرادی است که تصمیم گرفتند از شر غبغب خود خلاص شود. رادیو فرکانس برای از بین بردن غبغب یکی از روش های غیر تهاجمی بدون عمل جراحی می باشد که به کاهش سلولهای چربی کمک می کند. تکنیک مدرن سلول های چربی آب کرده و به جوان سازی پوست کمک میکند. در روش RF امواج رادیو فرکانس با لایه های عمیق پوست که چربی در تجمع یافته نفوذ کرده و با ایجاد حرارت آنها را تخریب میکند.
نتایج مطالعات مختلف نشان داده است که طی سالهای گذشته ۹۱ درصد از زنانی که از روش رادیوفرکانس برای جوانسازی پوست استفاده کردند؛ از کاهش چین و چروک ها و خطوط دور لب و دور چشم خود را رادیوفرکانس راضی بودند. برای از بین بردن غبغب روش رادیو فرکانس با روش‌هایی مانند کرایولیپولیز به طور همزمان انجام می گیرد تا به کاهش دائمی سلول‌های چربی تجمع یافته کمک کند. ترکیب این دو روش درمانی می تواند به راحتی تمام سلول‌های چربی موضعی را از بین ببرد.

هایفوتراپی غبغب بهترین راه از بین بردن غبغب بدون عمل جراحی

چرا هایفوتراپی غبغب از رادیو فرکانس بهتر است؟

روش رادیو فرکانس برای رفع غبغب نسبت به هایفوتراپی گران تر است چون علاوه بر اینکه چندین جلسه درمانی نیاز دارد معمولا با یک روش ترکیبی مانند کرایولیپولیز به طور همزمان انجام گیرد تا نتیجه مطلوبی داشته باشد. بنابراین بیمار مجبور است هزینه دو روش درمانی را برای از بین بردن غبغب خود بپردازد. در صورتیکه هزینه هایفوتراپی غبغب باتوجه به اینکه فقط طی یک جلسه درمانی انجام می گیرد و نیاز به درمان‌های تکمیلی ندارد کاملا مقرون به صرفه است.

کای بلا Kybella

جدیدترین روش درمانی تایید شده توسط FDA برای از بین بردن غبغب که بهترین نتایج نشان داده است؛ سیکلیک اسید یا کای بلا است. این ماده به طور طبیعی در صفرا یافت می شود و می تواند چربی ها را به سلول های کوچکتری بشکند.کای بلا نوعی اسید مصنوعی است که به نواحی دارای چربی تجمع یافته تزریق می شود. بنابراین می تواند برای از بین بردن چربی غبغب نیز موثر باشد و این اسید معمولا در ترکیب با لیدوکایین که یک عامل بی حس کننده است در ناحیه مورد نظر تزریق شده و با شکستن چربی ها به ذرات کوچکتر سیستم لنفاتیک اجازه می دهد تا آنها را به طور طبیعی دفع کند.
روش کای بلا تنها روش تزریقی مورد تایید FDA  است که می تواند به طور دائم سلول‌های چربی ناحیه غبغب را از بین ببرد. اسید مورد استفاده در روش کای بلا به طور هدفمند سلول های چربی را هدف قرار داده و غبغب را از بین میبرد. بیماران برای رسیدن به نتایج مطلوب و رفع غبغب با کای بلا به طور کامل نیاز به ۴ تا ۶ جلسه درمانی دارد.

چرا هایفوتراپی غبغب از کای بلا بهتر است؟

روش های درمانی که با تزریق همراه هستند چندان مورد پسند بیماران نمی باشد چون علاوه بر اینکه درد زیادی دارند عوارض جانبی بعد از آن ها نیز بسیار بیشتر است. روش‌های بدون تزریق مانند هایفوتراپی طرفداران بیشتری دارند. علاوه بر این تعداد جلسات مورد نیاز برای کای بلا برای رفع غبغب به طور کامل بیش از 6 جلسه درمانی است که زمان و هزینه زیادی را به بیمار تحمیل می کند. روش هایفو غبغب نه تنها بدون هیچ گونه تزریق انجام می گیرد بلکه عوارض جانبی آن نسبت به روش کای بلا تقریباً صفر است و فقط با یک جلسه درمانی به طور کامل غبغب را از بین میبرد.

اسکالپشور Sculpsure

با وجود این که روش اسکالپشور بیشتر برای کاهش چربی های موضعی نواحی شکم و پهلوها به عنوان یک روش غیر تهاجمی شناخته می شود اما تاثیر آن در ناحیه گردن و چانه و برای رفع غبغب نیز قابل توجه است.
دستگاه اسکالپشور با استفاده از تکنولوژی لیزر می تواند بیش از ۲۰ درصد از سلول های چربی ناحیه هدف را در هر جلسه درمانی از بین ببرد. مدت زمان هر جلسه درمان حدود ۲۵ دقیقه است و بدون درد می باشد. برای شروع روش نیازی به استفاده از ماده بی حسی ندارید و عوارض جانبی یا دوره ریکاوری نیز بعد از جلسه اسکالپشور وجود ندارد و اکثر بیماران بعد از درمان با اسکالپشور سر کار برمی گرداند یا حتی تمرینات ورزشی تناسب اندام را انجام می دهند.



چرا هایفوتراپی غبغب بهتر از اسکالپشور است؟

در روش اسکالپشور نتایج درمانی حدود ۶ تا ۱۲ هفته بعد از جلسه درمانی در ناحیه هدف مشاهده می‌شود با توجه به اینکه اسکالپشور در هر جلسه درمانی حدود ۲۴ درصد از چربی ها را ازبین میبرد؛ بیمار نیاز دارد چندین جلسه درمانی دارد تا به نتیجه مطلوب برسد. فاصله زمانی بین جلسات اسکالپشور حداقل باید چهار هفته باشد. بنابراین برای کاهش چربی غبغب بیمار باید حدود ۳ تا ۴ ماه منتظر بماند تا به طور کامل رفع شود. در صورتیکه هایفوتراپی غبغب فقط طی یک جلسه درمانی انجام می گیرد و بعد از حدود شش هفته نتایج از بین رفتن غبغب طور کامل مشاهده خواهد شد.

چرا هایفوتراپی غبغب؟

روش هایفو تراپی با استفاده از امواج آلتراسوند این امکان را می دهد که بیماران بدون نیاز به عمل جراحی غبغب خود را از بین ببرند. هایفو از انرژی آلتراسوند بسیار دقیق برای از بین بردن چربی های غبغب و کشیدن پوست گردن استفاده می کند و درنتیجه با ایجاد حرارت و تحریک فیبرهای کلاژن موجود لیفت پوست به راحتی انجام می‌گیرد. هایفو روشی موثر برای رفع غبغب است که با تحریک تولید کلاژن و الاستین به جوانسازی پوست نیز کمک می‌کند. با روش هایفوتراپی تولید کلاژن در لایه درمال (Dermal) پوست افزایش داده و در نتیجه تاثیر قابل توجهی در جوان سازی پوست خواهد داشت.
هایفو غبغب فقط به یک جلسه درمانی نیاز دارد و بدون درد و عوارض جانبی نتایج بلند مدت و رضایت بخشی را برای از بین بردن غبغب خواهد داشت. هایفوتراپی "بهترین و موثرترین روش جوانسازی پوست" و رفع غبغب است.




مشاوره رایگان

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید