فیلم هایفوتراپی صورت

تاریخ انتشار - ۱۱ اسفند ۱۳۹۸

از هایفوتراپی می ترسید؟ با یک سرچ ساده در اینترنت و گوگل می توانید چندین فیلم هایفوتراپی صورت را همراه با تصاویر هایفوتراپی تماشا کنید تا از  ایمنی و بازدهی بالای لیفت صورت و جوانسازی پوست با هایفوتراپی مطمئن شوید. درمان با هایفو همانطور که توسط سازمان FDA تایید شده با ایمنی بسیار بالا انجام می شود و راحتی بیمار طی فرایند درمان تضمین شده است. پیش از شروع درمان هایفوتراپی صورت، بیماران به طور کامل ارزیابی می‌شوند و عواملی مانند میزان لاکسیتی (Laxity)، حجم و کیفیت پوست، سلامت عمومی، میزان چربی تجمع یافته زیر پوست و عمق چین و چروک های پوست آن ها بررسی می شود. با بررسی این عوامل، برنامه‌ریزی نحوه درمان با دستگاه هایفو بر مبنای دستیابی به بهترین نتیجه برای بیمار انجام می گیرد و سپس نتایج کلی و انتظاراتی که بیمار باید از هایفو صورت داشته باشد؛ برای او شرح داده میشود. معمولا مراحل زیر به ترتیب در فیلم هایفوتراپی صورت نشان داده می شود:




علامت گذاری پوست برای شروع هایفوتراپی 

مشخص کردن نقشه صورت یکی از عوامل مهمی است که در نتیجه هایفوتراپی موثر است  این مرحله در شروع جلسه درمانی هایفو درمانی انجام می گیرد. همانطور که در فیلم هایفوتراپی صورت مشخص است؛ اپراتور دستگاه فرآیند علامت گذاری روی صورت را بر اساس آناتومی صورت بیمار و در نظر گرفتن محل قرارگیری رشته های عصبی و استخوان های اصلی انجام می دهد. با علامت گذاری صحیح،هایفوتراپی صورت با ایمنی کامل و با بیشترین بازده انجام می شود. تصاویر هایفوتراپی صورت در مرحله اولیه نیز نشان دهنده نحوه علامت گذاری اپراتور دستگاه روی صورت بیمار است. 
جهت علامت گذاری صورت، اپراتور صورت بیمار را به دوقسمت بالا و پایین تقسیم می کند: 

1.   علامت گذاری هایفوتراپی بالای صورت

کاسه چشم (Infraorbital Rim)

فیلم هایفوتراپی صورت نشان می‌دهد که اپراتور با لمس کردن استخوان زیر چشم، کل ناحیه کاسه چشم را علامت گذاری میکند. امواج هایفو نباید با استخوان زیر چشم و بالاتر از آن برخورد کنند.

حفره جانبی چشم (Lateral Orbit)

تصاویر هایفوتراپی صورت نشان می‌دهد که اپراتور لیزر ابتدا از گوشه چشم یک خط افقی تا موها را رسم می کند سپس کارتریج مناسب برای درمان هایفو صورت را روی خط رسم شده قرار داده و پنج خط بالاتر و پنج خط پایین تر از آن را علامت گذاری می کند. سپس از بالا ترین خط رسم شده یک خط شکسته به سمت پیشانی و یک خط شکسته به سمت گوش می کشد. این خطوط مرز هایفوتراپی صورت در اطراف چشم را مشخص خواهد کرد تا آسیبی به چشم ها وارد نشود.

ابروها

در این مرحله همانطور که در فیلم هایفوتراپی صورت مشاهده می شود؛ اپراتور از بیمار می‌خواهد که به سمت بالا نگاه کند. سپس از وسط مردمک چشم خطی را از ناحیه ابرو به سمت موها رسم می کند. مجدداً کارتریج درمان را روی خط قرار داده و بعد از شمردن ۱۰ خط یک خط مورب به سمت گوش ها می کشد و خطوط دیگری را نیز به سمت موها رسم می کند تا محدوده مناسب برای نفوذ امواج آلتراسوند به منظور لیفت ابرو مشخص شود.

2.   علامت گذاری هایفوتراپی پایین صورت

غده تیروئید

علامت گذاری در قسمت پایین صورت شامل زیر چانه و ناحیه گردن می‌شود. مهم‌ترین قسمتی که در تصاویر هایفوتراپی صورت به طور کامل مشخص است؛ علامت گذاری اطراف غده تیروئید به صورت یک خط افقی از وسط چانه تا زیر گوش ها است. سپس یک خط افقی دیگر زیر استخوان فک کشیده شده و اپراتور هایفو کارتریج را روی خط قرار می‌دهد و هر دو طرف غده تیروئید را علامت گذاری خواهد کرد تا امواج هایفو، غده تیروئید را هدف قرار ندهند.

گونه

همانطور که در فیلم‌ هایفوتراپی صورت نشان داده شده برای علامت گذاری گونه از خط میانی گوش تا انتهای بینی یک خط کشیده می شود؛ سپس با قرار دادن کارتریج مناسب خط دیگری از گونه تا چانه رسمی شود. کشیدن خطوط افقی به سمت گوشه لب ها محدوده هایفوتراپی گونه را بهتر مشخص میکند. نواحی عصب چانه و دور لب به طور کامل علامت گذاری می شوند تا با هایفوتراپی تحت درمان قرار نگیرند.

فیلم هایفوتراپی صورت

مراحل درمان در فیلم هایفوتراپی صورت

شروع درمان، همانطور که در فیلم هایفوتراپی صورت مشخص است؛ ابتدا از بالای گردن شروع می شود. اپراتور پس از اعمال ژل مخصوص و انتخاب کارتریج مناسب از نوع 3 یا 4.5 میلیمتری با حرکت دادن اپلیکاتور دستگاه هایفو بین ستون های مشخص شده در علامت گذاری و با توجه به پاسخ دهی پوست بیمار، چند شات میزند. ابتدا اولین شات با انرژی کم نزدیک به استخوان چانه زده میشود. سپس در محدوده علامت گذاری شده و با توجه به تنظیمات صفحه نمایش انرژی بیشتری در پوست نفوذ می کند. در این مرحله اپراتور هایفو کاملاً مراقب است که از خطوط بالا و پایین غده تیروئید تجاوز نکند. چون نفوذ امواج آلتراسوند در نواحی رشته‌های عصبی صورت به خصوص در خط چانه می تواند عوارض جانبی شدیدی مانند بی حسی ایجاد کند و به همین علت هایفوتراپی صورت در این نواحی با احتیاط کامل انجام می گیرد.
مرحله بعد درمان طبق فیلم هایفوتراپی صورت روی گونه انجام می گیرد. چندین شات در نواحی علامت گذاری شده زده می شود؛ به طوری که مستقیماً روی استخوان گونه یا عصب چانه قرار نگیرد. اپراتور HIFU دقت می کند که تمام نواحی علامت گذاری شده به اندازه کافی بدون اینکه به رشته های عصبی صورت آسیبی وارد شود؛ تحت تاثیر امواج آلتراسوند قرار بگیرند.
در مرحله بعد هایفوتراپی صورت، اطراف کاسه چشم تحت درمان قرار می گیرد. هندپیس دستگاه هایفو، نواحی علامت گذاری شده زیر چشم و اطراف آن را هدف قرار می‌دهد. هنگام هایفو صورت نزدیک گوش، اپراتور دستگاه هایفو هند پیس را به صورت افقی و چرخشی هدایت می کند تا امواج اولتراسوند به تمام بافت ها نفوذ پیدا کنند.
آخرین مرحله هایفو صورت، لیفت ابرو ها ست .همانطور که در فیلم‌ هایفو صورت نشان داده شده؛ اپراتور هندپیس دستگاه هایفو را اطراف چشم و بالای ابروها در نواحی علامت گذاری شده حرکت می دهد. برای درمان این ناحیه، اپراتور احتیاط لازم را به کار می برد تا حین هایفوتراپی صورت، امواج آلتراسونیک با چشمها برخورد نکنند. در هر ناحیه از صورت که استخوان برجسته وجود داشته باشد هندپیس دستگاه باید به نحوی نگه داشته شود که امواج با استخوان برخوردی نداشته باشند.
به منظور برقراری ارتباط مناسب بین امواج اولتراسوند با بافت پوست، اپراتور هر زمان که لازم بداند از ژل مخصوص روی نواحی تحت درمان بین هندپیس دستگاه هایفو و پوست صورت استفاده خواهد کرد.

تنظیمات صفحه نمایش دستگاه Hifu

صفحه نمایش نشان داده شده در فیلم هایفوتراپی صورت حاوی اطلاعات و برنامه ریزی درمان می شود که برای شروع توسط اپراتور هایفو به دستگاه داده می شود. از تنظیمات مربوط به هندپیس برای تنظیم میزان انرژی، انتخاب عمق نفوذ امواج آلتراسونیک و عمق اسکنر پوست استفاده می شود. به منظور بررسی تصاویر هایفوتراپی صورت، تنظیمات مختلفی در دستگاه هایفو در اختیار اپراتور قرار دارد که معمولاً به شرح زیر است:
1. تنظیم روشنایی صفحه نمایش
2. تنظیم میزان صدا و عملکرد های دیگر دستگاه
3. تنظیم زمان و محل انجام هایفوتراپی صورت
4. تنظیم محدوده انرژی از یک و نیم تا ۵ ژول
5. دکمه شروع دستگاه هایفو
6. دکمه توقف عملکرد هایفوتراپی
7. تعیین ناحیه تحت درمان هایفو صورت
8.      انتخاب عمق مناسب برای درمان بین 3 تا 4.5 میلیمتر
9. ویرایش اطلاعات وارد شده مانند نام بیمار
10.     تنظیم عمق اسکنر برای گرفتن تصاویر هایفوتراپی صورت از بافت ها و نمایش تصاویر هایفو صورت
هندپیس دستگاه هایفو نیز از سه بخش سر اپلیکاتور، ترنسدیوسر و دکمه های تنظیم تشکیل شده است که اپراتور می تواند با استفاده از دکمه سوئیچ، تصویر برداری از بافت صورت را شروع یا متوقف کند و با استفاده از دکمه شروع کار، با شات زدن امواج آلتراسونیک را از دستگاه به پوست صورت ارسال نماید. در این شرایط لامپ اندیکاتور دستگاه هایفو نیز روشن خواهد شد. دکمه ای نیز جهت محکم کردن سر اپلیکاتور در محل خود روی کارتریج تعبیه شده است. اپراتور دستگاه هایفو می تواند از چندین سر اپلیکاتور مختلف برای درمان هایفو صورت استفاده کند که با توجه به نواحی مختلف صورت بیمار تغییر خواهد کرد.
 نرم افزار دستگاه هایفو همانطور که در فیلم هایفوتراپی صورت نشان داده شده است؛ به طور خودکار زمانی که ترنسدیوسر متصل می‌شود؛ روشن خواهد شد. درصورتیکه ترنسدیوسر عمل نکند؛ صفحه لمسی دستگاه هایفو نیز قابل استفاده نخواهد بود. با جابجا کردن ترنسدیوسر روی پوست، اطلاعات مرتبط با پوست بیمار شامل ناحیه تحت درمان و تعداد شات ها  و میزان انرژی امواج اولتراسوند نفوذ یافته به پوشت، روی صفحه نمایش مشاهده خواهد شد.
زمانی که در فیلم هایفوتراپی صورت، اپراتور اپلیکاتور دستگاه را به حالت استندبای در می‌آورد می‌تواند با توجه به موقعیت خاص هر ناحیه از صورت فاصله، انرژی و طول امواج اولتراسوند را تغییر دهد و مجدداً دستگاه را به حالت آماده به کار تغییر دهد تا هایفو صورت ادامه پیدا کند. به منظور حفظ و افزایش ایمنی بیمار حین هایفوتراپی، اپراتور نمی‌تواند در حالت آماده به کار تنظیمات دستگاه را تغییر دهد.



چرا حین هایفوتراپی، دستگاه ناگهان خاموش می شود؟ آیا دستگاه هایفو معیوب شده است؟

همانطور که در فیلم‌ هایفوتراپی صورت مشاهده می‌شود؛ گاهی اوقات دستگاه پس از مدتی از کار میافتد و اپراتور مجدداً باید دکمه ریست دستگاه را فشار دهد تا بتواند تنظیمات هایفو صورت را مجدداً وارد دستگاه کند. دو علت اصلی برای خاموش شدن دستگاه وجود دارد که نه تنها نشانه معیوب بودن آن نیست؛ بلکه اثبات می کند که شما در حال درمان با دستگاه هایفو اریجینال هستید:

1. رسیدن به حد نصاب شات ها در هایفوتراپی

اولین علت توقف کار دستگاه HIFU، رسیدن به حد نصاب تعداد شات های مجاز برای یک ناحیه از بدن است. معمولاً در بیشتر دستگاه های هایفوتراپی، ۴۰ شات به عنوان حداکثر در نظر گرفته می شود تا ایمنی دستگاه هایفو برای نواحی مختلف صورت تضمین شود.

2. بالا رفتن بیش از حد دمای دستگاه HIFU

یکی از مزایای هندپیس دستگاه هایفو مجهز بودن آن به سنسور دما است زمانیکه دما از حد مشخصی بالاتر برود؛ سنسور دستگاه HIFU آلارم هشدار را روی صفحه نمایش روشن کرده و صدای بوق نیز شنیده می شود. در این شرایط نیز دستگاه به طور اتوماتیک هایفوتراپی را متوقف می‌کند تا زمانی که اپراتور انرژی خروجی دستگاه را تنظیم و کنترل نماید.

جمع بندی

فیلم هایفوتراپی صورت به افرادی که تصمیم به لیفت صورت و جوانسازی پوست با دستگاه هایفو دارند کمک می کند تا با نحوه هایفو صورت و مراحل درمان آن به خوبی آشنا شوند. همانطور که در مراحل مختلف نشان داده شده در فیلم هایفوتراپی کاملا مشخص است؛ اپراتور دستگاه هایفو باید علاوه بر آشنایی کامل با تنظیمات دستگاه نسبت به آناتومی صورت نیز دانش کافی داشته باشد. مرحله علامت گذاری روی پوست صورت و نواحی که هایفوتراپی آنها به رشته‌های عصبی یا استخوان بیمار آسیب وارد می‌کند؛ پیش از شروع هایفو صورت بسیار مهم است. به همین علت توصیه می شود که هایفوتراپی را حتماً نزد متخصصین پوست و مو و در کلینیک های دارای مجوز از وزارت بهداشت و درمان انجام دهید تا احتمال بروز "عوارض جدی هایفو" که در مقاله دیگر سایت به طور کامل توضیح داده شده است؛ جلوگیری کنید. به خاطر داشته باشید بعد از جلسه هایفوتراپی بهتر است تا چند ساعت از خوردن غذاهای بسیار داغ یا بسیار سرد خودداری کنید. همجنین بهتر است پوست خود را نیز حداقل تا ۲۴ ساعت بعد از هایفو صورت لمس نکنید. از فعالیت‌های بسیار شدید بعد هایفو صورت نیز پرهیز نمایید. برای مشاهده تصاویر هایفوتراپی صورت و مقایسه نتایج قبل و بعد از آن روی بیمارانی که به کلینیک ‌تخصصی هایفو مراجعه کرده‌اند؛ میتوانید یک جلسه مشاوره رایگان با متخصصین ما تنظیم نمایید.



مشاوره رایگان

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید