خلاصه تجربیات کسانی که از دستگاه هایفو استفاده کرده اند

تاریخ انتشار - ۱۶ دی ۱۳۹۸

اگر به تازگی به دنبال روشی می گردید که بدون دوره نقاهت و عوارض جانبی  نتایج فوری و بسیار طبیعی در جوانسازی پوست  شما داشته باشد؛ احتمالا نام روش هایفوتراپی را زیاد شنیده اید. یک جستجوی ساده در سایت های مختلف به شما اطمینان می دهد که در روش جوانسازی صورت با هایفو نیازی به عمل جراحی با هزینه گزاف و خطر بالا نیست. هایفو، یک روش غیر تهاجمی است که پوست را شما را سفت و جوان می سازد.





اما انتخاب روش جوانسازی پوست با وجود تکنیک های مختلفی که توسط کلینیک و مراکز زیبایی درمانی ارائه می شود؛ کار شما را مشکل می کند. یکی از روش هایی که به شما کمک می کند تا بهترین تکنیک درمانی زیبایی را برای جوان‌سازی پوست خود انتخاب کنید؛ مطالعه نظر متخصصین و خلاصه تجربیات کسانی است که از دستگاه هایفو استفاده کرده‌اند. اگر تجربیات هایفو صورت دیگران نشان دهنده اثر گذاری مثبت هایفوتراپی باشد می‌توانید با خیال راحت جوانسازی پوست صورت خود را با روش هایفو شروع کنید. 

تجربیات هایفوتراپی متخصصین

ما پاسخ برخی از سوالات متداول شما را از یکی از متخصصین پوست و مو و یکی از جراحان زیبایی که از دستگاه هایفو در کلینیک خود استفاده می کنند؛ گرفته ایم تا در انتخاب بهترین روش جوانسازی صورت به شما کمک کند:

چرا شما دستگاه هایفو را به عنوان بهترین روش جوانسازی پوست در کلینیک خود استفاده می کنید؟

" کار کردن با دستگاه هایفو به عنوان سیستمی که به منظور ضد پیری پوست، لیفت صورت و پیکرتراشی طراحی شده واقعا فوق العاده است. دستگاه هایفو بدون جراحی، خونریزی و زخم می‌تواند بسیاری از مشکلات مراجعین به کلینیک تخصصی ما را درمان کند. ما در این کلینیک از تکنولوژی های مشابه مانند لیزر، Fraxel، رادیوفرکانس، IPL و سایر روش های جوانسازی پوست با جراحی و بدون جراحی برای بیماران استفاده می‌کنیم. اما به جرات می توانم بگویم هایفو نسل جدیدی در جوانسازی پیشرفته صورت با نفوذی عمیق تر است که نتایج آن نسبت به سایر روش ها، ماندگارتر و مشهودتر است و از همه مهمتر اینکه هیچ آسیبی به سطح پوست وارد نمی کند”.

شما تجربه هایفوتراپی صورت را به تمام بیمارانی که به مطب مراجعه می کنند؛ پیشنهاد می کنید؟

"بسیاری از بیماران هنگامی که به مطب مراجعه می کنند از من می پرسند  چرا هایفوتراپی را به آنها پیشنهاد می کنم. من برایشان توضیح می دهم که هایفواولتراسوند یک موج صوتی با فرکانس بالاست که با یک ویبره بسیار سریع ایجاد می شود. فرکانس هایفو بالاتر از دامنه ی شنوایی انسان است و در زمینه های مختلفی مورد استفاده قرار گرفته و دارای اثرات متفاوتی است. از نظر من به عنوان متخصص پوست اثر گرمایی اولتراسوند در زمینه جراحی و لیفت صورت قابل توجه و بدون عوارض جانبی است. انرژی دستگاه هایفو با لرزش بالای موج اولتراسوند به گرما تبدیل می شود تا پرتوهای هایفو به سطح پوست وارد شده و انرژی دقیق اولتراسوند را به لایه های عمیق تر، بافت زیرجلدی و لایه های عضلانی پوست برساند. لایه ی عمیقی که هایفو روی آن تاثیر می گذارد؛ مسئول فعالیت عضلانی صورت است. بنابراین انرژی هایفو سبب تحریک تولید کلاژن شده و هیچگونه اختلالی را به سطح خارجی پوست وارد نمی آورد. این سفت شدن و ترمیم لایه عمیق پوست صورت است که به لیفت ماندگار و دائمی صورت بیماران منجر می شود. هدف ثانویه هایفو اثر گذاری روی بافت همبند است که بازهم به تولید کلاژن و سنتز الاستین، همچنین بهبود بافت پوست و کاهش چین و چروک های صورت کمک می کند." 


خلاصه تجربیات کسانی که از دستگاه هایفو استفاده کرده اند

با توجه به تجربیتا هایفوتراپی شما آیا برای تقویت و جوانسازی پوست موثر است؟

"هایفوتراپی در کلینیک ما به عنوان اصلی ترین روش جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می گیرد. چون با تحقیقات گسترده ای  در زمینه جوانسازی پوست با هایفو متوجه شدم که هایفو می تواند با تحریک دو لایه SMAS  و بافت همبند، موجب انقباض عضلات صورت شده و به عنوان یک فرآیند ترمیم زخم طبیعی، کلاژن جدید و سنتز الاستین در این دو ناحیه از پوست صورت را تولید کند. اگر دانش کافی درخصوص روند بازسازی یا احیای پوست داشته باشید؛ می دانید که ترمیم پوست به تدریج و کم کم از بافت عمیق تر به سطح پوست منتقل می شود و بدین ترتیب تقویت و جوانسازی پوست شکل می گیرد. به عنوان یک جراح زیبایی که تا حدودی در استفاده از روش‌های مختلف جوانسازی پوست تجربه دارم؛ به بیمارانم این اطمینان را می‌دهم  که تنها پس از یک جلسه درمان با هایفو، سفت شدن پوست قابل مشاهده است و تاکنون بیش از صدنفر از مراجعینم از اینکه بعد از هایفوتراپی 5 تا 10 سال جوان تر به نظر رسیده اند؛ هیجان زده شده اند." 

مهمترین مزایای هایفو تراپی از نظر شما چیست؟

از نظر من به عنوان یک جراح زیبایی، مهمترین مزیت هایفوتراپی این است که بدون هیچ گونه عمل جراحی نه تنها برای  پوست صورت بلکه برای هر ناحیه از بدن که پوست آن شُل شده است؛ کارآمد می باشد. هایفو صورت یک روش ضد پیری، لیفت و سفت کننده ی پوست است که با تکنولوژی بسیار پیشرفته امواج التراسوند، یک جایگزین واقعی برای سوزن و جراحی، بدون هیچ دوره نقاهت و هیچ آسیبی به پوست به شمار می آید. 

تا به حال از دستگاه هایفو برای درمان چه نواحی از بدن بیماران تان استفاده کرده‌اید؟

خوشبختانه دستگاه هایفو تنوع کاربرد بسیار زیادی دارد و در صورتی که با تنظیمات آن آشنا باشید می توانید اکثر مشکلات زیبایی بیماران را با این دستگاه پیشرفته برطرف کنید. من تا کنون از تکنولوژی هایفو برای لیفت ابرو،  کاهش خط اخم،  لیفت و سفت کردن فک، کاهش خطوط لبخند و بهبود ظاهر گردن در ناحیه  صورت و  درمان بازوهای شل و افتاده،  پهلوها،  داخل و بیرون ران ها، سفت کردن شکم، لیفت باسن و سفت شدن سینه در ناحیه بدن استفاده کرده‌ام و نتایج درمان با هایفوتراپی برای اکثر بیماران رضایت بخش بوده است.

بیماران چه انتظاراتی از هایفوتراپی باید داشته باشند؟

من همیشه به بیماران می گویم که باید از درمان های جوانسازی صورت بدون عمل جراحی، توقعات و انتظارات واقعی داشته باشند. به هرحال فرآیند بازسازی و جوانسازی پوست به زمان نیاز دارد چون مدتی طول می‌کشد تا کلاژن های تولید شده جدید بتوانند به تقویت و بازسازی پوست کمک کنند؛ بهترین نتایج قابل مشاهده معمولا پس از 8 تا 12 هفته دیده می شوند. زمانی که بیماران بعد از دوماه با خوشحالی به مطب مراجعه می کنند و از نتیجه هایفوتراپی احساس رضایت دارند به آنها می‌گویم که عجله نکنید؛ این تأثیر ادامه خواهد داشت و سفت شدن و لیفت پوست را تا شش ماه پس از درمان هم مشاهده خواهید کرد. معمولاً اگر پیش از این ۶ ماه از من بخواهند که جلسه هایفوتراپی را تکرار کنم؛ قبول نمی کنم و به آنها توصیه می‌کنم که حداقل شش ماه منتظر بمانند تا نتایج درمان قبلی به طور کامل مشخص شود.

نظر شما در خصوص دائمی بودن نتایج درمان با هایفوتراپی چیست؟

مثل هر روش درمانی زیبایی دیگری، به طور قطع نمی توان گفت که نتایج حاصل از هایفو دائمی است چون به هر حال فرایند پیری در بدن با نتایج هایفوتراپی مقابله می کند و پوست به تدریج  دچار شل شدگی و افتادگی میشود. اما با قطعیت می توانم بگویم نتایج  هایفو صورت به  تدریج تا شش ماه پس از درمان ادامه خواهد داشت و تقریبا به مدت 12 تا 24 ماه پس از درمان ظاهری جوانتر و زیباتر خواهید داشت. بعد از این مدت می توان از درمانهای ترکیبی و تکمیلی مانند RF نیز استفاده کنید. البته درمان RF می تواند چند هفته پس از درمان با هایفو نیز انجام شود. 

به نظر شما آیا همه افراد می‌توانند هایفوتراپی انجام دهند؟

به طور کلی می‌توانم بگویم اکثر افرادی که هر نوع ضایعه پوستی روی صورت خود مشاهده می کنند می توانند هایفوتراپی انجام دهند. البته هایفو صورت برای افرادی که دارای ضایعات پوستی یا زخم های باز، آکنه کیستیک، زخم های کلوئید، ایمپلنت های مکانیکی یا پوستی، دستگاه های برقی کاشته شده یا پیس میکرها یا ایمپلنت های فلزی در صورت و یا ناحیه تحت درمان هستند، و یا باردار بوده و به فرزند خود شیر می دهند، همچنین از وارفارین یا سایر رقیق کننده های خون، داروهای ضد صرع و داروهای ضد افسردگی استفاده می کنند؛ توصیه نمی شود.



از نظر شما هایفو صورت روش ایمنی است؟

از نظر من با توجه به اینکه هایفو از اولتراسوند ایمن و آزمایش شده استفاده می نماید که در مطالعات بالینی و بیش از 350000 درمان در سراسر جهان موثر واقع شده؛ یک روش کاملا ایمن و بی خطر برای جوانسازی پوست است. اولتراسوند با اطمینان در زمینه های پزشکی به مدت 50 سال مورد استفاده قرار گرفته است. هایفو یکی از معدود درمان های ایمن برای انواع پوست بوده چرا که از اولتراسوند بهره برده و با اثر گذاری روی لایه های عمیق پوست جوانسازی لایه های سطحی پوست کمک می کند.

به عنوان سوال آخر به نظر شما اثرگذاری روش مینی هایفو با هایفو کامل قابل مقایسه است؟

Mini Hifu آخرین پیشرفت در زمینه ی هایفوی صورت است که شامل یک wand متصل است که با کارتریج های اصلی هایفو متفاوت می باشد. این روش نواحی زیر پوست را با دقت زیاد مورد هدف قرار داده و به پزشک این امکان را می دهد تا پلک و پف زیر چشم را نیز درمان نماید. این تکنولوژی به طور انحصاری تنها در استرالیا و توسط تجهیزات زیبایی MMB توزیع می شود. این درمان برای پلک های بالایی و خطوط ریز زیر چشم، صاف کردن خطوط لبخند و چین های کناره لب، صاف کردن خطوط اخم و خطوط اطراف دهان بسیار موثر است. اما اگر خطوط عمیق و چین و چروک های زیادی روی پوست باشد بهتر است از هایفو کامل استفاده کنید.
تجربیات هایفوتراپی بیمارانی که از دستگاه هایفو استفاده کرده اند:

آیا تجربه هایفوتراپی برای شما دردناک بود؟

"هایفو تا حدی برایم دردناک بود. البته آستانه درد هر شخص متفاوت است، اما این احساس ناخوشایند تا زمانی که انرژی به پوست بدنم نفوذ می‌کرد؛ ادامه داشت و متخصص به من گفت که احساس ناخوشایند نشان می‌دهد که فرآیند ساخت کلاژن تازه آغاز شده است. پیش از اینکه به مطب مراجعه کنم به من توصیه کرده بودند که نیم ساعت قبل از شروع درمان از پاراستامول یا کدئین استفاده کنم تا درد کمتری را تجربه کنم اما من ترجیح دادم درد را تحمل کنم. هرچند کمی آزاردهنده بود اما توانستم بلافاصله پس از درمان مستقیم به خانه بروم و خودم رانندگی کنم. البته جراح به من توصیه کرد که می توانم از مسکن های ضد التهاب مانند ایبوپروفن برای کاهش ورم و درد پس از درمان استفاده کنم."

دوره نقاهت شما بعد از تجربه هایفوتراپی چقدر بود؟

هیچ دوره نقاهتی وجود نداشت. من توانستم فورا پس از درمان و بدون هیچ محدودیتی فعالیت های روزانه خودم را انجام دهم. فقط پوستم کمی قرمز شد که آن هم بعد از چند ساعت از بین رفت. بعضی از دوستانم گفته بودند که شاید در ناحیه درمان شده کبودی یا بی حسی موقت مشاهده کنم اما خوشبختانه عوارض جانبی من در حد قرمزی و تورم خیلی کم بود.

آیا توصیه های خاصی را بعد از درمان با هایفو رعایت کردید؟

بله من تمام دستورالعمل‌های متخصص را به طور کامل انجام دادم. در جلسه مشاوره برایم توضیح دادند که بعد از درمان با هایفو باید موارد زیر را رعایت کنم:
برای شستن صورت تا زمانی که قرمزی فروکش نکرده از آب داغ استفاده نکنم.
حداقل تا یک هفته یا تا زمانی که حساسیت در ناحیه تحت درمان از بین رفته باشد؛ از لایه برداری و یا هرگونه درمان تهاجمی پوست خودداری کنم.
برای تقویت روند بهبود پوست (بازسازی کلاژن) مصرف پروتئین را افزایش دهم.
از سرم های ترمیم کننده، تغذیه کننده و مرطوب کننده برای مراقبت از پوست در منزل استفاده کنم.

قبل از هایفوتراپی چه کارهایی انجام دادید؟

قبل از هایفوتراپی از من خواستند که یک رضایت نامه را پر کنم و چند عکس از من گرفتند تا در مراحل بعدی با تغییرات ایجاد شده مقایسه کنم. وقتی به مطب متخصص وارد شدم؛ ژل مخصوص اولتراسوند را به نواحی از صورتم که باید درمان میشد مالیدند تا بتوانند جوانسازی پوست با هایفو را شروع کنند.

آیا از تجربه هایفوتراپی صورت خود راضی هستید؟

بله هایفوتراپی صورت باعث شد که من ۵ تا ۱۰ سال جوانتر به نظر برسم و فکر میکردم هایفوتراپی نیز مانند روش تزریق چربی یا فیلرهای پوستی نتیجه غیرطبیعی روی صورتم داشته باشد. اما زمانی که هایفو صورت انجام دادم متوجه شدم هایفو مبتنی بر فناوری اولتراسوند بوده و بدون هیچگونه جراحی غیر تهاجمی، ظاهری طبیعی به صورت می بخشد. دوستان و اطرافیان هم مدام از من سوال می‌کردند که چه کار کرده‌ام که ظاهر پوست صورتم انقدر شفاف و تازه به نظر می‌رسد. من به تمام آنها پیشنهاد کردم که هایفو صورت را امتحان کنند تا از نتایج جوانسازی آن لذت ببرند.



مشاوره رایگان

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید