نظرات کسانی که هایفوتراپی انجام داده اند؟

تاریخ انتشار - ۲۱ دی ۱۳۹۸

همان طور که می دانید، بعد از 25 سالگی، پوست شروع به فرسایش می کند و گردش خون ضعیف تر می شود. به همین دلیل بیشتر خانم ها، بعد از این سن، به منظور مراقبت و حفظ زیبایی، از محصولات ترمیمی و سفت کننده پوست استفاده می کنند. اما این محصولات، به تنهایی چاره ساز نیستند و جوانسازی و شفافیت پوست را مثل قبل بازنمی گردانند. به همین علت اکثر افراد به دنبال روشهای جوانسازی پوست هستند که بتوانند در طولانی مدت آثار ماندگاری داشته باشد و پوست آن ها را مثل قبل جوان و زیبا سازد. هایفوتراپی یکی از روش های کشیدن و جوانسازی پوست است که به کمک افرادی که مشکلات پوستی گوناگونی دارند آمده تا به زیبایی و جوانتر شدن آنها کمک کند.



من هم تا چند سال پیش یکی از همین افراد بودم. من همیشه در مقایسه با جراحی پلاستیک، به هایفوتراپی به عنوان روش درمانی طبیعی تری نگاه می کردم. چون در روش هایفوتراپی متخصصین در طول درمان از دستگاه های متعددی استفاده می کنند و بازبینی های مکرری صورت می گیرد تا بیماران، درمانی بدون درد را تجربه کنند. یکی از نزدیکانم که عمل جراحی  زیبایی صورت انجام داده بود می گفت انگار با یک کامیون از روی صورتم رد شده اند! به همین دلیل من شخصا روش هایفوتراپی را انتخاب کردم تا ببینم چه نتایجی در بر دارد. در ادامه تجربیات خودم و نظرات کسانی که هایفوتراپی انجام داده اند را با شما در میان می گذارم.

تکنولوژی دستگاه HIFU

هایفوتراپی همان طور که از نامش پیداست، از انرژی هایفو استفاده می کند و با نفوذ به عمیق ترین لایه پوست، موجب تحریک و محکم تر شدن سلول ها و درنتیجه کشیده شدن پوست می شود. دستگاه HIFU بر پایه انرژی فراصوت، با استفاده از انرژی گرمایی، عضلات صورت را جوان می کند. دستگاه دابلو هایفو که من از آن استفاده کردم،  دارای سه نوع عمق انرژی متفاوت است که هر کدام متناسب برای لایه های مختلف پوست هستند.

- عمق 1.5 میلی متری برای اپیدرم: مناسب برای درمان سطح پوست و بستن منافذ

- عمق 3.0 میلی متری برای درم: درمان از طریق تحریک پوست و کنترل تولید کلاژن

- عمق 4.5 میلی متری برای هیپودرم: درمان به صورت ارسال گرما به عمیق ترین عضلات صورت جهت سفت تر کردن پوست

روز درمان هایفوتراپی

جلسه هایفوتراپی من با تمیز کردن آرایش صورتم شروع شد. سپس، متخصص، محلول بی حس کننده را روی پوستم مالید و از من خواست به مدت 20 دقیقه منتظر بمانم تا احساس سوزنی شدن پوست به من دست بدهد. درمان من توسط پزشک متخصص انجام شد بنابراین پیش از هایفوتراپی، تست حساسیت انجام دادند تا عمق مناسب فراصوت جهت درمان را انتخاب کنند. 

خوشبختانه در طول درمان، به غیر از قرمزی پوست، واکنش دیگری در صورتم مشاهده نشد و نکته غافل گیر کننده این بود که درمان بدون هیچ دردی به اتمام رسید. نزدیک به دو ماه از درمان من گذشته و از این که نزدیکانم، تغییرات مثبت صورتم را تحسین می کنند، واقعا خوشحالم. 

یکی از دوستانم زمانی که نتایج هایفو صورت مرا مشاهده کرد تصمیم گرفت که این روش را امتحان کند. نظرات او را بعد از اتمام جلسات درمانی هایفوتراپی در ادامه می‌خوانید:

"از زمانی که وارد دهه چهل سالگی شده‌ام احساس می کردم پوستم نیاز به جوانسازی و لیفت دارد. بنابراین در مورد روش های هجومی و غیر هجومی زیادی تحقیق کردم. از برش و جراحی گرفته تا لیزر بدون درد! در نهایت با روش اولتراپی آشنا شدم و متوجه شدم که لیفت صورت با دستگاه هایفو به راحتی انجام می‌گیرد و بدون درد است. تجربه من از هایفو صورت کاملا رضایت بخش بود چون بعد از گذشت یک ساعت درمان موفق به منزل برگشتم و تمام کارهای روزانه خود را از سر گرفتم.

پیش از انتخاب روش هایفو صورت نظرات کسانی که هایفوتراپی انجام داده اند را پرسیدم. آنها برایم توضیح دادند که لیفت کردن صورت با هایفو نه تنها باعث حفظ طراوت و جوانی صورت می شود بلکه به کشیدن و محکم شدن پوست نیز کمک کرده و تنها روش غیرتهاجمی است که نگرانی ما نسبت به سالخوردگی را از بین می برد."

من نظرات متخصصین را نیز در خصوص ایمن بودن روش هایفو پرسیدم. آنها برایم توضیح دادند که هرروزه صد ها نفر با این روش، صورت خود را لیفت می کنند که بر خلاف عمل جراحی زیبایی صورت هم بدون درد و هم غیر تهاجمی است. هایفوتراپی«high intensity focuseduitrasound» مختصر شده عبارت سونوگرافی با تمرکز بالا است  که با استفاده از انرژی فراصوت به عمیق ترین لایه پوست نفوذ کرده و با تحریک تولید کلاژن، تمام علائم پیری مانند چین و چروک، ضخیم شدن پوست و غبغب را کاهش می دهد.

با وجود اطلاعات بسیار خوبی که متخصص هایفو در جلسه مشاوره در اختیار من قرار داده بود؛ باز هم تردید داشتم. بنابراین با افرادی که در اتاق انتظار نشسته بودند صحبت کردم و نظرات آنها در مورد اینکه هایفوتراپی انجام داده بودند؛ پرسیدم. 

نظرات کسانی که هایفوتراپی انجام داده اند در تصمیم گیری من نقش بسیار مهمی داشت بنابراین تجربیات آنها را با شما به اشتراک می گذارم:






1. هایفوتراپی باران: کوچک کردن غبغب

باران از آن دسته افرادی بود که برای حفظ جوانی ظاهر خود، به صورت مکرر از روش های درمانی، مراقبت و فرم دهی صورت استفاده می کرد. طبق نظر او، پوست در نتیجه افزایش سن و کاهش سلامتی، ضخیم تر می شود و چروک هایی در آن به وجود می آید که می توان با استفاده از هایفوتراپی چروک ها را از بین برد و پوست را سفت تر کرد.

او معتقد بود که افزایش سن، تاثیر گذاری محصولات زیبایی و آرایشی را کاهش می دهد. البته در مواقع ضروری استفاده از این محصولات آرایشی زیبایی می تواند تا حدودی مشکلات پوست را برطرف کند. اما نظر مریم این بود که در رابطه با افتادگی پوست گردن، بزرگی غبغب، ضخامت پوست و چروک های اطراف چشم و لب به ترمیم های جدی نیاز دارد. او قبلا اولتراتراپی را امتحان کرده بود و به مدت یکسال از نتایج آن کاملا راضی بود. بنابراین مجدداً برای تکمیل درمان به کلینیک مراجعه کرده بود. با توجه به مطالعات او، هایفوتراپی بهترین گزینه ای است که با استفاده از دستگاه های مخصوص و روشی غیر هجومی، بیشترین انرژی را به عمیق ترین نقطه پوست می رساند و با افزایش و تحریک تولید کلاژن، جوانسازی پوست صورت را انجام داده و چربی صورت را از بین می برد.

نظر باران را در خصوص اولین جلسه درمان غبغب با هایفوتراپی پرسیدم. او گفت روز درمان، با اعمال کرم بی حس کننده به صورت خود، آماده انجام هایفو صورت شد. او می گفت که مقدار درد در این روش بسیار کم است و با استفاده از کرم بی حسی موضعی نیز بسیار کم تر می شود. در طول جلسه، در بخش هایی از صورت که نیازمند تمرکز بیشتری بود، کمی احساس درد می کرد اما به گفته او درد کاملا قابل تحمل بود.

باران بعد از اتمام درمان، در نواحی که هایفوتراپی شده بودند قرمزی مختصری مشاهده کرده بود و بین روز های دوم تا ششم، در صورت خود احساس سوزش می کرد و گونه هایش  کمی درد می کرد. اما باز هم می گفت که قابل تحمل بوده است. جدا از این مسائل، دوران نقاهتی وجود نداشت و او به راحتی کارهای روزمره خود را انجام می داد.

او توضیح داد که تاثیرات هایفوتراپی تا 60 روز بعد هم ادامه داشت. باران، قبل از درمان، پوستی ضخیم و غبغب بزرگی داشت اما پس از هایفوتراپی به تدریج طی ۶۰ روز غبغب او کوچک شده و دیگر مانند قبل افتادگی پوست در ناحیه گردن او مشاهده نمی شد.

2. هایفوتراپی غزل : اولین تصمیم او برای هایفوتراپی

غزل به دلیل شل شدگی پوست اطراف صورت، تصمیم به هایفوتراپی گرفت تا دوباره صورت V شکل سابق خود را به دست بیاورد. او می گفت که با افزایش سن تغییرات ناخوشایندی در انسان به وجود می آید، مخصوصا ضخیم شدن پوست و تغییرات مختلفی که در چانه به وجود می آید. در طول جلسه هایفوتراپی غزل، خط فک با هدف لاغری اطراف چانه مورد هدف قرار گرفته بود.

قبل از شروع جلسه، غزل بعد از شستن و تمیز کردن صورت، کرم بی حس کننده را روی صورت خود اعمال کرد. با توجه به نقاطی که قرار بود درمان شود، جلسه حدودا 20 دقیقه طول کشید. او گفت که بعد از اتمام جلسه احساس خارش و سوزش ملایمی داشتم اما به هیچ وجه دردی احساس نکردم. او قبل و بعد از درمان عکس هایی از خود تهیه کرده بود که با مشاهده آن ها، تاثیرات مشهود جوانسازی صورت او را می شد احساس کرد. عکس هایی که گرفته بود؛ «V شکل» شدن دوباره صورت را تقریباً دو هفته بعد از درمان نشان می داد. غزل، قبل از درمان از ضخامت پوست و بزرگی چانه خود ناراضی بود. اما دو هفته بعد از اولین جلسه هایفوتراپی، سفت شدن پوست و بازیابی شکل V صورت، او را خوشحال کرده بود.




3. هایفوتراپی آذر : صورتی V شکل با هایفودابلو

آذر همیشه می خواست صورتی به شکل V داشته باشد. علاوه بر این، او می خواست که تولید کلاژن پوست صورتش افزایش یابد و ظاهری جوان تر داشته باشد. کار آذر طوری بود که نمی توانست برای انجام روش های زیباسازی و جوانسازی پوست مرخصی بگیرد به همین علت چون هایفوتراپی دوران نقاهتی نداشت؛ این روش را انتخاب کرده بود تا بتواند بلافاصله سر کار برگردد. پس از اولین جلسه درمانی که نتیجه آن را حدود شش ماه بعد مشاهده کرده بود؛ تصمیم گرفت هر 6 ماه یک بار هایفوتراپی انجام دهد تا مشکلات دیگر نظیر ضخامت پوست یا غبغب خود را نیز برطرف کند. بنابراین بعد از یک سال مجددا به کلینیک مراجعه کرده بود چون متخصص هایفوتراپی به او گفته بود یک جلسه درمان در هر سال کافی خواهد بود. یکی دیگر از مشکلات او، چاقی گونه هایش بود که از V شکل شدن صورتش جلوگیری می کرد. پس کاهش چربی های آن ناحیه برای او بسیار مهم بود.

طبق نظرات کسانی که هایفوتراپی انجام داده بودند آذر به این نتیجه رسید که برای رسیدن به فرم دلخواه صورت از دستگاه هایفو دابلو استفاده کند. جلسه جوانسازی پوست او با هایفو دابلو 30 دقیقه طول کشید و بعد از اتمام، بی صبرانه منتظر دیدن نتایج بود. همانطور که از عکسهایی که گرفته بود مشخص بود؛ دو هفته بعد از درمان، او با کمال رضایت و خوشحالی به فرم دلخواه صورتش رسیده بود.

4. نظر پانته آ در مورد هایفو تراپی چین و چروک های صورت

پانته آ شخصی بود که فکر می کرد استفاده از دستگاه‌هایی مانند هایفو می تواند آخرین گزینه برای جوانسازی پوست باشد. اما به تدریج با وجود استفاده از کرم ها و ماسک های مختلف صورت، قبول کرد که برای بازیابی جوانی و بافت سابق پوستش نیازمند روش های جدیتری مانند هایفو صورت است. او به حذف چروک ها و کاهش ضخامت پوست صورتش نیاز داشت. پانته آ قبل از هایفوتراپی عکسی گرفته بود که در آن، چروک های زیر چشم و بالای لب، افتادگی غبغب و شل شدن پوست فک به وضوح دیده می شد.

او گفت که در طول جلسه جوانسازی پوست با هایفو، با قرار گرفتن دستگاه روی پوست صورتم احساس ناخوشایندی داشتم اما به هیچ وجه دردناک نبود و قابل تحمل بود. حتی در تصویر بعد از درمان لبخند به لب داشت. کاملاً به خاطر داشت که  با مشاهده صورتش در آینه بعد از درمان می خندید چون نه تنها از نتیجه هایفوتراپی تعجب کرده بود بلکه درد زیادی در کار نبود.

پانته آ گفت، طبق نظر متخصص در مورد هایفوتراپی، تولید کلاژن و دیدن تغییرات، مدت ۳ ماه طول کشید. او از این که بعد از سه ماه به صورتی شفاف دست یافته، خیلی خوشحال است. استخوان گونه هایش برآمده تر و چروک های کنار چشم و لب ناپدید شده است. با مقایسه ظاهر چهره‌اش نسبت به عکس  قبل از هایفو کاملا مشخص است که حالت V  شکل صورت او بازگشته و پوستش سفت تر و روشن تر شده است. 




مشاوره رایگان

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید