آیا هایفو واقعا تاثیر دارد؟

تاریخ انتشار - ۲۴ دی ۱۳۹۸

هدف از هایفو صورت بازسازی، افزایش استحکام و خاصیت کشسانی پوست است. روند پیری سبب از دست رفتن کلاژن شده و در نتیجه پوست صورت شل می شود و برای حل این مشکل اساسی ما باید به درمان هایی نظیر هایفو روی بیاوریم تا با تحریک کلاژن سازی به جوانسازی پوست ما کمک کند. برای پاسخ به این سوال که آیا هایفو واقعا تاثیر دارد؟ بهتر است روش هایفوتراپی را با برخی از روش های جوانسازی پوست مقایسه کنیم: 


گزینه ی 1: لیفت صورت با جراحی (روش کاملا تهاجمی) – جراحی زیبایی صورت توسط جراحان پلاستیک با تجربه انجام می شود. گرچه نتایج آن در مقایسه با هایفو و لیفت صورت با نخ (Threadlift) موثرتر و ماندگارتر هستند اما هزینه های آن بسیار گران بوده و با خطرات ناشی از جراحی هم همراهند. اکثر مردم نسبت به اینکه پوست آن ها بریده شود یا تحت بیهوشی قرار گیرند؛ احساس خوبی ندارند بنابراین از عمل جراحی اجتناب می کنند.
گزینه ی 2: لیفت صورت با نخ (همچنان تهاجمی) – این درمان با قرار دادن یک سری از نخ های جراحی در صورت انجام می شود. برای مثال نخ های PDO که با گذر زمان جذب می شوند؛ در نواحی خاصی از پوست وارد شده و با تحریک کلاژن به لیفت صورت کمک می کند. کبودی و تورم در چند روز اول بعد از لیفت با نخ عادی است. اما عوارض جانبی شدیدتری مانند خون لخته شده و عفونت نیز از عوارض احتمالی این درمان هستند. لیفت صورت با نخ اگر توسط متخصصین با تجربه صورت گیرد با نتایج فوری وبسیار موثر همراه است. اما چون اکثر افراد این روش را تهاجمی می دانند؛ به دنبال درمانهای موثر و ایمن تری مانند هایفو می گردند.
گزینه ی 3: لیفت صورت با هایفو (غیر تهاجمی) – هایفو امواج متمرکز ماورای صورت با شدت بالا را به لایه های عمیق صورت وارد کرده و بافت SMAS را مورد هدف قرار می دهد. در واقع، بافت SMAS همان بافتی است که طی عمل جراحی لیفت صورت روی آن کار می شود. هایفو واقعا موثر است چون بدون عمل جراحی مستقیما به لایه ی SMAS نفوذ کرده و روی لایه ای که در لیفت صورت به موثرترین شیوه عمل می کند؛ اثر می گذارد. 

چقدر هایفو می تواند روی پوست شما تاثیر بگذارد؟

در مقایسه با گزینه های 1 و 2 که هر دو تهاجمی و دردناک بوده و با دوره نقاهت همراه هستند، هایفو یک گزینه ی جایگزین برتر و موثر است. زیرا این روش نه تنها از اپلیکاتور با کارتریج اولتراسوند بر روی پوست شما بجای سوزن استفاده می کند بلکه همچنین درد، کبودی و تورم کمتری نیز به جا می گذارد.
در واقع هایفو گزینه ای مناسب و موثر است. با این حال نتایج آنی نیستند. زمانی که کلینیک ها هایفو را به عنوان درمانی برای لیفت صورت انتخاب می کنند، برخی از ذکر این نکته غفلت می کنند که مشاهده نتایج هافو معمولا بین شش تا هشت هفته طول می کشند. اگر شما خواهان نتایج فوری هستید و می توانید فرو رفتن چندین سوزن را در پوست صورت خود تحمل کنید، لیفت صورت با نخ گزینه ای بهتر از هایفو است.

مقایسه ی روش های لیفت صورت

لیفت صورت با جراحی (اکثرا غیر تهاجمی)

مزایای عمده: نتایج بهتر در مقایسه با هایفو و لیفت صورت با نخ
نواقص عمده: خطرات جراحی و عوارض ناشی از آن، وجود احتمالی زخم
مدت ماندگاری نتایج: نتایج تا چند سال ماندگار هستند.

لیفت صورت با نخ (هنوز تهاجمی)

مزایای عمده: نتایج فوری
نواقص عمده: استفاده از سوزن ، کبودی و تورم، احتمال مشاهده خون لخته شده و عفونت
مدت ماندگاری نتایج: نتایج یک تا دو سال ماندگار هستند

هایفو(غیر تهاجمی)

مزایای عمده: بدون استفاده از سوزن، بدون دوره نقاهت، حداقل عوارض جانبی، درمان راحت تر
نواقص عمده: نتایج به تدریج و طی 6 تا 8 هفته حاصل می آیند
مدت ماندگاری نتایج: نتایج معمولا بین 9 تا 12 ماه ماندگارند


آیا هایفو واقعا تاثیر دارد؟


پاسخ یکی از متخصصین به: آیا هایفو واقعا تاثیر دارد؟

"من شخصا ترجیح می دهم که از روش درمانی هایفو برای بیمارانم استفاده کنم. به نظر می رسد که برخی از بیماران من این روش را برای نتایج سریع تر انتخاب می کنند اما در واقع اینگونه نیست. این روش طی سال ها و با این تضمین توسعه یافته است که اثرات قابل توجه، موثر و ماندگاری دارد اما برای مشاهده ی این نتایج زمان لازم است.
اگر بیماران مایل باشند که لیفت صورت را بدون سوزن، دوره نقاهت و تقریبا بدون هیچ عوارض جانبی انجام دهند، من روش هایفو را اولین انتخاب می دانم. این روش یک درمان بدون جراحی و غیر تهاجمی است که پوست را با استفاده از انرژی اولتراسوند سفت می کند.
هایفو عمدتا در درمان تومورها مورد استفاده قرار می گیرد اما برخی از پزشکان کره ای با انجام آزمایش روی 20 فرد کره ای شامل 18 زن و 2 مرد متوجه شدند که هایفو می تواند به عنوان یک روش غیر تهاجمی برای لیفت صورت نیز مورد استفاده قرار گیرد. 
هایفو به عمق پوست نفوذ کرده و مقدار مناسبی از انرژی اولتراسوند را برای تحریک رشد کلاژن به پوست ننتقل می کند. هایفو انرژی گرمایی را مستقیما به بافت زیر جلدی منتقل می کند که می تواند تولید کلاژن را تحریک و تجدید نماید. از این رو سبب بهبود بافت شده و افتادگی پوست را کاهش می دهد. 
فرآیند هایفو برای رفع آکنه و جای زخم نیز بسیار موثر است زیرا گرمای اولتراسوند بافت ها و عضلات ساختاری را مورد هدف قرار می دهد تا تولید کلاژن را افزایش دهد. 
هایفو همچنین به لیفت صورت بدون جراحی، لیفت صورت غیر تهاجمی و لیفت صورت اولتراسوند معروف است و یک روش درمانی عالی برای افرادی است که خواهان لیفت و سفت کردن نواحی صورت، گردن و سینه بدون هیچ نوع عمل جراحی هستند.
هایفو تنها روش درمانی غیر تهاجمی است که می تواند به طور مشخص لایه عمیق زیر پوست را بدون هیچ برش و یا عمل جراحی مورد هدف قرار دهد. هایفوتراپی همچنین تنها روشی است که از تصویربرداری اولتراسوند بهره می گیرد و بدین وسیله امکان مشاهده دقیق لایه های بافت طی درمان فراهم آمده و این اطمینان حاصل می شود که انرژی به طور دقیق منتقل شود. من با اطمینان به شما می گویم که هایفو واقعا تاثیر دارد." 

 هایفو تراپی چگونه به لیفت صورت کمک می کند؟

کلاژن فراوان ترین پروتئین طبیعی در بدن انسان است. توزیع کلی کلاژن در پوست 75% و در استخوان ها 90% است. زمانی که سن انسان بالا می رود تولید کلاژن به طور طبیعی کاهش می یابد، و این به اولین علامت پیری منجر می شود. هایفو انرژی متمرکز اولتراسوند را زیر سطح پوست و به منظور منقبض نمودن لایه صورت و همچنین تحریک کلاژن جدید منتقل می کند. در نتیجه لیفت پوست آغاز شوده و این کار در یک دوره ی 60 تا 90 روزه انجام خواهد شد. 
با افزایش سن، تولید کلاژن کاهش یافته و پوست، خاصیت ارتجاعی و توانایی در برابر اثرات گرانشی را از دست می دهد؛ با توجه به اینکه کلاژن پروتئینی است که به حفظ جوانی پوست و مو کمک می نماید و سلولیت نیز خاصیت کشسانی پوست را کاهش می دهد در نتیجه روند پیری سبب افتادگی پوست می شود. اما هایفو یک فرآیند ترمیم را آغاز می نماید که در آن با تولید کلاژن به لیفت و تقویت پوست کمک می شود و روند ضد پیری پوست را آغاز می کند. 

آیا هایفو واقعا بهترین گزینه به جای عمل جراحی لیفت صورت است؟

"آقای دکتر، عمل جراحی لیفت صورت که انجام دادم بسیار دردناک بود و نمی خواهم مجدد این کار را انجام دهم."
چند سال قبل زمانیکه عمل جراحی زیبایی صورت انجام می دادم این جمله، بازخورد شایع بیماران من بود که نمیتوانستم جایگزینی به آنها معرفی کنم. گفته آنها واقعا درست است چون عمل جراحی با درد و عوارض جانبی زیادی توأم است. خوشبختانه این روزها هایفو واقعا تاثیر دارد و بیماران نیز از لیفت صورت بدون درد آن راضی هستند. خوشبختانه، هایفو طی 4 تا 5 سال اخیر بقدری پیشرفت داشته است که خیلی راحت تر و با درد بسیار کمی انجام می شود.
روش هایی مانند عمل جراحی لیفت صورت واقعا تهاجمی و همچنین دردناک هستند. درصورتیکه هایفو به طور قطع و صد درصد یک روش غیر تهاجمی است که پوست و لایه های زیرین آن را مورد هدف قرار داده و شامل هیچ گونه برشی نمی شود بنابراین می تواند جایگزین جراحی لیفت صورت شود. هایفو در حالی که ایمن ترین روش برای لیفت صورت است اما مواردی نیز وجود دارند که در آنها شخص بجای لیفت صورت با اولتراسوند به جراحی نیاز دارد.



آیا هایفو با تکنیک های لیزر متفاوت است؟

لیزر معمولا خطوط ریز، چین و چروک و تغییرات رنگدانه را در لایه های خارجی پوست برطرف می نماید. در حالی که در هایفو لایه های عمیق پوست و لایه ی بنیادی همانند جراحی زیبایی مورد هدف قرار می گیرد. از این رو این دو تکنولوژی کاملا مکمل یکدیگر هستند اما به شیوه ای متفاوت کار می کنند. هایفو درمان ایمن تر نسبت به لیزر است. پس از مشاهده نتایج ایمن بودن آن در مطالعات بالینی و پس از ده ها هزار درمان که تاکنون در سراسر جهان انجام گرفته، هایفو ایمن ترین تکنیک شناخته شده برای لیفت و سفت کردن پوست صورت است.

درمان اولتراسوند چه مدت طول می کشد؟

دلیل اینکه چرا هایفو، لیفت صورت در یک چشم بهم زدن هم نامیده می شود این است که درمان کامل صورت تنها در حدود 60 دقیقه طول می کشد و درمان لیفت ابرو و بخشی از صورت نیز تقریبا 45 دقیقه تا 90 دقیقه به طول می انجامد بدون اینکه دوره نقاهتی وجود داشته باشد. هایفو واقعا تاثیر دارد و در عین حال هیچ دوره ی نقاهنی در این فرآیند وجود دارد. هایفو به عنوان یک روش کاملا غیر تهاجمی، هیچ دوره ی نقاهتی ندارد. خیلی زود پس از درمان شما می توانید بدون هیچ نگرانی فعالیت های روزمره خود را از سر بگیرید.

چه کسی مناسب درمان است؟

افرادی که سن آنها بالای سی سال است و متوجه شده اند که پوست صورت و گردن آنها شل تر شده است می توانند با این روش به لیفت و سفت کردن ناحیه ی مورد نظر بپردارند. برای افرادی که در آستانه ی سی سالگی قرار دارند معمولا از هایفوتراپی برای تحریک تولید کلاژن استفاده شده و از این رو فرآیند پیری در آنها به تأخیر می افتد. 
این روش در میان افرادی که سن آنها بین چهل تا پنجاه سال است شایع ترین روش بوده است. درمان همچنین برای افرادی که شصت ساله هستند و پوست بسیار شلی ندارند؛ مناسب است. هایفو همچنین می تواند بر روی افرادی انجام شود که جراحی لیفت صورت انجام داده و از نتایج زیاد راضی نیستند. 

آیا تاثیر هایفو روی لیفت صورت فوری است؟

اگر کسی به شما گفت که تاثیر هایفو روی لیفت صورت فوری است؛ خیلی به حرف او اطمینان نکنید؛ زیرا در واقع چنین نیست. دلیل اینکه چرا نتایج هایفو بیشتر طول می کشد این است که آن به درون پوست نفوذ می کند تا تولید طبیعی کلاژن را به تدریج تحریک کند. یعنی نتایج هایفو هر چند تدریجی هستند اما بسیار طبیعی به نظر می رسند. حتی محو شدن نتایج نیز کم کم و نزدیک به 9 تا 12 ماه طول می کشد. 
برخی بیماران ممکن است نتایج اولیه را فورا مشاهده نمایند اما در نهایت لیفت و سفت کردن پوست تقریبا بین دو تا سه ماه طول می کشد. همانطور که فرآیند بازسازی کلاژن ادامه می یابد، پیشرفت های مداوم نیز تا شش ماه می توانند پدیدار شوند. نتایج هایفو در طولانی مدت مشخص می شود، اکثر افراد ماندگاری نتایج را طی یک تا دو سال مشاهده می کنند؛ گرچه برای جلوگیری از روند پیری تکرار درمان سالی یکبار توصیه می شود.

آیا هایفو آسیب می زند؟

هایفوتراپی شامل هیچگونه برش و یا استفاده از بیهوشی نمی شود. اما حین درمان ممکن است درد کمی در نواحی استخوانی بوجود آید. عوارض جانبی هایفو واقعا ناچیز است. طبق تحقیقات انجام شده توسط متخصصین کره ای در سال 2015، در این درمان شش بیمار به التهاب پوست و تورم مبتلا شده و دو تَنِ دیگر دارای لکه های خونریزی زیر پوستی بودند که تمام علائم چند روز بعد از هایفوتراپی از بین رفتند. اما هیچگونه عوارض جانبی دیگری از جمله آسیب به عصب پوست، فلج اعصاب و ورم شَدید تاکنون گزارش نشده است.



مشاوره رایگان

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید