چه کسانی نباید هایفو انجام دهند؟

تاریخ انتشار - ۲۵ دی ۱۳۹۸

پیری اجتناب ناپذیر است و می تواند اثرات زیادی را بر بدن وارد نماید. پس از وارد شدن به سن چهل سالگی، علائم پیری آغاز شده و ممکن است بسیار ناامید کننده باشد. کمتر از یک دهه قبل، اگر شما می خواستید پوست شل و افتاده خود را درمان کنید باید تحت عمل جراحی لیفت صورت قرار می گرفتید. گرچه این روش خوب عمل می کرد اما شامل یک دوره نقاهت طولانی برای بهبودی زخم ها می شد. خوشبختانه  با معرفی هایفو همه چیز تغییر کرد. چون جوانسازی پوست با هایفو پاسخی به علائم پیری بدون ایجاد برش در پوست است که به عنوان یک روش موثر برای لیفت صورت جای خود را در روش های جوانسازی پوست به خوبی باز کرده است.



هایفو چیست؟

همانطور که از نام این درمان بر می آید، هایفو تکنیکی است که با استفاده از تکنولوژی اولتراسوند لایه های عمیق بافت پوست را تحت تاثیر قرار داده و موجب لیفت صورت، سفت کردن و صاف کردن پوست ناحیه هدف می شود. هایفوتراپی یک روش کاملا غیر تهاجمی است که تولید کلاژن جدید و بازسازی و ترمیم پوست را افزایش می دهد. از این رو، اگر پوست صورت شما انعطاف پذیری خود را در اطراف چشمان، خط فک و  یا پیشانی از دست بدهد می توانید با هایفوتراپی به رفع این علائم کمک کنید تا پوست شما فرایند ضدپیری را آغاز کند.

نتایج هایفو

بلافاصله پس از هایفوتراپی، می توانید مشاهده نمایید که پوست شما تا حدی سفت شده است. تأثیرات هایفوتراپی معمولا طی هفته های بعدی بیشتر مشاهده می شود چون کلاژن جدید به تدریج تشکیل شده و بافت همبند منقبض می شود. معمولا، جلسات هایفو تا حدود 2 سال بعد و تا زمانی که اثرات مطلوب درمان محسوس باشد؛ نیازی به تکرار ندارد. در هر صورت، تعداد جلسات مورد نیاز هایفوتراپی به انتظار شما از نتایج هایفو صورت و میزان افتادگی و پیری بافت پوست بستگی دارد. علاوه بر این، توانایی پوست برای جوانسازی یک مسئله مهم در مورد اثربخشی این روش است.

مزایای هایفو

هایفو، درمانی سریع و بدون هیچ دوره ی نقاهت برای بسیاری از مشکلات پوستی مرتبط با افزایش سن است که برخلاف عمل های معمولی لیفت صورت یک روش غیر تهاجمی است. افرادی که تحت درمان با هایفو قرار می گیرند پوست آن ها کشیده شده و مشکلات پوستی آنها بهبود می یابد. قطعا خوشحال خواهید شد اگر بدانید که این روش حتی برای حقله های سیاه زیر چشم هم موثر است، همچنین منافذ بزرگ را بسته و لکه ها، جای اکنه و جوش ها را بهبود می بخشد. در نهایت، هایفو می تواند به جوانسازی پوست شما کمک کند. 

چه کسانی نباید هایفو انجام دهند؟

موارد منع هایفو
نمی توان به طور کل مشخص کرد چه کسانی نباید هایفو انجام دهند. البته موارد منع هایفو معمولا توسط پزشک متخصص در جلسه مشاوره بررسی می شود تا مشخص شود آیا بیماران کاندید مناسبی برای انجام هایفوتراپی باشند. برای پاسخ به این سوال که چه کسانی نباید هایفو انجام دهند؛ مشخصات زیر باید بررسی شوند:
1. سن 
بهترین زمان برای آغاز درمان هایفو معمولا در اواسط دهه ی سی است، یعنی زمانی که پوست علائم پیری را نشان می دهد. پوست معمولا خاصیت کشسانی و سفتی خود را در این زمان از دست می دهد، گرچه ممکن است هنوز جوان و بدون چین و چروک به نظر برسد. افزایش تولید کلاژن با هایفو بعد از سن سی سالگی این تضمین را به شما می دهد که می توانید پوست خود را در بهترین شرایط ممکن حفظ کنید. بیمارانی که سن بالایی دارند و افتادگی شدیدی در ناحیه غبغب آنها وجود دارد و یا به علت کهولت سن نیاز به درمانهای ضدپیری گسترده دارند نباید هایفو انجام دهند و بهتر است از درمان های جراحی زیبایی بهره ببرند.
2. مشکلات پوستی 
گرچه سن می تواند راهنمای خوبی برای زمان درمان با هایفو باشد، اما پوست هر فردی به گونه ای متفاوت رو به پیری می رود. برخی از ما ممکن است زودتر به این درمان نیاز پیدا کنیم در حالی که ممکن است دیگران دیرتر به آن نیاز پیدا کنند. از این رو مهم است که شرایط پوست خود را در نظر بگیرید. درمان با هایفو می تواند باعث سفت تر و جوان تر شدنِ پوست شود. افزایش تولید کلاژن سبب تقویت خاصیت کشسانی آن شده و زمانی که پوست شل می شود؛ آن را سفت می کند. از این رو درمان زمانی موثر واقع خواهد بود که پوست رو به پیری می رود و تولید کلاژن کاهش می یابد. ممکن است شما متوجه پوست شل خود اطراف پیشانی و یا فک شده باشید. در واقع پوست شما دیگر خاصیت کشسانی قبل را ندارد. اگر این مشکلات پوستی خفیف تا متوسط باشند شما بهترین نتایج را کسب خواهید کرد. اما اگر شدت افتادگی پوست زیاد باشد درمان های تهاجمی دیگر موثرتر خواهند بود. 
3. نوع دستگاه هایفو
انواع مختلف دستگاههای هایفو روی مشکلات متفاوتی از پوست تاثیر گذارند. بیماران معمولا با توجه به شکل صورت و شرایطی که دارند؛ انتخاب می شوند. به طور کلی، هایفو برای افرادی موثرتر است که صورتی رو به پایین، فک برجسته و یا دارای چربی اضافی پوست هستند. به عنوان مثال، ترماژ برای بیمارانی که پوست آنان شل است یا دارای خطوط ریز صورت هستند؛ مناسب تر است. اگر خواهان رسیدن به بهترین نتایج هستید، انتخاب نوع صحیح از درمان آرایشیِ مختص سن و پوست شما الزامی است. در این راستا درمان های متعددی وجود دارند از جمله فیلرهای پوستی، بوتاکس، لیفت با PRP   یا هایفوتراپی. پزشکان میتوانند به شما در تصمیم گیری درست کمک کنند و پس از بررسی شرایط مختلف بهترین روش کشیدن پوست و جوانسازی صورت را به شما معرفی کنند. 
4. سلامت عمومی
هایفو یکی از محبوب ترین و بهترین تکنیک های لیفت صورت است و نه تنها توسط متخصصین آرایش و زیبایی بلکه توسط مراجعین نیز مورد تأیید قرار می گیرد. اما در صورت داشتن هر یک از شرایط زیر پیش از هایفوتراپی باید با پزشک خود مشورت کنید:
زخم های باز و ضایعات روی صورت و یا گردن
آکنه شدید یا کیستیک بر روی صورت و یا گردن
دستگاه های ضربان ساز و الکترونیکی در ناحیه تحت درمان
مشکلات قلبی و عروقی
بیماری پوستی فعال که ممکن است بهبود زخم را به تاخیر بیندازد
تبخال
بیماری خود ایمنی
دیابت
صرع
فلج بل (فلج نیمی از عضلات صورت که اغلب ناگهانی و موقتی است.)
عفونت های پوستی یا زخم های باز و کیستی 
ایمپلنت فلزی در ناحیه تحت درمان
اختلالات خونی 
تزریقات سیلیکونی
بارداری و شیردهی
دوره نقاهت هایفو
پس از درمان شما می توانید فورا فعالیت های روزمره را سر گیرید زیرا اولتراسوند با شدت زیاد به لایه های بالایی پوست آسیبی نمی رساند. با این وجود، تورم و قرمزی اندکی ممکن است رخ دهد، گرچه به سرعت فروکش می کنند. شما همچنین ممکن است کمی احساس سوزن سوزن شدن تجربه نمایید که برای یک تا دو هفته به طول می انجامد. در موارد نادری، بی حسی موضعی و کبودی نیز ممکن است رخ دهد. در حالی که عوارض ذکر شده ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد، اما معمولا ماندگار نیست.



کاربرد هایفو

هایفو مخفف انرژی ماورای صوت متمرکز با شدت بالا و یک روش نوین، بدون درد، و غیر تهاجمی برای کاهش چین و چروک ها و جوانسازی صورت است که نتایج آن تا دو سال باقی می ماند. از دیگر کاربردهای هایفوتراپی می توان به لیفت صورت و پیشانی، سفت کردن بافت همبند و درمان سلولیت اشاره کرد. 

مکانیزم هایفو

در روش هایفوتراپی تولید کلاژن از طریق ورود انرژی اولتراسوند به لایه های عمیق بافت پوست تحریک می شود. هایفوتراپی سبب گرم شدن بافت ها و به نوبه ی خود باعث ایجاد یک پاسخ طبیعی در بدن می شود و بدین ترتیب فرآیند بازسازی از طریق تولید نئوکلاژن آغاز می گردد.  امواج ماوارای صوت با شدت بالا به داخل پوست نفوذ کرده و تولید کلاژن و الاستین را تحریک می کنند. این امواج فرآیند بهبودی خود بدن را در صورت گردن و نواحی سینه فعال ساخته و تسریع می بخشد و از این طریق پوست شل، سفت و سفت تر می شود. در این روش به هیچ نوع کرم، هیچ فیلر مصنوعی و یا توکسین نیازی نیست. هایفو منحصرا متکی بر ظرفیت احیا کنندگی طبیعی بدن است. از آنجایی که درمان با هایفو، لایه های عمیق تر را مورد هدف قرار می دهد، سطح پوست تحت تأثیر قرار نمی گیرد. پس از درمان شما می توانید به سادگی فعالیت های روزمره خود را از سر گیرید.  بیست درصد از نتایج بلافاصله پس از درمان قابل مشاهده هستند و سه تا شش ماه بعد نتیجه ی نهایی مشاهده خواهد شد. 

کاندید مناسب برای هایفوتراپی

افرادی که دارای افتادگی پوست و چین و چروک های خفیف تا متوسط هستند و حس می کنند که پوستشان استحکام قبل را ندارد؛ کاندید مناسب برای هایفوتراپی هستند. به عنوان مثال، پایین آمدن خط ابرو، افتادگی پوست گردن، غبغب و یا ظاهر شدن خطوط و چروک هایی روی سینه، اطراف چشم و دور لب را می توان به راحتی با یک جلسه هایفوتراپی برطرف کرد. البته بهترین کار مشاورت با یک متخصص است.  

تفاوت هایفو و لیزر

لیزر به طور کلی لایه های بالایی پوست را مورد هدف قرار می دهد درصورتیکه هایفو از سطح پوست گذر کرده و تماما بر روی لایه های عمیق و ساختاری پوست، جایی که کلاژن قرار دارد؛ تمرکز می کند. برخلاف لیزر، هایفوتراپی کاملا بدون درد است و برای بیمارانی که بخواهند مشکلات پوستی خود از جمله موارد زیر را برطرف کنند؛ مناسب است:
- کاهش چین و چروک
- لیفت صورت بدون جراحی
- اصلاح شکل صورت
- لیفت گونه ها
- لیفت ابرو
- لیفت خطوط اخم و پیشانی
- لیفت خطوط خنده
- کاهش غبغب
- کاهش کیسه اشکی
- سفت شدن نواحی دکلته
- صاف کردن و کشیدن پوست پس از لیپوساکشن

مراحل هایفوتراپی

در جلسه هایفوتراپی، پروب اولتراسواند به طور مساوی در نواحی تحت درمان جابجا می شود تا این امکان را برای امواج متمرکز فراهم آورد که به بافت همبند رسیده و اثرات سفت کنندگی مطلوب را بوجود بیاورد. امواج هایفو روی لایه های سطحی پوست بی تأثیر است و کاملا غیرتهاجمی انجام می گیرد. این روش لیفت می تواند برای کل صورت و بدن در هر ناحیه ای که پوست شل و افتاده وجود داشته باشد؛ استفاده شود. نواحی مانند گردن، چانه، گونه ها و ابرو زیر برای هایفوتراپی ایده آل هستند 

مدت زمان هایفو

با توجه به اینکه طی یک جلسه هایفوتراپی می توان فقط یک ناحیه از پوست را تحت درمان قرار دارد و یا تمامی نواحی را به طور همزمان درمان نمو؛ مدت زمان هایفوتراپی در یک جلسه درمانی بسته به ناحیه ی تحت درمان و نوع مشکلات پوستی توسط پزشک متخصص تعیین می شود. اما به طور کلی هر جلسه هایفو بین سی دقیقه تا دو ساعت و نیم زمان می برد. به طور کلی، نتایج فوق العاده درمان حتی پس از تنها یک جلسه درمان با هایفو محسوس است. معمولا جلسات بعدی درمان با هایفو زودتر از 8 تا 12 ماه پس از اولین جلسه نیاز نمی باشد. به منظور تقویت رشد کلاژن و احیا پوست، استفاده از مواد آرایشی مخصوص و پمادهای جوانسازی پوست توسط پزشک توصیه می شود تا نیازی به تکرار جلسات هایفو نباشد. 

عوارض جانبی هایفو

عوارض جانبی هایفو پس از اتمام جلسات درمانی به هیچ وجه آزار دهنده نیست به طوریکه می توانید بلافاصله فعالیت های روزمره خود را آغاز کنید. زیرا در روش هایفو، لایه های بالایی پوست تحت تاثیر انرژی متمرکز قرار نگرفته و آسیب ندیده اند. در برخی موارد قرمزی یا تورم جزئی ممکن است رخ دهد که به سرعت از بین خواهند رفت. همچنین ممکن است کمی حساسیت به لمس به وجود آید و به مدت چند هفته ادامه داشته باشد. در موارد بسیار نادر، کبودی و بی حسی موضعی ممکن است مشاهده شود که این عوارض نیز تنها پس از چند روز از بین خواهند رفت.


مشاوره رایگان

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید