دستگاه هایفو خانگی

تاریخ انتشار - ۴ اسفند ۱۳۹۸

سیستم لیفتینگ هایفو از تکنیک پیشرفته جدید با استفاده از امواج اولتراسوند متمرکز با شدت بالا استفاده می‌کند. با استفاده از مینی هایفو خانگی می توان بدون عمل جراحی، چین و چروک های صورت را از بین برد و لیفتینگ پوست را به راحتی انجام داد. انرژی التراسوند دستگاه هایفو خانگی به عمق پوست نفوذ کرده و موجب انعقاد حرارتی لایه SMAS) Superfacial Muscular Aponeurotic System) پوست می شود. زمانی که انرژی حرارتی بسیار زیادی در یک ناحیه از پوست متمرکز می شود؛ بافت درمان در عمق پوست، کلاژن بیشتری تولید می‌کند و در نتیجه کشیدن و جوانسازی پوست به تدریج اتفاق می‌افتد و پوست سفت و فشرده خواهد شد.



نحوه اثرگذاری دستگاه هایفو خانگی روی پوست چگونه است؟

با افزایش سن بعد از ۲۵ سالگی، با ضخیم تر شدن فیبرهای الاستین، بافت پوست شروع به نشان دادن علائم پیری می کند. با ورود به دهه چهل سالگی چین و چروک ها و خطوط عمیق روی صورت به وضوح مشاهده می شود. البته علائم پیری پوست در افراد مختلف متفاوت است. بنابراین باید درمان‌های متفاوتی در نواحی مختلف پوست و در عمق های 1.5، 3 و 4.5 میلیمتری که به ترتیب لایه اپیدرم، درم و SMAS نامیده می شود؛ انجام گیرد تا جوان سازی پوست موثر باشد. زمانی که از دستگاه مینی هایفو خانگی استفاده میشود؛ نتایج آن بعد از یک ماه با بهبود سطح پوست، سفت شدن و صاف شدن آن مشخص خواهد شد و بعد از سه ماه نیز پوست به مدت یک تا سه سال چین و چروک و خطوط عمیق تر رفع خواهد شد.

کاندید مناسب برای استفاده از دستگاه مینی هایفو

به جز "موارد منع هایفو" که در مقاله دیگری به آن اشاره کردیم؛ کاندید مناسب برای استفاده از دستگاه مینی هایفو، افرادی هستند که علائم پیری جزئی مانند چین و چروک های خفیف به خصوص دور چشم و دور لب آنها مشاهده می شود. نباید به اندازه هایفو سه بعدی انتظار داشته باشیم که تمام مشکلات ظاهری پوست به طور کامل بعد از مینی هایفو رفع شود. Mini-HIFU می تواند به کاهش 20 تا 40 درصد از علائم پیری پوست کمک کند که البته با توجه به شرایط مختلف پوست بیماران، نتایج مشاهده شده متفاوت خواهد بود.

 نتایج مینی هایفو برای پوست صورت

_ لایه اپیدرم در عمق 1.5 میلیمتری پوست: تحریک تولید کلاژن می تواند به از بین رفتن خطوط دور لب و دور چشم که چندان عمیق نشده اند؛ کمک کند.
_ لایه درمی در عمق ۳ میلیمتری پوست: تحریک تولید کلاژن می‌تواند به کشیدن و سفت شدن پوست و از بین رفتن علائم پیری مانند چین و چروک های عمیق کمک کند.
_ لایه SMAS عمق 4.5 میلیمتری پوست: تحریک تولید کلاژن در این لایه موجب جوانسازی و لیفت پوست صورت به مدت طولانی و با ماندگاری بالا خواهد شد.
مزایا دستگاه هایفو خانگی
_   جوانسازی پوست بدون عمل جراحی، بدون تزریق و بدون ایجاد زخم یا نیاز به استفاده از داروی بیهوشی در کل فرایند درمان
_ ایمنی بسیار بالا و عدم آسیب‌رسانی به لایه سطحی پوست، رگهای خونی و رشته‌های عصبی
_ امکان اثرگذاری روی سلول‌های چربی هدف و از بین رفتن سلول های چربی تجمع یافته زیر پوست با جذب انرژی حرارتی و دفع شدن توسط سیستم متابولیسم طبیعی بدن
_ طراحی مبتکرانه با امکان کنترل هوشمند و صفحه نمایش تمام لمسی 
_ امکان استفاده بسیار ساده برای تمام افراد در منزل
_ راحت و بدون درد بودن کل فرآیند لیفتینگ پوست بدون نیاز به استفاده از کرم بی حسی موضعی و بدون درد و ناراحتی 
_ نتایج موثر با ماندگاری بالا بعد از یک جلسه استفاده از مینی هایفو 
_ نفوذ به سه لایه اپیدرمی، درمی و SMAS با سه هندپیس مختلف

دستگاه هایفو خانگی

لیفتینگ و جوانسازی چه نواحی از پوست صورت با دستگاه هایفو خانگی امکان پذیر است؟

_  خطوط دور چشم و چین و چروک های پیشانی 
_  لیفت ابرو 
_ افزایش خاصیت کشسانی و و کانتور بافت پوست در نواحی گونه، چانه و گردن 
_ کاهش غبغب 
_ افزایش تولید کلاژن به منظور جوانسازی پوست در ناحیه صورت، گردن و دکلته

آیا دستگاه مینی هایفو خانگی واقعا موثر است؟

دستگاه مینی هایفو برای کشیدن پوست، از بین بردن چین و چروک ها و تغییر شکل ظاهری صورت در نواحی اطراف چشم و لب کاملا موثر است است. با استفاده از دستگاه هایفو خانگی می توان چین و چروک های اطراف لب، ناحیه پیشانی گردن و دکلته را از بین برد. سیستم ضد پیری دستگاه Mini-HIFU با دقت بسیار بالایی خطوط اطراف چشم، افتادگی پلک، افتادگی پوست گردن و غبغب را از بین میبرد. از دستگاه مینی هایفو خانگی می توان برای کاهش چربی های تجمع یافته و پیکر تراشی پاها، شکم، پهلو و سینه نیز استفاده کرد. جای بخیه زایمان و افتادگی پوست شکم بعد از به دنیا اوردن فرزندان نیز با دستگاه هایفو خانگی امکان پذیر است.
دستگاه هایفو خانگی به نحوی طراحی شده که در کشیدن و روشن شدن پوست، لیفت صورت، از بین بردن خطوط گردن، از بین بردن غبغب، رطوبت رسانی به پوست و از بین بردن چین و چروک ها در نواحی مختلف پوست صورت موثر است. با دستگاه Mini-HIFU نه تنها نتایج جوانسازی و لیفت پوست ۳ تا ۴ ماه بعد مشاهده خواهد شد بلکه چربی تجمع یافته به خصوص در ناحیه غبغب تا حدود ۲ سانتی متر کاهش خواهد یافت.

نحوه استفاده از دستگاه هایفو خانگی

_ پوست صورت خود را تمیز کنید 
_  با استفاده از هندپیس دستگاه، نواحی مختلف پوست را اسکن کنید. 
_ ژل مخصوص دستگاه مینی هایفو را روی صورت خود در نواحی که می خواهید تحت درمان قرار دهید؛ بمالید. 
_ نواحی که نیاز به درمان دارند مانند چانه، گردن، گونه یا ابروها را مشخص کنید.
_ طبق دستورالعمل مشخص برای درمان نواحی مختلف صورت که همراه با دستگاه ارائه شده است؛ کارتریج مناسب را برای نفوذ امواج آلتراسونیک به عمق مناسب پوست انتخاب کنید و بر روی صورت قرار دهید.
_ تنظیمات قدرت و تعداد شات های موردنیاز را طبق دستورالعمل راهنمای موجود همراه دستگاه تنظیم نمایید.
_    مراقب باشید که عصب چانه (Marginal Mandibular Nerve)  و عصب بالای کاسه چشم (Supraorbital Nerve) را در معرض امواج اولتراسوند قرار ندهید.
_ بلافاصله بعد از اتمام درمان می توانید فعالیت روزمره خود را شروع کنید و از محصولات مراقبت پوست استفاده کرده و آرایش کنید دوره نقاهت ریکاوری بعد از درمان با دستگاه‌ها خانگی وجود ندارد.
_  یکبار استفاده از دستگاه هایفو خانگی برای مشاهده نتایج دو تا سه ماه آینده کفایت می کند. در صورتی که نیاز به تکرار جلسات Mini-HIFU دارید؛ بهتر است هر چهار ماه یکبار از دستگاه هایفو خانگی استفاده کنید.

ویژگیهای دستگاه هایفو خانگی

نوع انرژی: امواج اولتراسوند متمرکز با شدت بالا 
قدرت: تا یک ژول بر سانتیمتر مربع 
تعداد شات ها: بیش از ۵۰۰۰ شات برای عمق های مختلف پوست (1.5، 3 و 4.5 میلیمتری)
وزن دستگاه: ۲۰ تا ۲۵ کیلوگرم



چگونه تفاوت بین دستگاه هایفو خانگی اورجینال و تقلبی را تشخیص دهیم؟

_ ناحیه دایره‌ای شکل روی هندپیس در دستگاه هایفو خانگی را بعد از روشن کردن دستگاه لمس کنید. این فیلم دایره ای شکل که امواج از آن خارج می‌شوند نباید رسانای حرارتی باشد. به عبارتی اگر آن را لمس کنید نباید گرمایی روی پوست خود احساس نمایید و امواج آلتراسوند فقط زمانی که به لایه های عمیق پوست شما برسند؛ ایجاد حرارت خواهند کرد. بنابراین در دستگاه های اوریجینال زمانی که فیلم موجود را لمس کنید؛ هیچگونه حرارتی روی لایه اپیدرم پوست خود احساس نخواهید کرد. در صورتی که در دستگاه های تقلبی معمولاً از فلزات یا سیلیکون که هادی حرارت هستند؛ استفاده می‌شود و سر دستگاه به شدت داغ خواهد شد و در نتیجه به سطح پوست شما آسیب خواهد رساند.
_ هندپیس دستگاه هایفو را روی یک ورق پلاستیکی با ضخامت ۴ میلیمتری فشار دهید. بعد از اینکه دستگاه را از روی ورقه پلاستیکی بردارید باید نقاطی در چند ردیف با فواصل مشخص روی ورقه پلاستیکی مشاهده شود که نشان دهنده اصل بودن دستگاه هایفو خانگی است. اما در صورتیکه هیچ نشانه ای روی ورق پلاستیکی مشاهده نکردید؛ دستگاه تقلبی می باشد.
_ زمانی که دستگاه هایفو خانگی اوریجینال را روشن می کنید هنگام شات زدن دستگاه، صدای کار کردن موتور به وضوح شنیده می‌شود و شما با تنظیم تعداد شات ها متوجه می‌شوید که صدای موتور نیز به همان میزان تغییر . در صورتی که در دستگاه های Mini-HIFU تقلبی هیچ گونه صدایی هنگام شات زدن شنیده نخواهد شد.

قیمت دستگاه مینی هایفو خانگی

در حال حاضر برندهای مختلفی دستگاه مینی هایفو را تولید می‌کنند که با قیمت‌های مختلفی در بازار به فروش می‌رسد. برای انتخاب بهترین مارک دستگاه مینی هایفو خانگی حتما باید از ارجینال بودن آن مطمئن شوید؛ تا هزینه اضافی بابت دستگاهی که تأثیری در جوان سازی پوست شما نخواهد داشت؛ نپردازید. قیمت دستگاه مینی هایفو خانگی به برند تولید کننده آن، تعداد شات های تامین کننده و میزان نفوذ به عمق پوست بستگی دارد. با این وجود به نظر می رسد هایفوتراپی در کلینیک های درمانی مقرون به صرفه تر باشد. چون اپراتورها تجربه و تبحر بیشتری در استفاده از دستگاه هایفو دارند و به جوان سازی پوست شما کمک خواهند کرد. قیمت دستگاه مینی هایفو خانگی نسبت به یک جلسه هایفوتراپی در کلینیک حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد کمتر است اما شاید اثربخشی آن به اندازه هایفو صورت در کلینیک های تخصصی نباشد.

تفاوت مینی هایفو و هایفو سه بعدی چیست؟

اصلی ترین تفاوت مینی هایفو و هایفو سه بعدی در هند پیس طراحی شده برای این دو دستگاه است. در دستگاههای HIFU سه بعدی، سری هندپیس بسیار بزرگ است و امکان متمرکز کردن امواج آلتراسونیک در نواحی بسیار کوچک به عنوان مثال خطوط ریز دور چشم یا دور لب بسیار مشکل است و چون امواج با شدت بالا و با حجم زیادی توسط سری دستگاه به پوست نفوذ می کنند؛ برای لایه های کم عمق تر پوست مثل لایه اپیدرم 1.5 میلیمتری نمی توان انرژی دستگاه را روی مقادیر بالا تنظیم کرد و از کارتریج های با انرژی بالا استفاده نمود. در نتیجه جوانسازی و لیفت پوست صورت با دستگاه هایفو سه بعدی در نواحی عمیق تر پوست یعنی لایه ۳ و 4.5 میلیمتری انجام می گیرد. در صورتی که با دستگاه مینی هایفو به علت طراحی هندپیس مدادی که امواج اولتراسوند را در ناحیه بسیار کوچکی از پوست متمرکز می کنند می‌توان چین و چروک های بسیار ریز اطراف چشم و دور لب را هدف قرار داد. دقت دستگاه مینی هایفو برای از بین بردن چین و چروک های بسیار ریز در نواحی که برای دستگاه هایفو سه بعدی غیر قابل دسترس است؛ بسیار بالا است و می توان انرژی آن را با استفاده از کارتریج های مناسب برای لایه اپیدرمی تا عمق 1.5 میلیمتری پوست نیز به نحوی تنظیم نمود که اثربخشی مناسبی روی لیفتینگ و جوانسازی پوست صورت داشته باشد.

جمع بندی

دستگاه هایفو خانگی یکی از بهترین و موثرترین روشهای جوانسازی پوست است که با استفاده از امواج آلتراسوند بدون هیچ گونه عوارض جانبی یا دوره نقاهتی به از بین بردن چین و چروک ها، خطوط عمیق، افتادگی پوست و کاهش چربی های تجمع یافته موضعی کمک می کند. در صورتی که یک جلسه هایفوتراپی سه بعدی انجام داده باشید می‌توانید بعد از حدود ۳ تا ۴ ماه با دستگاه مینی هایفو خطوط و چین و چروک های ریز باقی مانده روی پوست را با دقت بسیار بالا از بین ببرید. 
استفاده از دستگاه هایفو خانگی بسیار راحت است و در دستورالعمل و راهنمای مناسبی همراه با دستگاه ارائه شده است که همه بتوانند از آن استفاده کنند. دستگاه مینی هایفو به عنوان موثرترین روش جوانسازی پوست توسط FDA تایید شده و در نتیجه کاملا ایمن، بدون درد و موثر است. 
قیمت دستگاه هایفو خانگی نسبت به یک جلسه هایفوتراپی در کلینیک ارزان تر است و می توان به راحتی در منزل چندین بار از آن در فواصل مختلف استفاده کرد. با این وجود به نظر می رسد بازدهی و اثربخشی هایفوتراپی با دستگاه هایفو سه بعدی روی چین و چروک های عمیق تر بسیار بیشتر از دستگاه هایفو خانگی باشد. بنابراین بهتر است از مینی هایفو برای از بین بردن علائم پیری خفیف استفاده کرد.



مشاوره رایگان

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید