لیفت ابرو یا هایفو: بهترین روش لیفت ابرو کدام است؟

تاریخ انتشار - ۲۱ اسفند ۱۳۹۸

لیفت ابرو چهره را شاداب تر و جوان تر نشان می دهد و به درشت تر نشان دادن چشم ها نیز کمک می کند. با افزایش سن و پایین افتادن ابروها چهره ما خسته به نظر می رسد. زمانی که به خودتان در آینه نگاه می‌کنید با وجود اینکه به اندازه کافی خوابیده اید اما چشم های شما خسته و باریک شده اند؛ به طوری که هر کسی با دیدن چهره تان از شما می پرسد "چرا انقدر خسته به نظر می رسی؟ دیشب خوب نخوابیدی؟" همه این عوامل موجب می‌شود به انتخاب روشی برای لیفت ابرو فکر کنید و احتمالاً این سوال در ذهنتان به وجود می‌آید که بهترین روش لیفت ابرو کدام است؟ تزریق فیلر های پوستی لیفت با نخ و هایفوتراپی گزینه‌های هستند که برای لیفت ابروها به شما پیشنهاد می شوند. پیش از مقایسه هایفوتراپی ابرو، لیفت با نخ و تزریق فیلر پوستی ابتدا بیایید علت افتادگی ابرو را بررسی کنیم.




زمانی که پوست بین ابرو و چشمان شما شل شده و به سمت پایین کشیده شود؛ پلک بالایی شما نیز افتادگی پیدا می کند. به همین علت در ظاهر، چهره شما خسته و ناراحت به نظر می رسد. در حقیقت چشمان شما به علت افتادگی پلک و ابرو با پوست اضافه پوشانده می شود. اصلی ترین دلیل افتادگی ابرو، بالا رفتن سن است. با افزایش سن، چین و چروک های ناحیه پیشانی افزایش یافته و پوست پیشانی خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد. کاهش کلاژن و فیبرهای الاستین نیز در افتادگی ابرو نقش مهمی دارد. با شل شدن پوست، عضلات ناحیه پیشانی دیگر قادر به نگهداشتن ابرو ها به سمت بالا نخواهند بود؛ چون توانایی ایستادگی در برابر جاذبه زمین را ندارد. 
در حال حاضر سه روش غیر تهاجمی برای لیفت ابرو در مراکز زیبایی و درمانی به بیماران پیشنهاد می‌شود که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. اکثر بیماران ترجیح می دهند هزینه لیفت ابرو را با روشهای مختلف مانند هایفوتراپی، لیفت با نخ و تزریق فیلر پوستی به عنوان اصلی ترین روش های بالا کشیدن ابرو مقایسه کنند و بر اساس بودجه شان بهترین روش لیفت ابرو را انتخاب کنند. اما به خاطر داشته باشید هر ارزانی بی دلیل نیست و هر روش گران قیمتی نیز لزوما بهترین انتخاب نخواهد بود. پس برای اینکه درست تصمیم بگیرید بهتر است با روشهای لیفت ابرو آشنا شوید: 
1. تزریق فیلر پوستی  
همانطور که اشاره کردیم یکی از دلایل افتادگی ابرو از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست پیشانی است که در نتیجه موجب افتادگی پلک چشم می شود. با استفاده از تزریق فیلر پوستی یک ماده طبیعی مثل اسید هیالورونیک در ناحیه پیشانی که در بدن انسان نیز یافت می شود میتوان حجم مورد نیاز برای لیفت ابرو را زیر پوست ایجاد کرد. فیلر هایی که برای ناحیه پیشانی مورد استفاده قرار می گیرند؛ با هدف از بین رفتن خطوط پیشانی و کاهش چین و چروک ها به افزایش حجم آن نیز کمک می کنند که در نتیجه روی بالا کشیدن ابروها و قرار گرفتن ابرو در محل مناسبی که پلک چشم را نیز بالا بکشد؛ موثر است. در نتیجه چشم ها نیز درشت تر به نظر خواهند رسید .
از تزریق فیلر پوستی می توان در ناحیه ابرو نیز استفاده کر.د فیلرهای ابرو تقریباً در ناحیه استخوان کاسه چشم که ابرو روی آن قرار گرفته تزریق می‌شوند و در نتیجه افتادگی پلک و افتادگی ابرو را برطرف میکنند. پس از تزریق فیلر پوستی در ناحیه ابرو، چشم ها درشت تر به نظر می رسند و ابروها نیز با افزایش حجم زیرپوست بالا می روند. 
تزریق فیلر ها از جنبه رفع چین و چروک ها و باز کردن عضلات اطراف ناحیه چشم نیز موثر است. نحوه تزریق فیلر و دقت در محل تزریق آن اطراف ابرو و چشم به طوری که کاسه چشم را تحت تاثیر قرار داده و لیفت ابرو، چشم ها را نیز درشت تر نشان دهد؛ نیاز به تخصص و تبحر بسیار زیادی دارد. با تزریق فیلر پوستی در ناحیه ابرو، چهره شما جوان تر به نظر می رسد و با از بین رفتن خطوط پیشانی علاوه بر لیفت ابرو، پوستی صاف و بدون چین و چروک خواهید داشت.
2. هایفوتراپی ابرو 
هایفو یک روش غیرتهاجمی برای لیفت پوست صورت است که تاثیر قابل توجهی برای کشیدن پوست پیشانی و تحریک تولید کلاژن به منظور بالا کشیدن ابرو طی ۴ تا ۶ هفته بعد از جلسه درمانی دارد. هایفو ابرو با معکوس کردن روند پیری پوست، در کاهش چین و چروک های پیشانی و از بین بردن خطوط اخم و لبخند بدون عوارض جانبی و دوره نقاهت کاملا موثر است. 
3. لیفت ابرو با نخ 
 لیفت با نخ در ناحیه بالایی صورت به لیفت ابرو و از بین رفتن چروک های پیشانی و دور چشم کمک خواهد کرد. وارد کردن نخ های PDO در عمق مناسبی از پوست صورت به عنوان یک پایه عمل کرده و در لیفت پوست و جوانسازی صورت موثر است. لیفت ابرو و پیشانی با نخ، افتادگی پلک چشم را نیز  برطرف کرده و ظاهری جوانتر به شما می دهد.

لیفت ابرو با هایفو: بهترین روش لیفت ابرو کدام است؟

بهترین روش لیفت ابرو کدام است؟

انتخاب بهترین روش لیفت ابرو باید با توجه به شرایط هر فرد انجام گیرد. هر فردی الزامات و نیازهای مخصوصی دارد و ممکن است روش های مختلفی برای رسیدن به بهترین نتیجه برای افراد مختلف انتخاب شود. اما اکثر متخصصین پوست و مو، هایفو ابرو را بهترین روش لیفت پوست می دانند. چون نه تنها نتایج آن در طولانی مدت موثر تر است بلکه هیچ گونه عوارض جانبی و دوره نقاهتی نیز ندارد . پایین بودن قیمت لیفت ابرو با هایفو از دیگر دلایل انتخاب آن به عنوان بهترین روش لیفت ابرو از طرف بیماران است.

چرا هایفوتراپی ابرو از لیفت با نخ یا تزریق فیلر پوستی بهتر است؟

اصلی‌ترین دلیل انتخاب هایفوتراپی به عنوان بهترین روش لیفت ابرو در مقایسه با لیفت با نخ و تزریق فیلر پوستی این است که تکنولوژی پیشرفته هایفو موجب می شود؛ امواج آلتراسوند مثل یک چاقو در نواحی عمیق پوست عمل کند به طوریکه بدون اینکه آسیبی به سطح پوست برسانند؛ لایه SMAS پوست را تحت تاثیر قرار می دهد. هایفوتراپی علاوه بر لیفت ابرو می تواند به تغییر رنگ پوست از بین رفتن افتادگی پلک و جوانسازی صورت نیز کمک کند. نتایج لیفت ابرو کاملاً طبیعی به نظر می رسد و ۲ تا ۳ سال دوام و ماندگاری خواهد داشت. نتایج هایفوتراپی ابرو در طولانی مدت با تحریک تولید کلاژن و الاستین در لایه های عمیق پوست بهتر مشاهده خواهد شد و عوارض جانبی آن نسبت به سایر روشها به خصوص لیفت با نخ بسیار کمتر است.
هایفو با هدف قرار دادن لایه درمی پوست که در عمل جراحی زیبایی نیز هدف قرار میگیرد می تواند بهترین نتیجه را در لیفت ابرو داشته باشد. برخلاف لیزر که با ایجاد برش در سطح پوست به لایه های عمیق تر نفوذ می کند؛ امواج اولتراسوند بدون آسیب رساندن به سطح پوست، لایه های عمیق پوست را هدف قرار می دهند و انرژی را به بافت های موردنظر منتقل کرده و تولید کلاژن را تحریک می کنند. ایجاد حرارت در لایه درمال Dermal و ساب ترمال Sub Dermal تولید کلاژن را تحریک کرده و با ایجاد حرارتی به اندازه ۶۰ درجه سانتیگراد آسیب های میکرو به بافتهای هدف وارد آورده و با تحریک فرایند خود ترمیمی بدن به جوان سازی پوست کمک میکند.
همانطور که بافت، شروع به ترمیم خود می نماید؛ تولید کلاژن و الاستین افزایش یافته و در نتیجه کشیدن پوست و جوانسازی صورت به تدریج مشاهده می شود. نتایج مطالعات مختلف نشان داده است که نتایج هایفوتراپی ابرو طی ۹۰ تا ۱۸۰ روز مشاهده می‌شود و لیفت ابرو با هایفو ۲ تا ۳ سال باقی می ماند. قیمت لیفت ابرو با هایفو نسبت به لیفت با نخ و تزریق فیلر پوستی نیز کاملا مقرون به صرفه است.

هایفوتراپی ابرو چیست ؟

ابرو ها و چشمان ما یکی از موثرترین عوامل در زیبایی چهره مان هستند. اما متاسفانه پایین افتادن ابروها می تواند به افتادگی پلک چشم و بی حالت نشان دادن صورت منجر شود. با پایین افتادن ابروها و افزایش چین و چروک های پیشانی، حالت دادن به چشم ها حتی با آرایش های مختلف نیز مشکل خواهد بود. به همین علت هایفوتراپی ابرو به عنوان یک روش موثر و بدون نیاز به عمل جراحی برای لیفت ابرو بسیار متداول شده است.
چندین دهه است که از امواج آلتراسوند برای تغییر شکل، اندازه، ساختار ها و بافت های مختلف بدن استفاده می شود اما به کار بردن امواج آلتراسوند در فرایندهای زیبایی تحول بسیار جدیدی است که در دهه های اخیر پیشرفت‌ قابل توجهی داشته است. هایفوتراپی یک روش غیر تهاجمی و بدون نیاز به عمل جراحی است که هیچ گونه دوره نقاهت ای ندارد به بیمار اجازه می‌دهد بعد از جلسه درمان کارهای روزمره خود را از سر گیرد. 

چه کسانی کاندید مناسبی برای لیفت ابرو با هایفو هستند ؟

هایفو ابرو برای افرادی که به دنبال لیفت ابرو و صاف کردن ناحیه پیشانی و خطوط دور چشم خود هستند؛ بسیار مناسب است. به جز افرادی که در مقاله "موارد منع هایفو" به آنها اشاره شد؛ تمام افرادی که دچار افتادگی ابرو یا پلک چشم شده‌اند می‌توانند برای هایفوتراپی به کلینیک تخصصی هایفو مراجعه کنند. هایفوتراپی علاوه بر لیفت ابرو در از بین بردن خطوط صورت، چین و چروک ها و حتی جای زخم یا آکنه نیز تاثیر فوق العاده ای دارد.

چند جلسه درمانی برای هایفوتراپی ابرو مورد نیاز است؟

تعداد جلسات مورد نیاز و همچنین هزینه هایفو ابرو به نوع پوست و نحوه پاسخ دادن بدن به درمان هایفو بستگی دارد. در برخی موارد تنها طی یک جلسه درمانی اثرات لیفت ابرو مشاهده می شود اما در برخی افراد باید ۲ تا ۳ جلسه هایفوتراپی ابرو با فاصله ۳ تا ۴ ماه انجام گیرد. هرچند نتایج هایفو ابرو بلافاصله بعد از جلسه درمانی قابل مشاهده نیست اما به تدریج و طی یک یا دو ماه بعد با تحریک تولید کلاژن، پوست کشیده شده و لیفت ابرو انجام میگیرد. چون نتایج هایفوتراپی ابرو بیش از یک سال باقی می ماند؛ انجام جلسات تکمیلی یا ترمیمی را می‌توان سالی یک بار تکرار کرد.



عوارض جانبی هایفوتراپی ابرو چیست؟

مانند هر روش درمان غیر تهاجمی برای جوانسازی پوست، مشاهده قرمزی، التهاب، بی حسی و حساس شدن پوست بعد از هایفو ابرو کاملاً طبیعی است اما این عوارض جانبی موقتی بوده و هیچگونه ناراحتی طولانی مدتی برای بیمار ایجاد نخواهد کرد.

آیا هایفوتراپی ابرو دردناک است؟

حین جلسه درمانی لیفت ابرو با هایفو احساس داغ شدن پوست، درد و سوزش کاملاً طبیعی است. این درد و ناراحتی فقط طی چند ثانیه زمانی که هر سیکل پالس انرژی التراسوند روی صورت شات زده می‌شود؛ احساس خواهد شد. به همین علت درد هایفوتراپی ابرو کاملاً قابل تحمل است و نشان دهنده شروع فرایند خود ترمیمی بدن و تولید کلاژن می باشد.

آیا هایفوتراپی ابرو ایمن است؟ 

نتایج مطالعات و تحقیقات مختلف نشان داده است که هایفوتراپی ابرو کاملا ایمن است. در صورتی که هایفوتراپی توسط فرد متخصص با تجربه و با دستگاه های اورجینال هایفو انجام گیرد؛ هیچگونه آسیبی به رشته های عصبی دور چشم نخواهد رسید و عوارض جانبی شدید مانند تاول زدن یا سوختگی نیز مشاهده نخواهد شد. با این وجود حتی عوارض جانبی جدی هایفو نیز با استفاده از کرم های ضد التهاب و عمل به توصیه های پزشک حداکثر طی ۶ ماه از بین می روند.

جمع بندی

راههای مختلفی وجود دارد که می‌توان با ابرو ها احساسات درونی را به طرف مقابل نشان داد. اما اگر ابروهای شما افتاده باشند و موجب افتادگی پلک چشم شده باشند؛ ناخودآگاه احساس ناراحتی و افسردگی را به طرف مقابل منتقل خواهند کرد. هایفوتراپی ابرو به شما کمک می کند تا با انجام لیفت ابرو، چهره شاداب تر و جوان تری داشته باشید .هایفوتراپی ابرو در کمتر از یک ساعت نتایج فوق العاده و شگفت انگیزی به ارمغان می آورد و بر خلاف عمل جراحی، عوارض جانبی خاصی ندارد. مطمئنا لیفت ابرو که تغییر بسیار کوچکی در صورت به شمار می آید؛ ارزش رفتن زیر تیغ جراحی را نخواهد داشت. عمل جراحی، پیچیدگی های بسیار زیادی دارد و عوارض جانبی آن از تاثیری که روی لیفت ابرو میگذارد؛ بسیار بیشتر است. بنابراین به نظر می رسد هایفوتراپی ابرو به عنوان یک فرایند غیر تهاجمی که این روزها تاثیر خود را ثابت کرده، گزینه مناسب تری باشد.



مشاوره رایگان

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید